סופשבוע מס' 10  ב' בשבט תשפ"א,   15 בינואר 2021

שבת שלום לכולם,

שבוע של סגר חלף לו ונתוני התחלואה העולים אינם מעודדים. יותר מידי "רעשי רקע" מרמזים  כי הסגר לא יסתיים ב21.1.2021 ואנו כנראה נמשיך בלמידה מרחוק לפחות עד תחילת פברואר. לתחושתי, על אף הרצון הכללי לחזור ללמידה בביה"ס, ישנה תחושה של השלמה מצד המורים כמו גם מצד התלמידים עם המשך הלמידה מרחוק.

בימים אלו אנו עסוקים בהערכה ובסיכום מחצית א'. הערכה בימי קורונה דורשת מאיתנו התבוננות בשאלות גדולות הנוגעות  במהות ההערכה הבית ספרית, לשם מה מעריכים ואת מה? האמת היא כי מאז החלה שנה"ל לעתים קרובות אנו שומעים שאלות ותהיות בדבר איכות ההערכה. ישנם לא מעט מורים המתחבטים בשאלה האם הנתונים שבידיהם מהווים הערכה נכונה, ראויה המשקפת את הלמידה שהתרחשה במחצית. כיצד בוחנים והאם בוחנים מרחוק? האם ניתן לסמוך על אמינות הנבחנים? האם יש מקום לחשד לפגיעה בטוהר הבחינות? אין תשובות ברורות לשאלות אלו. מה שברור זה שככל שחולף הזמן, ישנן יותר פלטפורמות הערכה דיגיטליות, אך עדיין ברור לנו כי היבחנות פיזית בביה"ס הינה דרך העדיפה להיבחנות אמינה יותר, המאפשרת שיוויון הזדמנויות בהיבחנות.

חשוב לזכור כי פורמט התעודה משקף את רוח הפדגוגיה הבית ספרית. אני שבה ואומרת כי הקורונה אפשרה לנו לקדם תהליכים שבמשך שנים ניסינו לקדמם אך בלמים וחסמים רבים לא אפשרו. אני מאוד שמחה כי בתעודת מחצית א' של שנת הלימודים תשפ"א נוכל כבר לראות ניצנים של שינוי בתעודה המשקפת יותר את ה"יש" ברמת התלמיד עם מקום נכבד יותר להערכה תפקודית.

אני מאחלת לכל קהילת ביה"ס בריאות טובה, שמרו על עצמכם והקפידו על הכללים.

שבת שלום.

                                                                             שלכם תמיד,

                                                                                      שרה עובד


מזל טוב לילידי השבוע

15.1 - מאיר אמסלם

15.1 - מרים כהן

16.1 - איריס כהן

18.1 - עדית גל

 

Premium Vector | Colorful happy birthday to you greeting


שכבה ז'

יאיר ש.

נדב ח.

זרא ז.

אלמוג נ.

מרגריטה נ.

עילאי ז.

יובל מ.

מקסים י.

שכבה ח'

מיכאל ב.

עידן ד.

איליה ו.

אבישי י.

גאורגי א.

שכבה ט'

מילנה ש.

מקסים ס.

שכבה י'

נתן ב.

לאוניד ל.

עדן ב.

צבי א.

נועם ש.

שכבה י"א

אבי ש.

צבי פ. 

עמרי ש.

שקד א.

שכבה י"ב

אושר ד.

ערבה מ. 

רתם ק.

איילת ס.

אור א.

נועם א.

מה היה לנו השבוע?

“אבודים לרגע” על הסכנות הנפשיות בשימוש בסמים

כתבו: ענבר אבידור – רכזת חינוך חברתי ערכי חט”ב ואלעד טישלר – תלמיד י”ב1 השבוע פגשו תלמידי שכבה י”ב את יאיר קויפמן, במאי הסרט “אבודים

הרצאה – ניהול עסקי

כתבו עדי אלון – רכזת שכבה י’ ומורה לשיווק, משה שבו – רכז מגמת שיווק וניהול עסקי ויערה אריאב – תלמידת י’2 הבוקר התקיימה הרצאה


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
17.1.2021 – 22.1.2021

יום ראשון 17.1.2021
כל היום - כיתה ט'4 גמר Spacelab
שיעור 4-5 - כיתה ח'4 - גמר Space lab

 
יום שלישי 19.1.2021
שיעור 6 - הכנה ליום המאה בנות י"א
14:00 - טורניר שחמט
 
יום רביעי 20.1.2021
14:00 טורניר שחמט
 
יום חמישי 21.1.2021
שיעורים - 2-4 - סדנת משרד הביטחון לתלמידי י"ב

 

ולסיום:

מדברים רבות על ההבדלים והתוצאות של הלמידה מרחוק. לפנינו תוצאות מחקר בעניין (לקוח מהnewsletter של מתודיקה)

4 מסקנות מתוך מטה-מחקר ענק ששקלל ובחן אלפי מחקרים בתחום אפקטיביות הלמידה הפרונטלית לעומת הדיגיטלית:

  1. כאשר משווים למידה "ראש מול ראש" של אותו הקורס בלמידה פרונטלית לעומת דיגיטלית, התוצאות של הלמידה זהות.
  2. כאשר משקללים באופן כללי מחקרים המשווים בין למידה פרונטלית לדיגיטלית, יש נטייה לתוצאות טובות יותר ללמידה הדיגיטלית, למרות שיש שונות אדירה בין המחקרים ולמרות שברבים מהם התוצאות הפוכות.
  3. ההשפעה האמיתית על אפקטיביות הלמידה אינה תוצאה של בחירה בין למידה פרונטלית לעומת דיגיטלית אלא עד כמה נעשה שימוש במתודות למידה אפקטיביות (דימוי של מצב האמת, בניית הקשר, שליפות מרובות של החומר, משובים מרובים על טעויות וכד').
  4. למידה משולבת ("blended learning") הכוללת תמהיל של למידה פרונטלית ודיגיטלית השיגה ברוב המקרים את התוצאות האפקטיביות ביותר לעומת כל חלופה אחרת.
  5.  

שבת שלום ומבורך!