כתבה: פאני חיון – מחנכת ז’4, מורה למדעים
כיתה ז4 (עתודה מדעית טכנולוגית) מעמיקה בתחומים: מדע, מחשב ומנהיגות לאורך כל הדרך. עם חזרתנו ללימודים בבית הספר חוו התלמידים ניסויים רבים במעבדה, תוך התייחסות למושגים נס וקסם כחריגה מגדר הטבע. הדיון נסב סביב מושגים מדעיים, כגון: אנרגיה וחומר, חומרים ותכונותיהם, אור וצבע, בוחן להבה, תופעה ותעתועי ראיה ועוד. ניסינו לתת בעזרת הסבר מדעי ואף השתעשענו במחשבה האם היה כאן נס? קסם? חג החנוכה זימן לנו מפגשים מרתקים עם הרבה אש, אור, צבע ואנרגיה חיובית.
במסגרת הכיתתית ניתנת הזדמנות לתלמידים לשתף את החברים לכיתה בנושאים שמעניינים אותם, להציג כישרונות ולהעשיר את החברים בתחומים מגוונים.
זו הזדמנות להעמקת ההיכרות ולראות את האור שבכל תלמיד. אחרי סוכות חוו התלמידים פעילות בנושא “חור שחור” שהעביר התלמיד אלי. השבוע, נערך שיעור נוסף ע”י התלמידים. להלן תיאור השיעור מנקודת מבטם של אורי ונועם שהעבירו את פעילות הקסמים בכיתה ז4:
“בשיעור למדנו שקסמים הם אשליות, ושלכל קסם יש הסבר מתמטי, או של זריזות ידיים ותעתועי ראייה.
תלמידי הכיתה למדו שני קסמים – קסם השעון וקסם ההיפוכים. למדנו גם כלים לקוסם הצעיר, לדוגמא: “פינקי ברייק” אחיזת עיניים של הזרת בהחזקת חבילת הקלפים.
בשיעור התנסינו בקסמים וניסינו להבין ולשער מה מתרחש בקסם, איך הוא קרה עוד לפני שלמדנו אותו, ניסינו להבין מה הגורם ששלט בקסם- תעתועי ראייה או עניין מתמטי?
השיעור היה מעניין ומהנה, הבנו את כל הקסמים, אבל למדנו שבשביל להצליח צריך לתרגל!”.
במהלך השנה נמשיך בפעילות זו של לראות את האור של כל תלמיד ותלמידה.
תודתי לתלמידי היקרים.