כתבו: לאה שחרור ומיכל לבנצ’וק, מובילות חדשנות במסגרת התכנית Future ready, בעזרת chat GPT
השנה העלינו הילוך בהטמעת החדשנות בבית הספר במסגרת התוכנית Future ready. התחלנו לגוון את דרכי ההוראה באמצעות שימוש בבינה מלאכותית כגון Chat GPT, כדי לעודד יצירתיות וחשיבה ביקורתית בקרב התלמידים.
בשיעורי החינוך, התלמידים הוזמנו לבטא את רגשותיהם כלפי המצב הקיים בארץ באמצעות יצירת תמונות עם מחולל תמונות מיוחד השם “ideogram”. תהליך זה נתן לתלמידים הזדמנות לבטא רעיונות מופשטים דרך אמנות דיגיטלית, והוביל לשיח מעניין בכיתות החינוך. יצאו תוצרים מדהימים שממחישים את התחושות והרגשות של התלמידים.
תמונות שיצרו תלמידים (מופיעות גם ראש הפוסט):
בנוסף, בשיעורי העברית, ביקשתי מהתלמידים לבחור נושא מרשימת נושאים נתונה וליצור חיבור טיעון בעזרת Chat GPT. המטרה הייתה לייצר טיוטה ראשונה הכוללת את כל רכיבי חיבור הטיעון. על הטיוטה הראשונית נעבוד יחד במהלך השיעורים, נבדוק את הרכיבים, נשפר את הניסוח, ונתאים את הטקסט לצרכים שלנו תוך כדי הקפדה על הכללים הנדרשים.
דוגמה לטיוטה ראשונה של תלמידה:
הפעילות עם Chat GPT מעודדת את התלמידים לחשוב בצורה ביקורתית, להתנסות בכתיבה יצירתית ולחזק את היכולת שלהם לשפר טקסטים באופן עצמאי וקבוצתי.
זוהי רק תחילתה של דרך חדשה, שבה נשלב כלים טכנולוגיים מתקדמים עם תהליכי למידה מסורתיים – וכולנו מרוויחים מזה!