כנס למדא – מדע הלמידה בכיתה

כתבה: נורית ברנע – מורה לביולוגיה, זהאא דבאח – מורה לאנגלית

בחופשת חנוכה התקיים כנס דלתא – מדע הלמידה בכיתה. הכנס, יוזמת מכון מופ”ת, מתודיקה ואורט, הפגיש מורות ומורים שעוסקים בחיבור יישומי ומיידי בין ממצאי מחקר מעולמות מדעי הלמידה (מדעי המוח, מדעי הקוגניציה וההתנהגות, חינוך) לבין יישום בכיתות לימוד מכל הסוגים. הקו המנחה היה שכל המציגים יהיו אנשי חינוך מהשטח, המלמדים בבית הספר (ומעט במכללות).
אנחנו, זהא דבאח ונורית ברנע, השתתפנו והצגנו בכנס.
תקציר ההרצאה של זהא:
ה-ABC של הוראת האנגלית
אדגים כיצד הבנת פעילות המוח עוזרת בפיתוח אסטרטגיות למודעות פנולוגית באמצעות שימוש בכרטיסיות ובשפת גוף המקדמת מעורבות ומוטיבציה. אסביר את החשיבות של אסטרטגיה זו לקידום אנגלית אפקטיבית בקרב תלמידי תיכון ואף בקרב מורים לאנגלית במהלך ההכשרה.
תקציר ההרצאה של נורית: 
כרטיסי כניסה ויציאה הם כלם פשוטים השימושיים לשמירה על ההקשר של הלמידה, לחיזוק החיבורים בין מפגש למפגש לאורך רצף של שיעורים ולשכלל את יכולות השליפה של הלומדים בתהליך. נציג שימוש בכלים אלו בסיטואציה מאתגרת במיוחד לשימור רצף לימודי: למידה המתקיימת בצורה היברידית (למשל בעת שגרת חירום) וכוללת מפגשים פרונטלים ומפגשים א-סינכרוניים לסירוגין, באופן שהמעבר בין אופני הלמידה מקשה על הלומדים לזהות את הקשר בין השיעורים.
 
הכנס היה מעניין ומלמד ואנחנו שמחנו על ההזדמנות לייצג את רשת אורט ואת בית הספר.