סופשבוע מס' 13 י"א בכסלו תשפ"ה, 12 בדצמבר 2024
כמעט שבת שלום לכולם,
היום אפשר כבר לומר כי חזרנו לשגרה. הפעילויות החברתיות ערכיות משובצות במערכת ומופעלות; גם השבוע יצאנו לטיול שנתי והפעם עם שכבה ט', ימי השדה, התחרויות וטורנירי הספורט התחדשו, ואנו מסיימים את השבוע ביום ההורים הראשון לשנה זו. ביום א' נקיים מועד נוסף של מפגשי הורים–תלמידים-מורים.
במידה מסוימת, על פניו, זה מרגיש כאילו המלחמה היא איזשהו זיכרון שהולך ומתרחק מאיתנו. בפועל כולנו יודעים שאת השלכות המלחמה והצלקות שיישארו אצלנו קשה למחות ויידרש עוד זמן רב עד שהמלחמה תישאר "רק" זיכרון מן העבר.
אז איך למעשה חוזרים מחד לשגרה ומתחילים בצמצום הפערים שנוצרו בעקבות סגירת בתיה"ס ומאידך מאפשרים זמן הסתגלות לחזרה לשגרה, זמן לראות את הצרכים הפרסונליים של תלמידינו והצוות? אין תשובה פשוטה לשאלה זו, אך אם צריך לתמצת זאת, הרי שנדרשת מסגרת עבודה ברורה עם כללים ידועים וברורים המותאמים ומוגמשים אישית לנסיבות והזמן. זוהי הדרך לגישור על הפער בין הצורך והרצון לחזור לשגרה לבין ההבנה כי אי אפשר להתעלם מכך שהייתה כאן מלחמה שהעורף היה שותף פעיל בה (והיא עדיין נמשכת גם כעת בגבולות המדינה). אסור להתעלם מכך שלא ניתן להתנהל בכאוס. יש כללים. יש מסגרת. ואנו פועלים לשמור על מסגרת זו. ביום יום שלנו בביה"ס המסגרת לעבודתנו שבתוכה אנו מתנהלים כוללת את מערכת השעות הבית ספרית, חובת נוכחות ותפקוד בשיעורים ובפעילויות חברתיות, תלבושת אחידה וכו'. לתוך סדירויות בית הספר אנו מכניסים את הפעילויות השונות, לוח המבחנים והמטלות. לאורך השנה אנו עומדים בקשר עם ההורים על פי צורך ופעם ברבעון בימי הורים ובסיום מחצית עוצרים להערכת תפקוד והישגים. אז איפה נכנסת ההתאמה והגמישות? ביכולת שלנו להגמיש את הסדירויות ולחרוג מהמסגרת בתוכה אנו פועלים על מנת לסייע לפרט.
התפיסה המנחה אותנו בעבודתנו בימים אלו היא שאין זו שנה רגילה ואנו חייבים לגלות גמישות ולהתאים את עצמנו לצורכי התלמידים. מול עינינו אנו רואים את טובת התלמיד אבל (וזה אבל גדול!) כל זה קורה, תוך הפעלת שיקול דעת כשאנו שומרים לעצמנו את הזכות לקבל החלטות על בסיס היכרותנו עם התלמידים.
גם שנה זו, על רצף השנים האחרונות, דורשת מכולנו התאמות ויציאה מאזורי הנוחות שלנו. אנו יודעים לעשות זאת גם במקומות מורכבים. המסוגלות לעשות זאת היא חוסן.
וגם היום אנו זוכרים את החטופים השבויים שעדיין נמצאים בגיהנום העזתי. לא מתרגלים. מי ייתן ויחזרו הביתה במהירה. אמן!
שלכם תמיד,
שרה עובד - מנהלת ביה"ס
מזל טוב לילידי השבוע
16.12 - יעל מיקל
19.12 - גראם דרויש
שכבה ז'
הילה ו.
ראוף א.
שכבה ח'
הודיה ב.
יגור ק.
וסבולוד ט.
אריקה מ.
אדיר ג.
טליה ד.
דניאל ל.
שכבה ט'
לב מ.
יוליה ד.
הלל מ.
שכבה י'
טום ק.
דריה נ.
מקסים ח.
שכבה י"א
פלג ו.
נופר צ.
ליאור א.
שכבה י"ב
מישל ב.
מה היה לנו השבוע?

טורניר כדורסל – נבחרת חט”ע
כתבה: אפרת ירחי – מורה לחינוך גופני היום, יום חמישי, התקיים טורניר בו השתתפו נבחרות בתי הספר פסגות, כרמים וכברי. במשחק הראשון ניצחה נבחרת פסגות

חדש לילדי האולפן
כתבה: עינת דהן-שבלביץ – רכזת אולפן עולים חדש באולפן! כול יום, בין השעות 13:30 – 16 בספריית בית הספר: מועדון קוראים – בחירה וקריאת ספרי

חוזרים לימי השדה
כתב: משה שנהר – רכז של”ח וידיעת הארץ חוזרים לשגרה ויוצאים לימי שדה בשכבות ח’ ו ט’. היום, יום חמישי, יצאנו עם תלמידי כיתות ח’8

מסע תקומה – שכבה ט’
כתבה: מירית שלי – רכזת שכבה ט’ מסע תקומה שכבה ט’ – חוויה בלתי נשכחת! ביום ראשון יצאו תלמידי שכבה ט’ ל-3 ימים של מסע

מנהיגות נוער כאלטרנטיבה להתנהגויות סיכוניות
כתבה: אפרת אסנפי – רכזת שכבה ח’ ביום רביעי התקיימה הרצאתו המרתקת של שגיא יניב לתלמידי שכבת ח׳ בנושא ״מנהיגות נוער כאלטרנטיבה להתנהגויות סיכוניות״. ההרצאה

אחד מתוך חמישה – שרון חיים יוסף
כתבה: גלי כהן – רכזת חינוך חברתי-ערכי בחטיבה העליונה תלמידי שכבה י”ב שמעו את הרצאתו החשובה של שרון, תושב כרמיאל שבגיל 18 נפצע אנושות בתאונת

למידה “קצת אחרת” בשיעור ספרות
כתבה: עדית גל – מורה לספרות למידה “אחרת” והפעם לא AI… עם החזרה ללמידה פיזית בספרות, בכתה י”ב בחרתי לקיים עם הכתה שיעור “קצת אחר”.

לבד בין 4 קירות
כתבה: גלי כהן – רכזת חינוך חברתי-ערכי בחטיבה העליונה תלמידי שכבה י’ צפו בהצגה של תיאטרון הנפש, “לבד בין 4 קירות”. ההצגה מספרת את סיפורו

בוגרים ובוגרות מספרים מהשטח
כתבה: גלי כהן – רכזת חינוך חברתי-ערכי בחטיבה העליונה ביום ראשון התקיים מפגש “בוגרים מספרים מהשטח” עירוני. המפגש התקיים בהיכל התרבות לתלמידי שכבות י”א וי”ב
פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
15.12.2024 –19.12.2024
יום ראשון 15.12.2024
שיעור 5 הוקרה לפצועי צה"ל – שכבת י"ב, אמפי שקד
שיעורים 3-4 סינמה דרייב – שכבת י', אולם אלון
שיעורים 3-4 חשיפה ללימודי המשך, מגמת מערכות הנדסיות שכבת י"ב
שיעורים 1-2 סדנת מיניות – כיתות ט'1, ט'5
שיעורים 3-4 סדנת מיניות – כיתות ט'2, ט'3
שיעורים 5-6 סדנת מיניות – כיתות ט'4, ט'6
16:00-20:00 יום הורים
יום שני 16.12.2024
שיעורים 3-4 הרצאה לתלמידי הגברה מערכות הנדסיות י', יב' באודיטוריום
שיעורים 8-9 סדנת מיניות בריאה - מחנכים
יום שלישי 17.12.2024
שיעור 5 "סמים ומוח מתבגר" איתי מלר – כיתות ט'2, ט'3, ט'4, ט'7
שיעורים 6-7 "סמים ומוח מתבגר" איתי מלר – כיתות ט'1, ט'5, ט'6
יום שדה – ח'6
יום רביעי 18.12.24
שיעורים 2-3 סדנת קבלת החלטות – כיתות ט' 4, ט'6
שיעורים 4-5 סדנת קבלת החלטות – כיתות ט'2, ט'3
שיעורים 6-7 סדנת קבלת החלטות – כיתות ט' 1, ט'5
שיעורים 1-2 סדנת מיניות – כיתות י'1, י'2, י'7
שיעורים 3-4 סדנת מיניות – כיתות י'3, י'4
שיעורים 5-6 סדנת מיניות – כיתות י'5, י'6
יום שיא בינתחומי – שכבת ח'
יום חמישי 19.12.24
ולסיום: "הדבר החשוב ביותר שלמדתי בביה"ס"
לקוח מאתר בא-במייל
בוקר אחד בכיתה ה', המורה נכנסה לכיתה עם ארגז מלא בסבון נוזלי, משחות שיניים וקצף גילוח, וחילקה לכל תלמיד אחד מן השלושה.
היא הורתה לכולנו ללחוץ חזק ככל יכולתנו, ולרוקן את תוכנם של כל המיכלים והשפופרות שקיבלנו. כל התלמידים עשו זאת בלי לחשוב פעמיים, וחלקם אף רצו להראות שהם יכולים לעשות זאת במהירות הכי גבוהה. עד מהרה כל שולחנות הכיתה היו מלאים בלכלוך מהתכשירים השונים.
"עכשיו" אמרה המורה בקול סמכותי "כולם להחזיר פנימה את כל מה שהוצאתם!" כמובן שאף אחד מהילדים, כולל אותי, לא הצליח להכניס בחזרה את מה שהוציא, ועד מהרה כולנו ויתרנו.
"מה שקרה עכשיו" אמרה המורה "הוא שכולכם הייתם כל כך עסוקים במה שעשיתם, שלא שמתם לב לכמה בלאגן ולכלוך גרמתם ולאחר מכן, אחרי שהכל נשפך בכזו קלות, גיליתם שזה בלתי אפשרי להחזיר הכל פנימה. זכרו זאת בפעם הבאה שאתם מדברים עם חבריכם לכיתה, הוריכם או כל אדם אחר, אמנם קל מאוד לשחרר את הכעסים שלכם, לצעוק, לקלל, להקניט ולפגוע, אך ברגע שסיימתם, יהיה לכם מאוד קשה להחזיר את מעשיכם בחזרה".
כמובן שאז, בגיל 11, התשובות של רובנו היו "טוב המורה" ומיד חזרנו למשחקים ולהקנטות מבלי לייחס חשיבות רבה למשל שלה. אבל איכשהו, אני מוצא את עצמי חושב על אותו הבוקר כמעט כל יום...