סופשבוע מס' 11  ל' בחשוון תשפ"ג,   24 בנובמבר 2022

כמעט שבת שלום לכולם,

השבוע התמלאתי גאווה כאשר קיבלתי מעטפה עם הכותרת תעודות הצטיינות משרד החינוך לשנה"ל תשפ"א! שמחתי עוד יותר לגלות כי בתוך המעטפה נמצאו 17 (!) תעודות לתלמידים שעמדו בקריטריונים של משרד החינוך לתעודת הצטיינות. מדובר בגידול משמעותי לעומת שנה קודמת ואנו ממשיכים כל העת לפעול מול פלח התלמידים המתאים לקריטריונים הנדרשים לצורך זכאות לתעודת הצטיינות של משרד החינוך על מנת שיותר ויותר תלמידים ישאפו לשם ואנו ניתן להם מענה על מנת שיצליחו.

אלו הקריטריונים לתעודת בגרות בהצטיינות משרד החינוך:

  • תעודת בגרות המכילה 30 יח"ל, בתוכן 5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה, ובעלת ממוצע משוקלל [של כל ציוני התעודה] של לפחות 90.
  • תעודת בגרות המכילה לפחות 25 יח"ל, בתוכן 5 יח"ל באנגלית ובמתמטיקה, ובעלת ממוצע משוקלל [של כל ציוני התעודה] של לפחות 95.

מאז תשע"ז, תעודת ההצטיינות כוללת גם הצטיינות בתכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית.

אנו גאים בשבעה עשר הבוגרים שלנו הזכאים לתעודה מכובדת זו:

  1. אפרת כהנא
  2. דיאנה שוטבין
  3. יוליה דרוז'קוב
  4. ליאב זגורי
  5. לילך אליהו
  6. מאי אלקסלסי
  7. נועה אדלר
  8. עמית קדוש
  9. רוני בלזר
  10. שי דנדקר
  11. אדיר נתן
  12. אולג מרצ'נקוב
  13. אלעד מיכאל טישלר
  14. גבע מלמד
  15. נועם צברי
  16. ניב לוי
  17. רועי חי לוי

יישר כוח, בוגרים יקרים. אני בטוחה שאתם ממשיכים במסע המצוינות האישי שלכם מי בצבא, מי בלימודים ומי בהתנדבות.

ובעניין אחר, החל מיום א' 27.11.2022 מתעדכן לוח הזמנים של קווי התלמידים כך שיהיה בהתאמה ללוח הצלצולים: https://psagot.ort.org.il/buses/

                                                                             שלכם תמיד,

                                                                                      שרה עובד


מזל טוב לילידי השבוע

24.11 - פבל מרגולין

27.11 - רותי פרג'י

30.11 - ע'דיר עטאללה

 


שכבה ז'

דוד מ.

ניק ט.

נועם ו.

רינה ב.

תהל ו.

מריה פ.

שכבה ח'

ליה ש.

דריה י.

מעיין ב.

יניב ה.

כרמל ל.

מעין מ.

הראל ב.

אליעד ד.

לינה ד.

שכבה ט'

דניאל ר.

זיו א.

נועם מ.

דניאל ג.

ליאל ח.

שכבה י'

שר-אל נ.

גיא א.

סער א.

עמית א.

רוי א.

שכבה י"א

אלון א.

אגם ס.

ליהיא ז.

רובין א.

שכבה י"ב

אגם ג.

גל פ.

יערה א.

אליהו ח.

מה היה לנו השבוע?

לימודי המשך ושירות לאומי

כתבה: ענבר אבידור – מנהלת החטיבה העליונה שבוע הוצגו בפני תלמידי שכבה י”ב שתי אלטרנטיבות לגיוס לצה”ל: עבור תלמידים שלא יוכלו להתגייס מסיבות רפואיות ואחרות,

יום שיא בהוראה בינתחומית – שכבה ז’

כתבה: רבקה לזרוביץ’ – רכזת שכבה ז’ השבוע התקיים יום שיא לתלמידי שכבה ז’ במסגרת הוראת קורסים בינתחומיים הנלמדים בשכבה. הקורסים הבינתחומיים נבחרו ע”י התלמידים

מסיק זיתים בגינת בית הספר

כתבה: שרה פרדס – רכזת תנ”ך השבוע קיימנו פעילות של מסיק וכבישת זיתים, בשכבה ט’. פעילות המורכבת ממספר שיעורים. בתכנית הלימודים בכיתות ט’  אנו מלמדים

יום הסובלנות – פרויקט שומרי המסך

כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי-ערכי חט”ב לקראת יום הסובלנות העבירו תלמידי פרויקט שומרי מסך לתלמידי שכבה ז’ פעילות בנושא דילמות חברתיות. בפעילות התלמידים התחלקו


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
27.11.2022 – 1.12.2022

יום ראשון 27.11.2022
שיעור 1 – תל' יב' אלקרוניקה חשיפה ללימוד המשך
שיעור 3-6 שכבה י' יום שיא בנושא לאומיות
שיעור 6 – תל' י', יב' ערבית הרצאה באודיטוריום
13:45-16:00 ישיבות פדגוגית speed date

יום שני 28.11.2022
שכבה יב' טיול שנתי בהרי אילת
שיעור 2-7 שכבה יא' הכנה לצה"ל משה"ט
10:00-13:00 אולימפיאדת חלל ע"ש אילן רמון
שעה 17:00 כיתה ט-4 חצי גמר ספייס לאב

יום שלישי 29.11.2022
שכבה יב' טיול שנתי בהרי אילת
שכבה י' – קורס עזרה ראשונה
חידון בית ספרי מקוון בתנ"ך
13:45-16:00 ישיבות פדגוגית speed date

יום רביעי.30.11.2022
שכבה יב' טיול שנתי בהרי אילת
שכבה י' – קורס עזרה ראשונה
שיעור 3 – כיתה ז-4 מכינת יפתח
שיעור 4 – כיתה ז-5 מכינת יפתח
שיעור 5 – כיתה ח-8 מכינת יפתח
שיעור 6 – כיתה ח-7 מכינת יפתח

יום חמישי 1.12.2022
שכבה יב' טיול שנתי בהרי אילת

ולסיום:

בשבוע בו החל המונדיאל ומשחקים שודרו החל מהשעה 12:00 בצהריים עלו בקשות מצד תלמידים לשדר בביה"ס את המשחקים! תגובתי הראשונית היתה "ממש לא!" לא הבנתי כיצד הם מעלים זאת על דעתם. בשעות הערב שודרה בחדשות כתבה בנושא ובה הוצגו בתי"ס ומקומות עבודה הנותנים מקום לדבר. על כן החלטתי לערוך סקר בקרב ההורים והמורים על מנת לדעת מהי עמדת מבוגרי קהילת אורט פסגות בנושא.

חשוב להבהיר, עצם העברת הסקר לא היוותה שינוי בעמדתי האישית השלילית כלפי שידור המשחקים. יחד עם זאת, היה לי חשוב לשמוע ולהציג בפניכם את התוצאות כי כמו תמיד אין עמדה אחת אחידה לכולם!

קריאה של התגובות החופשיות של המשיבים מעידה שמי שחשב שכולם חושבים אותו הדבר, קרי בעד/נגד, טעה ובגדול. כלומר כל החלטה שאנו נקבל, יהיו רבים שזה לא ימצא חן בעיניהם.

סה"כ 410 השיבו לשאלון,  335הורים ו-75 מורים.

בינתיים למדתי שכבר בתחילת השבוע הבא, המשחקים המשודרים במהלך היום נגמרים, אז כל הדיון די עקר, ובכל זאת, מעניין להתבונן בתשובות.

אלו היו השאלות:

1) בחר את התשובה המתאימה לך:

  • לדעתי, אין בעיה שביה"ס יאפשר צפייה בשידורי המונדיאל במהלך יום הלימודים
  • אני נגד האפשרות שביה"ס יאפשר צפייה בשידורי המונדיאל במהלך יום לימודים.

2) בחר את התשובה המתאימה לך:

  • בעיקרון, אני נגד שידור המונדיאל בביה"ס, אבל אני חושב שאפשר לחרוג במשחקי שיא
  • אני מתנגד לשידור המונדיאל בביה"ס ללא חריגות
  • אין לי התנגדות עקרונית לעצם העניין

3) אני חושב שאפשר לשדר את המשחקים בהפסקות – כן/לא

4) אני רוצה להוסיף ש...

סה"כ 410 השיבו לשאלון,  335הורים ו-75 מורים.

כך נראו התוצאות:

למעונינים לקרוא את כל התגובות החופשיות (לא נגעתי!):

פעם הארבע שנים....למה לא??

זו חוויה של פעם ב 4 שנים, ניתן ללמד ילדינו ערכים מהמונדיאל

ברגע שהבי"ס מתחבר לילדים כל התלמידים יותר קשובים, בעידן של היום חייבים לצאת טיפה מהכלים ,זו השיטה ללמידה יותר אפקטיבית ..אנחנו רוצים תלמידים קשובים ולא רובוטים ..ולכן היכולת שלנו לתת להם ..זו גם ההצלחה שלנו ..

כל הכבוד שהנושא בטיפול.

אפשר תמיד להשלים בערב

אולי בשעת חברה לע על חשבון שעורים

אפשר לנהוג בסלחנות כלפי מאחרין בשעה הראשונה במידה וערב קודם היו משחקי שיא

אפשרי לשדר משחק אחד חשוב של אותו היום

אני הכי בעד לשדר את המשחקים!!!! זו חוויה לילדים

יש רגעים בחיים שהם חלק לא פחות חשוב מלימודים וניצן תמיד לחרוג מהנורמה

כל הילדים היום עם טלפונים חכמים, הם ככה יצפו בשידורים

כמחנכת אני מקבלת בהבנה שהורה מוציא את הילד חד פעמי, תלוי מקרה. עדיין זה לא מוצדק

אירוע של פעם בארבע שנים , הילדים מעורבים ואוהבים כדורגל , בלא מעט בתי ספר מאפשרים לצפות במשחקים וזו יכולה להיות פעולת גיבוש .לילד יוצא לראות פעם אחת במהלך לימודיו בתיכון את המונדיאל .

אין לי בעיה אם כל החלטה שלא תהיה אבל שתהיה אחידה לכולם. יש לקחת בחשבון שלא את כל התלמידים המשחקים מעיינים אותם

איך בכלל עלה שאלה הזאת? בית הספר זה מקום ללימודים , תתרכזו בזה בבקשה!

ספורט הוא גם חינוך. המונדיאל הוא גם תרבות. ניתן לחרוג במעט מתכנית הלימודים.

שידור המשחקים החשובים במסגרת כיתתית יעולה להיות מגבשת ופעילות משותפת נחמדה

זה אירוע של אחת ל...והתלמידים משולהבים, מייצרים חיבוקים תוך כדי (משני המינים) ואפילו השקטים והשקופים מקבלים הזדמנות ליהנות עם כולם. אפשר לייצר הסכמים פנים כיתתיים ולבחור רשימת משחקים מסויימת מוסכמת על הרוב להקרנה תוך שמירה על תיאום ציפיות. ככה תלמידים לא יבריזו (או ימעיטו) בעקבות צפייה במשחקים או לא יהיו קשובים ויתעסקו בטלפונים בזמן השיעור.

לא לשכוח ללמוד

לא ניתן ולא צריך לנתק את הילדים מאירוע שהוא מרגש ומסעיר עבורם. למידה היא להתחבר בדברים מסויימים לעולמם. כדורגל הוא משחק קבוצתי שיש בו הרבה ערכים. אם יישלבו את המונדיאל בתוך שיעורים ויילמדו דרכו, יהיה לו ערך מוסף ולמידה שהיא משמעותית ודרך עולמם של הילדים

School is for studies not for entertainment. If Israel had taken part in World Cup, this survey would have probably been relevant. The best games are played in the evenings anyway. We watch the Wold Cup at home with kids every day after school not instead of it.

זה רק פעם ב 4 שנים…

דווקא השידור ,יכול לאגד וללכד את הקבוצה ,כמובן שזה יהיה בהשגחה .כי יהיו כאלו שחיפשו לריב.

אשפשרי להקרין משחק אחד חשוב ביום

תמיד ניתן לחרוג מהנורמה כשיש ארועים מיוחדים שלא פחות חשובים משעת לימוד שאפו למורים שנתנו ליראות את המשחק אתמול

הילדים בכל מקרה ילכו לראות את המונדיאל אם או בלי לימודים, אז עדיף שזה יהיה מבוקר

מומלץ ללמד אותם על כל המדינות המשתתפות ועל ההיסטוריה של המונדיאל .ולפצפות בתוכנית של פיפא בנטפליקס ולעשות עבודה

אני בעד שהילדים יראו את המונדיאל. זה עולם התוכן שלהם בגיל זה ומתרחש פעם ב4 שנים. אם שרדו את תקופות הסגר בשל הקורונה, לא יקרה כלום שיאפשרו להם לראות את המונדיאל. להפך!!!! ירגישו שאיכפת לבית ספר מתחום העניין שלהם!!!!

אפשר לעשות הפניניג סביב המונדיאל.פעם ב-4 שנים לא יקרה כלום...

משחקים צריך לראות בבית

פעם ב 4 שנים יש חג מונדיאל. אם חשוב לתלמידים, ןאני מניח שגם לחלק מהמורים, ניתן לדעתי לשדר משחק אחד ביום

היה כדאי לעשות.הפנינג מהמשחקים דגלים כרזות מי בעד מי כול כיתה תייצג נבחרת שהיא מעודדת .אפילו לבוא יום המשחקים עם חוצות של הנבחרת וכו' ...פעם ה4 שנים אפשר לעשות חגיגה מנטור יקר .

אין בעיה לצפייה במונדיאל עבור הילדים

הפרדה בשכבות

אפשרי להקרין משחק אחד חשוב שמתקיים באותו היום

כל מה שחשוב בחינוך זה הקניית התחושה של הבנת הסביבה והסובביםה של

שכל נושא בעולם, במיוחד ספורט, ניתן למנף ללמידה וחשוב לחבר את הפדגוגיה לעולם בו אנו חיים.

אפשר לרכז משחקי שיא בצפייה משותפת לפי שכבות ופרסום תוצאות בשקף מתגלגל

ככל שהילד ירגיש פתוח עם משמעת בביה״ס זה יותר טוב עבור הילדים

מסגרת ומשמעת אין זה צריך להיות בעיה בכלל לשדר מונדיאל

אני חושב שבגלל שזה אירוע שמתרחש פעם בארבע שנים אפשר לעשות פעילות מיוחדת עבור תלמידים שמעוניינים בצפייה במשחקים. כמובן שזה לא אפשרי שיצפו בכל המשחקים אבל כן אפשר לנסות להקרין משחקים חשובים.

פעם ב 4 שנים לאפשר צפייה במשחקים… אף אחד לא ימות

למה לא אבל רק בזמן הפסקות ולא על חשבון השיעור

אחלה רעיון!!!

מבחינתי בית ספר לא צריך לשדר משחקי מונדיאל זאת מסגרת חינוכית כמו כן ילדים אוהדים קבוצות שונות והצפייה יכולה לגרום לאלימות

מבחינתי זאת מסגרת לימודית ואין צורך לשדר משחקי כדורגל .כמו כן הילדים אוהדים קבוצות שונות שזה יכול לגרום לאלימות פיזית ומילולית

חשוב לחיות את ההווה ומונדיאל הוא ערך חינוכי מעולה נוסף

עד לאן נדרדר את מערכת החינוך, יש לכולם היום אפליקציה בנייד כדי לראות שידורים בהפסקות.

לפי דעתי הצפייה במשחק עשויה לגבש את התלמידים כל עוד הצפייה נעשת ללא קללות/צעקות תוך מתן כבוד לסביבה

גם ככה כל המשחקים שיש בשעות הלימודים לא מעניינים

הדברים לשיקול דעתו של המורה וניתן לאפשר בקונטקסט המתאים

לא כולם ירצו לראות ולכן מי שירצה שיהיה לו אפשרות, במילא הם לא מרוכזים אז לפחות נרוויח שיראו וישארו בבית הספר וגם גיבוש ...

ביס עבר ל5 ימי לימוד עם יום שלישי חצי קלאץ עם מועדונים מיותרים שעולים על שעות הגברה חשובים אחרי שנתיים קורונה. חלאס!! תלמדו!

בית ספר חייב להתאים את עצמו לתקופה משחקי המונדיאל משודרים אחת לארבע שנים ,כן זו חגיגת כדורגל גדולה וחשוב לאפשר לתלמידים לחוות אותה אני כאמא לשני תלמידים בבית ספר(שרופי כדורגל)ואשמח אם יחוו את החגיגה. כדורגל הוא חלק מתרבות וחשוב לתת לזה מקום ולא לחשוב תוך הקופסא . הייתי מקרינה במסך גדול וקדימה רק תרוויחו אותם

זה מפריע מושך את הצומת לב תלמידים אני חושבת זה לא המקום למשחקים

זה לא המקום לראות משחק זה מושך צומת לב של ילדים ו מפריע ללימודים

יש אפשאות לראות משחקחם ב re- play. בי"ס זה מוסד לימודי ולא מוסד לצפיה בכדורגל עד כמה שיהיה חשוב

החווייה בבית הספר והאוירה חשובה לא פחות מהלימודים, לכן ממליץ להקרין את המשחקים בבית הספר

תמיד יש שידורים חוזרים. אנו בעידן שהמידע הטכנולוגי נזיל כך שלכ אדם הצורך סוג מדיה כזו או אחרת יש נגישות בכל זמן נתון.

לתת להם לצפות, אבל בזמנם הפנוי מהשיעורים

אפשר להפיק מזה תועלת נטספת כמו, היכרות מדינות, דגלים, סטטיסטיקה, ממוצע.... רק לצאת מהקופסא

אפשרי שהילדים יהיהו מעורבים באירועים מיוחדים שמתקיימים במדינה ובעולם,ביחוד שזה פעם בכמה שנים

הזוי בכלל לדבר על זה! בי"ס זה ללימודים. בהפסקות מי שרוצה יפתח טלפון.

בעיקר שלילדים יהיה טוב

לא כולם אוהבים כדורגל ולצפות במשחקים מה עושה מי שלא מעניין אותו כשהשידורים נערכים?

למידה חדשנית...

משחקי שיא יכול להיות נחמד מעבר לזה מיותר שילמדו זה לא קייטנה

אני בעד רק משחקי שיא, לא לשדר את כל המשחקים

אפשר להתגמש ולחרוג רק בהפסקות ארוכות

מקווה שלא יפסידו שיעורים חשובים

זה פעם ב,4 שנים, זרמו איתם מגיע להם

אין לי התנגדות

סקר כזה שבו מקשבים להורים, היה הכרחי לפני הנעת הלמידה ללמידה מספרים דיגיטליים. המהלך בעייתי והשיח לוקה בחסר.

ניתן להשתמש במונדיאל ללמידה אחרת.

אני מתנגדת לשידור משחקים במקום לימודים.

פעם ב-4 שנים לא יקרה כלום אם יקחו חלק בצפייה

אפשר לשדר את המשחקים שבסוף המונדיאל, רבע גמר, חצי גמר וגמר.

חשוב להקפיד על רצף לימודי

בית הספר נועד ללימודים, יש ילדים אשר לא מתעניינים בכדורגל ואין סיבה שישבו חסרי מעש בגלל שידור משחקי כדורגל. מי שחשוב לו כל כך לראות את המשחק יכול להשאיר את ילדו בבית לשם צפיה

שבבית הספר צריך ללמוד ולא לשחק ומי שרוצה לראות את המונדיאל שיאה בבית שלו

כל זמן שזה לא פוגע בפעילות השוטפת של בית הספר, אני לא רואה בעיה

לאן הגענו שגם על זה צריך לשאול את ההורים. כותבת כאמא וכמורה ביסודי.

כל הכבוד על המחשבה והרצון האמיתי לשיח פתוח ומשותף עם הורים

למשחקי מונדיאל אין כל מטרה חינוכית, לכן אפשר להשאיר את הצפייה בהם לשעות מחוץ לפעילות בית ספרית.

איזה "כיף" אחר יעשה מי שלא אוהב כדורגל?

יש מספיק זמן מסך ואפשר להקליט משחקים. צריך לשמור על מתח לימודי גבוה בתקופה זו

איך מחליטים מה כן ומה לא? לכל אחד תחומי עניין שונים, תשדרו את כולם בבית הספר? תאשרו לכל אחד/ת לצפות במה שמעניין אותם? מה שונה המונדיאל מתחומי עיניין אחרים?

לדעתי, בסוף יום, עם מסך גדול כיבוד מתאים זה הכי טוב

הדבר צריך להיות מאורגן : משחק אחד ביום. בנוסף לתגבר אבטחה ולדבר בכיתות לפני על התנהגות ספורטיבית. במידה ולא תהיה התנהגות ספורטיבית אז לא לקיים צפייה. לקיים סביב זה למידה בתחום השפה והגיאוגרפיה להכניס קצת חיבור ללמידה

גם ככה הלימודים אינטנסיביים, הצפייה המשותפת עשויה גם לגבש חברתית ולחשוף תלמידים שונים להנאה שאחרים סופגים מצפייה בכדורגל

נהנו מאוד אתמול בשידור

צריך לטפל בדברים חשובים גמו הימים הארוכים ולא להתעסק בטפל

אפשר לראות מונדיאל בבית

אפשר לצאת מהקופסא לפעמים…

יש כאלה שאוהבים ויד כאלה שלא. במידה ויאפשרו צפייה, מה יעשו אלה שלא אוהבים כדורגל? דבר נוסף אני חושבת שההקרנות עלולות לפגוע ברצף התקין של יום הלימודים גם מבחינת סדר היום וגם מבחינת מצב הרוח של התלמידים. עלול לעודד החרגה

ומי שלא מעוניין לראות את המשחק מה עושה בזמן הזה?

אפשר לתת לילדים מונדיאל זה פעם בשנה

לשדר חופשי . זה פעם ב4 שנים ותמיד זה יוצא בחופש הגדול . גם ככה הילדים סבלו ולא למדו הקורונה מה זה כבר 3 שבועות

מה קרה לכם?? הילדים באו ללמוד או לשחק כדורגל??

לא הכל לימודים בחיים

 

שבת שלום ומבורך!