לאחר תקופה ממושכת של למידה מרחוק, הגענו השבוע לפעילות בשטח הפתוח של בית הספר. למרות שראינו מסיכות ועיניים והקפדנו על ריחוק, ההתרגשות הייתה גדולה בקרב התלמידים והמורים. הפעילות של כיתה ז4 ממ”מ הייתה בחצאי כיתות. קבוצה אחת הייתה בפעילות חברתית עם המחנכת בנושא “על הצלחה וכישלון” והקבוצה האחרת התנסתה בניווט בשטח בית הספר.
לאחר ההתרגשות בתחילת המפגש עברנו לביצוע משימה. כל תלמיד קיבל 3 כדורי ג’אגלינג אישיים ונתבקש לזרוק אותם באוויר, כך שכדור אחד תמיד יהיה באוויר בעוד שני הכדורים האחרים נמצאים כל אחד בנפרד ביד אחרת, כשהם מוכנים לתנועה. התלמידים התנסו במשחק שאינם שולטים בו. מדי פעם עצרנו, דנו, שיתפנו בידע ובאסטרטגיות, וכמובן בתחושות ורגשות לגבי הצלחה וכישלון. השיעור הראשון היה: לקבל את העובדה שהכדור נופל… זה בסדר… גם אם זה קצת כואב, זה חלק מהלמידה.
התמדה וכוח רצון, אסטרטגיה והפסקה לחשיבה יתרמו להתקדמות… התלמידים המשיכו להתאמן בפעילות וחיזקו זה את זה בעצות ובאווירה כללית תומכת. תלמידי ז4 ימשיכו את אתגר הג’אגלינג גם בבית. לסיכום הפעילות לקחו התלמידים את המסר לחיים: כולנו אוהבים להצליח. אבל לכישלון יש חלק חשוב בלמידה בחיים. כישלון הוא חלק מהחיים, מי שלא עושה לא טועה, תמיד אפשר ללמוד מכישלון, יחד עם זאת לא כדאי להתמקד בו מעבר לכך, כי זה לא תורם כלום. יש להתקדם… לשפר את התגובה שלנו לכישלון, לצמוח ממנו ולהתחזק. זה היה שיעור לחיים.
הקשיים במעבר מהיסודי לכיתה ז’ ובנוסף לכך הלמידה מרחוק על כל מגבלותיה העמידו אתגרים רבים לתלמידים. הייתה לנו הזדמנות לדבר על כך ביחד, לשתף ולהבין שלכולנו קשה. אף אחד לא לבד.
פעילות נוספת במפגש הייתה עם המורה לחנ”ג יוסי יוטל. לאחר שהתלמידים נחשפו לספורט הניווט על ידי צפייה בסרטון בזום, תלמידי כיתה ז4, התנסו בניווט מעשי בבית הספר ובסביבתו. התלמידים פתרו כתב חידה תוך כדי ניווט בסגנון “המירוץ למליון” וחוו הצלחה והנאה. התלמידים הצדיקו את סיסמת הניווט הספורטיבי: “ספורט – לאנשים חושבים”. הפעילות החוויתית עם המורה יוסי יוטל חיזקה קשרים חברתיים בפעילות. ואכן תלמידים רבים מהכיתה מתעניינים בהשתתפות בנבחרת הניווט הבית ספרי.
חזרנו הביתה מלאי אנרגיה מהמפגש. תודה ליוסי שהיה איתי בפעילות עם הכיתה.