כתבה (וגם ניסתה): אורלי עמרוסי

כיצד ביאליק “מתעורר לחיים”? איך “מסירים את האבק” משאול טשרניחובסקי? האם ניתן היום לקרב את בני הנוער שלנו לספרות עברית, מתורגמת, עשירה? התשובה: אפשר גם אפשר!  בצוות הספרות ממשיכים ללמד את הקלאסיקות בדרכים שונות של גיוון יצירתי.

כיתות ח’ למדו את “אגדת שלושה וארבעה” שכתב ח.נ. ביאליק ע”פ מדרש של חז”ל. באגדות, הטוב והצדק תמיד מנצחים, בחיים לא תמיד זה כך. האגדה עוסקת בתפיסות של גורל: האם הוא קבוע וידוע מראש? תלוי את מי שואלים. הנושא נפתח לדיון והתלמידים מציבים אתגר בפני המורה בתשובותיהם המעניינות. נושא נוסף הוא האהבה…או במילותיו של ביאליק (ושלמה המלך): “דרך גבר בעלמה”…היש יותר קרוב מכך לעולמם של בני הנוער?

בתמונות שלפניכם יוצרים התלמידים חידונים בדרכים שונות, כל קבוצה בוחנת את האחרות. הכול בליווי ובהדרכת המורה שתפקידו כפול: להניח את היסודות הפדגוגיים הנכונים (כלומר ללמד…) ואח”כ לשחרר אותם לדרכם, שיפרשו כנפיים ויעופו (כלומר ילמדו בעצמם). והעיקר…לא לפחד כלל!!!

נו…אז לא תנסו?!

20190313_135031

20190313_135003

20190313_135111

20190313_135031

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.