כתבה: נורית ברנע – מורה למדעי הבריאות והרפואה
בישיבת הצוות הכללית שהתקיימה השבוע הצגנו בפני המורים את מה שלמדנו ועשינו עד כה. במהלך הלמידה אנחנו, המורים, מעוניינים שמה שלימדנו יובן וגם ישאר בזיכרון של התלמידים כידע שיוכלו להשתמש בו בעתיד.
הידע המועבר על ידי המורה עובר שלושה סננים: סנן הקשב, סנן הרגש וסנן הזיכרון.
הפעם בחרנו להציג בפני הצוות את הדרכים לשפר את הקשב של התלמידים וכך לשפר למידה.
כרטיס כניסה לשיעור הוא שיטה לאיסוף הקשב בתחילתו של השיעור וחיבור לידע קודם.
הפסקת מוח היא הפוגה בת דקות ספורות בלמידה, בה יש פעילות קצרה, בתנועה או במשחק קצר. המטרה היא “לאוורר” את המוח מעומס שנוצר בו במהלך השיעור.
כרטיס יציאה מסייע לחזור על הנלמד בשיעור ולאסוף את הקצוות רגע לפני היציאה להפסקה.
התנסינו בכרטיס כניסה, כרטיס יציאה ובהפסקת מוח (תרגיל המלצר).
בשלב זה אנחנו, חברות הצוות, מתנסות ואוספות רעיונות. מורים שמבקשים להתחבר לרעיונות – פנו במייל לנורית.
