כתבה: נורית ברנע – רכזת מגמת מדעי הרפואה
במסגרת ההשתלמות הבית ספרית “יישומי AI בהוראה” אנחנו נחשפים לכלים מגוונים של בינה מלאכותית ולדרכים לשלבם בהוראה. כלי הבינה המלאכותית לא יחליפו את המורים אך יכולים להקל על עבודתינו, לסייע בגיוון השיעורים ובהמחשת נושאים מורכבים, וכן ליצור עניין אצל התלמידים.
השבוע, לאחר שלמדנו על תהליך קרישת הדם בכיתה י’ במגמת רפואה (תהליך מורכב שלוקח זמן להפנימו), ביקשתי מהתלמידים ליצור תרשים המתאר את התהליך בעזרת האתר napkin.
כדי ליצור תרשים על התלמידים להכניס טקסט קצר המתאר את התהליך. את הטקסט הם כתבו בעזרת הבינה המלאכותית ובדקו שהוא חף מטעויות. לאחר מכן העתיקו אותו אל ה- napkin ויצרו תרשימים. את התרשימים הצגנו בכיתה וזיהינו את הבעיות, את המקומות בהן הבינה מקצרת ומפשטת את הנושא, אך מצד שני מסייעת להמחשת התהליך.
מבחינתי, זוהי עוד דרך לחזרה על התהליך ולהמחשתו.


