כתבה: מיכל לבנצ’וק – רכזת פרוייקט Future Ready, מורה לספרות, מחנכת י”א5
במסגרת שיעורי ספרות יישמו תלמידי שכבה י”ב את הנלמד ברומן “הר אדוני” מאת ארי דה לוקה, באמצעות כלים דיגיטליים שהעצימו את חווית הלמידה וחידדו את הנלמד.
התלמידים התנסו במחוללים ליצירת ממים* ושיתפו את התוצרים בממשק שיתופי, שאיפשר לשאר התלמידים להתרשם מהתוצרים ולפרגן ליוצרים. בנוסף, התלמידים ביטאו את נושא הזוגיות ברומן באמצעות תמונות וציורים שמצאו ברשת וכתיבת הסבר מעמיק תחת כל תמונה. את התמונות הם שיתפו בפלטפורמה שיתופית שבה יכולים כל התלמידים להתרשם מהתמונות ולהיחשף לרעיונות נוספים.
כמו כן, בעקבות קבלתי לתכנית Future ready, המקדמת יזמות וחדשנות בבית הספר מטעם רשת אורט, הצעתי לתלמידים לחשוב כיצד היו רוצים לראות את השיעורים בבית הספר ולשתף ביוזמות. אני מזמינה הן את התלמידים והן את המורים לחשוב על רעיונות יצירתיים לגיוון השיעורים ולשתף את כולם וכך ניצור סביבה מלמדת וחווייתית עבורנו. זה יכול להיות אפילו משהו קטן כמו תרגול בכלי דיגיטלי ולאו דווקא שיעור שלם. הרעיונות ייבדקו ויועלו לאתר בית הספר על מנת שזה יהיה נגיש לכולם ונוכל ליישמם במסגרת השיעורים.
את ההצעות ניתן לשלוח באמצעות טופס בקישור: https://forms.gle/njpYoFu2YkqnjAM57
*תמונה, סרטון או טקסט שמפורסם באינטרנט פעמים רבות בווריאציות שונות על ידי גולשים שונים; מם; תופעת אינטרנט (מילוג)