כתבה: יעל מיקל – מנהלת חטיבת הביניים
לימוד באמצעות משחק הוא תמיד מהנה ואהוב על ילדים ומבוגרים. בקורס על מנהיגות ומנהיגים בשכבה ז’ התמקדו באסטרטגיה של שאילת שאלות באמצעות משחק. אפרת אסנפי המנחה בקורס מתארת:
“התחלנו במשחק “שוטרים וגנבים”. התלמידים שאלו שאלות כדי למצוא את הפושע ולשלוח אותו לכלא. במשחק הבא התלמידים שיחקו “נחשו מי הדמות?” המנצח היה מי שהצליח לנחש את שם הדמות בעשר שאלות בלבד.
התלמידים זיהו מילות שאלה ואת סוג התשובות המתאימות לשאלות. הם עבדו על מיון שאלות בדגש על שאלות סגורות ושאלות פתוחות, ניסחו שאלות לכותרת, לתמונה והיד עוד נטויה.”
בקורס אתגרי המזון התלמידים יצרו ועיצבו משחקים בעצמם. הכיתה יצרה 7 משחקים שונים על פירמידת המזון. התלמידים התחלקו לקבוצות וכל קבוצה יצרה משחק על אחת מקבוצות המזון.
המשחקים כללו שאלות שאפשרו לתלמידים לתרגל ידע שנרכש בכיתה ושאלות על תזונה נכונה. פיתוח המשחק כלל גם הכנת דף הוראות כך שנדרש מהם להתנסות בניסוח משפטים ברורים ובסדר הגיוני.
בסיום ההכנה של המשחקים ערכנו פעילות כיתתית שבה התלמידים שיחקו במשחקים ולבסוף העריכו וכתבו משוב על העבודות של חבריהם. היה זה הפנינג שבו כולם שיחקו, נהנו ולמדו!