כתבה: פאני חיון – מחנכת ז’4
תלמידי כיתות עמ”ט (עתודה מדעית טכנולוגית) ז4, ח4, ט4 יצאו לפעילות ייחודית בפארק דנוור. החוויות זימנו לתלמידים אפשרות לעידוד חשיבה יצירתית, לחיזוק שיתופי הפעולה בקבוצות, לנהל קונפליקטים ולקדם תקשורת בין אישית אפקטיבית, מתוך כוונה לפתח ולהעמיק כישורי מנהיגות.
התחלנו את הבוקר עם תחנות מעניינות ומאתגרות שהוכנו והועברו ע”י צוות חנ”ג. הפעילויות התמקדו בגיבוש הכיתה, בחשיבה יצירתית ובחיזוק שיתופי הפעולה.
לאחר ארוחת בוקר, החלה פעילות בקבוצות מעורבות ז4, ח4, ט4. התלמידים שוחחו והכירו זה את זה ואף ביצעו משימות קבוצתיות לבניית קבוצה חדשה. לאחר מכן הוצגה להם הבעיה: בעקבות טביעת אנייה באוקיינוס, הגיעו הניצולים לאי בודד, לא מיושב וללא אמצעי קשר טכנולוגיים. כל קבוצה נתבקשה להעלות רעיונות לפתרון הבעיה: “איך נחלצים מאי בודד?”
בעקבות התייחסות לרעיונות היצירתיים שעלו, נבחר רעיון אחד ליישום ביום זה. התלמידים בנו עפיפון שיעזור להם לאותת למרחקים על מנת להינצל. חווית הבניה על פי הנחיות כתובות והעפת העפיפונים סיימו את היום בכיף.
הפעילות בפארק דנוור הייתה שונה באתגרים ובמגוון הגילאים בכל קבוצה. התלמידים הכירו תלמידי עמ”ט משכבות אחרות, אך במהותן בעלות אותן המאפיינים, היבט חשוב לרעיון: “אתם לא לבד, כבר היינו שם, ויש לנו מה לומר בכדי להקל על הדרך”.
זה המקום להודות למחנכות ליאורה יורמן (ט4), דפנה גור (ח4) ופאני חיון (ז4) על בניית הבוקר ועל הפעלתו, וכן לצוות חנ”ג ולתלמידי ט2 שעזרו בהפעלה בשטח.