סופשבוע מס' 20  י"ג באדר א' תשפ"ד,   22 בפברואר 2024

כמעט שבת שלום לכולם,

במוצ"ש האחרון חזרו כ-150 תלמידי שכבה י"א ממסע זהות ישראלית אליו יצאו בבוקר יום שני.

מטרתו של המסע היא להעמיק את החיבור והשייכות לזהות האישית והקבוצתית של התלמידים, ובאופן הולך ומתפתח לאורך המסע, להעמיק את החיבור והשייכות לעם, לארץ ישראל ולמדינה.
עד כמה חשובים חיבורים אלו בתקופה האחרונה, ובעצם תמיד…
דרכו של המסע היא "מעגלים" - לאורך המסע מתקיימים מעגלי שיח רבים, החל ממעגל הבוקר עם הזריחה ועד למעגל הלילה בו מסכמים את שעבר על הקבוצה במהלך אותו היום.
בדרך זו של מעגלי שיח, הולך ונבנה המסע והחיבור, גם הוא בדרך של מעגלים: 
המעגל הראשון "אני ועצמי" עוסק בבירור הזהות האישית, הערכים לאורם אנו הולכים, והכוחות הטמונים בנו לעומת החסמים.

המעגל השני "אני והקבוצה" עוסק בכוחה של הקבוצה כאשר מתקיימים בה קשרי גומלין, שותפות ונתינה.

המעגל השלישי "אני והקהילה" עוסק בפיתוח תחושת האחריות כלפי החברה והקהילה בה אנו חיים. ביום זה ביקרו התלמידים בערי הדרום והתנדבו בבתי קשישים ובארגוני חסד.

מעגל היום הרביעי "אני והעם בארץ", עוסק בבירור הקשר של עם ישראל לארצו וכולל סיור באתרים תנ"כיים, אתרים היסטוריים ואתרי מורשת קרב מקום המדינה.

ביום המעגל החמישי, "אני והמדינה", עסקו התלמידים בבירור הקשר שבין עם ישראל למדינת ישראל דרך ביקור בהר הרצל ובירושלים.

מעגלי סוף השבוע והשבת המשותפת אותה חוו התלמידים בשדה בוקר, עסקו בהבנת משמעותה של היהדות, ובימים אלו בחנו התלמידים את משמעות היותם חלק משרשרת הדורות של העם היהודי. בשלב זה, גם ההורים הם חלק מהמסע, ובערב שישי קיבלו כל התלמידים מכתבים מרגשים מהבית.

במהלך השבוע החולף, שוחחתי רבות עם התלמידים שחזרו מהמסע. מרגש לשמוע אותם ואת התובנות שלהם מהמסע הייחודי והמעמיק שעברו. רבים מהם מספרים כי המסע שינה בהם משהו, העמיק בהם ערכים כאלה ואחרים, חידד את תחושת השייכות שלהם לשכבה, לחברים חדשים שהכירו במהלך המסע ולעצמם.

אני בטוחה שהמסע ימשיך להדהד בתלמידים עוד זמן רב, כדבריו של אברהם חלפי:

מסע מוצלח לא מסתיים לעולם,
הקילומטרים כן,
אך הזמן נשאר חקוק בתוכך
הופך חלק ממך.
בסוף המסע אינני מרגיש מנצח,
אלא יותר אסיר תודה,
כאילו שהדרך עברה בתוכי
ולא אני בתוכה.

מסע איכותי ומשמעותי שכזה לא יכול להתקיים ללא מעגל נוסף, אותו אני מכנה "המעגל העוטף". צוות המחנכות והמחנכים שיצאו עם התלמידים למסע, ליוו אותו מתחילתו ועד סופו ודאגו לשלומם ולרווחתם של התלמידים, אך גם לקחו חלק מהותי במעגלי השיח ובחיבורים הרבים לאורך המסע.

בשמי ובשם כל הנהלת בית הספר, אני רוצה להודות מקרב הלב לחן ברק רכזת השכבה, שירה לוי אספינו יועצת השכבה, לאבישי למפרט ולמשה שנהר רכזי הטיולים, ולצוות המחנכות והמחנכים הנפלא: אורלי זלצמן, משה שבו, סיגלית פרג'יאן, אורלי עמרוסי, אסף רוטנשטיין, לימור בלנק, לאה שחרור ותומר שושן. כלל לא מובן מאליו. תודה לכם!

מאחלת שבת טובה של מנוחה לכולם,

ענבר אבידור
מנהלת החטיבה העליונה


מזל טוב לילידי השבוע


23.02 - סיגלית פרג'יאן


שכבה ז'

שגיא א.

ראם ט.

 

שכבה ח'

גאיה פ.

שכבה י'

נועה א.

ליאב ה.

אביגיל ט.

יגור ס.

שקד א.

שני נ.

מוטי ט.

זולפייה פ.

שכבה י"א

שיר ב.

שכבה י"ב

שקד א.

נעמה ד.

דניאל ר.

איתי מ.

ליאן א.

ים ש.

עידן מ.

מה היה לנו השבוע?

לגלות את העבר עם רשות העתיקות

כתבה: אפרת אסנפי – רכזת שכבה ז’ תלמידי שכבת ז׳ ממשיכים בפעילות מטעם ״רשות העתיקות״ והשבוע למדו על המאפיינים והממצאים הייחודיים של העבר היהודי. כמו

מטיילים ולומדים בשביל הסנהדרין

כתבו: ליהי שם טוב ואורין אסייג – תלמידות ח’2 אנחנו, תלמידי כיתות ח’, יצאנו לסיור ביודפת. התחלנו בשעתיים ראשונות בכיתה וצפינו בסרט בנושא העבר של

מילה טובה בשכבה ח’

כתבה: הדר אלקסלסי – תלמידת ח’7 השבוע התקיים מפגש “מילה טובה” עם רכזת השכבה והיועצת. במפגש דיברנו קצת ושאלו אותנו למה מגיע לנו מילה טובה.

Future Ready‏ – הענקת תעודות הסמכה

כתבה: מיכל לבנצ’וק – רכז פרויקט Future Ready בתחילת השבוע יצאו תלמידי כיתה ט’3 וקבוצת תלמידים משכבה י’ לסיור באקדמית גליל מערבי במסגרת התכנית של

טיול שנתי – שכבה ט’

כתבו: אליה בן ארבון – תלמידת ט’1, מריאל טרנטו – תלמידת ט’2, אופאל בנסימון – תלמידת ט’4, מש”צית אליה בן ארבון: ביום הראשון של הטיול

חודש הגלישה הבטוחה ברשת – שכבה ח’

כתבו: מירית שלי – רכזת שכבה ז’, יפעת בלזר – רכזת שכבה י’, רכזת פרויקט “שומרי מסך” במסגרת חודש הגלישה הבטוחה ברשת קיימו מחנכי השכבה


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
25.02.2024 –29.02.2024

יום ראשון 25.02.2024
שיעורים 5-6 הרצאתו של זיו יחזקאל – הגברת ערבית, אודיטוריום
שיעורים 1-6 תערוכת יד לבנים – י"א7

יום שני 26.02.2024
שיעורים 1-6 סדנת מצמיחים – כיתות ח'1, ח'2, ח'3
שיעורים 3-4 – הצגה "הפרד ומשול"- שכבת ז', אמפי שקד
שיעורים 1-6 תערוכת יד לבנים – י"א6

יום שלישי 27.02.2024
בחירות לרשויות המקומיות - יום שבתון

יום רביעי 28.02.2024
שיעורים 1-6 סדנת מצמיחים – כיתות ח'1, ח'2, ח'3
שיעורים 3-4 הרצאתו של גלעד האן "בין הקישורים" – שכבת ט', אמפי שקד
שיעורים 5-6 הרצאתו של גלעד האן "בין הקישורים" – שכבת י', אמפי שקד

יום חמישי 29.02.2024
שיעורים 1-6 סדנת מצמיחים – כיתות ח'1, ח'2, ח'3
שיעורים 2-3 רשות העתיקות – ז7
שיעורים 4-5 רשות העתיקות – ז2
שביל הסנהדרין, יודפת – כיתות ח'4, ח'5, ח'7, ח'8
שכבת י"ב – צילומים לספר המחזור

ולסיום:

מה הקשר בין בוב דילן וביל גייטס? בין ג'יי קיי רולינג ותומס אדיסון? כולם אנשים מצליחים שאנו נוטים לחשוב שנולדו מוכשרים והצליחו ללא מאמץ. אז זהו שלא! הם לא הפסיקו לנסות, גם שכסביבתם חשבה שזה לעולם לא יצליח. היום כבר ידוע עד כמה חשוב הכישלון לצמיחה והתקדמות.

רוצים להיזכר בעוד כמה דוגמאות של מפורסמים שנכשלו? צפו בסרטון הקצר...

​https://www.youtube.com/watch?v=zLYECIjmnQs&rco=1

שבת שלום לכולם!