כתבה: נורית ברנע – מורה למדעי הבריאות והרפואה
המורות השותפות לנבחרת הנוירופדגוגיה של בית הספר ממשיכות להפעיל ולהתנסות בדרכי הוראה שונות.
לאחר שהתנסינו בדרכים שונות להגברת הקשב, התחלנו להכניס מרכיב רגשי לשיעורים. המעבר ללמידה מרחוק מקשה על החיבור הרגשי של המורים והתלמידים והלמידה הופכת, פעמים רבות, לטכנית. יחד עם זאת, ברור לכולנו שמרכיב הרגש יכול להוות מכשול להצלחה בלמידה וחשוב להמשיך ולברר את המצב הרגשי, ולאפשר לתלמידים להרגיש בנוח ולשתף.
החיבור לרגש יכול להיות בכל שלב בשיעור:
בפתיחת השיעור (כרטיס כניסה) – ניתן לפתוח את השיעור בבירור מצב רוחם של התלמידים – בחירת אימוג’י המייצג את מצב הרוח, בחירת תמונה, סקר בווטסאפ או בזום ועוד.
במהלך השיעור – בהפסקת מוח (פעילות קצרה שאינה קשורה לחומר הנלמד), בסיום פעילות או הוראה פרונטלית.
בסיום השיעור – בכרטיס היציאה מהשיעור גם ניתן לברר את מצבם הרגשי של התלמידים לאחר השיעור, את יחסם הרגשי לנלמד.
מצורפות מספר תמונות שיכולות לסייע לנו לעורר שיח עם התלמידים, ויש עוד רבות.



