סופשבוע מס' 21 כ' באדר א' תשפ"ד, 29 בפברואר 2024
כמעט שבת שלום לכולם,
שבוע מורכב עבר על קהילת אורט פסגות. במוצאי שבת קיבלנו שוב בשורה קשה מנשוא. בוגר שלנו, אייל שומינוב, בוגר מחזור ז', נפל בקרב בעזה. לאייל אח הלומד בשכבה ח'. אנו מחבקים את המשפחה באבלה הכבד ומשתתפים בצערם.
כל אובדן מציף כאב וצער עמוק בקרב מורים שלימדו את אייל ז"ל, מורים המלמדים את אחיו ניב, ובקרב בוגרים בני שכבתו. שוב תלמידים נדרשים להתמודד עם הידיעה על אבל שבו שרוי בן כיתתם, בן גילם. שישה בוגרים שלנו נהרגו מאז פרוץ המלחמה הארורה. לא נתפס, שישה "פרחים" מבית ספר אחד. כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו וכל אחד ואחת מאיתנו נושא עימו זיכרון מהיכרות כזו או אחרת עם הבוגרים.
לצד המציאות הקשה הפוקדת אותנו אנו ממשיכים "לנוע" ומשתדלים לממש את התוכניות שלנו, עד כמה שניתן.
בשנים האחרונות יזמנו מספר שינויים בחטיבת הנעורים המהווים הזדמנות להתחדשות. גם משרד החינוך גיבש תפיסה מחודשת לגבי חטיבות הנעורים המתאימה עצמה למאפייני הגיל ולמגמות החברתיות, טכנולוגיות, כלכליות ופוליטיות המתרחשות בעולמנו. כחלק מתהליך ההתחדשות, עסקנו בשבוע האחרון במעגלים שונים בהגדרה של דמות בוגר חטיבת הנעורים ובית הספר בכלל. הדיון היה פורה והעלה שיח על הידע, המיומנויות והערכים אותם אנו מבקשים לבסס בקרב תלמידינו בעולם של תמורות ואי ודאות. אנו בראשיתו של תהליך המזמין אותנו לחשיבה ועיבוד נוסף.
דגש רב אנו שמים על האקלים החברתי בכיתות, אם בפעילויות ותוכניות כיתתיות ואם בפעילות העצמה. על מנת לטפח אקלים מיטבי עברו תלמידי שכבה ח' סדנאות "מצמיחים" (בשלב זה נבחרה שכבה ח' להתנסות שלנו בתכנית).
מדובר בסדנה חווייתית בת שלושה ימים בה קיבלו התלמידים והצוות החינוכי כלים לשיפור האקלים הכיתתי. התלמידים השתתפו בשיח מצמיח המציף נורמות קיימות ומאפשר להם לפעול לשינוי ולשיפור מערכות היחסים בניהם. כל חברי הצוות החינוכי העידו כי שיתוף הפעולה של התלמידים היה מדהים והוביל בסופה של הסדנה לאווירה טובה ולתובנות משמעותיות לגבי יחסם ואחריותם האחד כלפי השנייה וכלפי כלל חברי הכיתה.
ביום שלישי התקיימו בחירות לרשויות המקומיות. כידוע הזכות לבחור לרשות המקומית ניתנת לכל תושב שמלאו לו 17 שנים (בשונה מהבחירות לכנסת שניתן להשתתף בהן רק מגיל 18) תלמידי י"א וי"ב שהם בני 17 ומעלה יצאו לממש את זכותם והשתתפו לראשונה בבחירות לרשות המקומית. אנו רואים חשיבות רבה במימוש זכות זו ומחנכים את תלמידינו לאחריות חברתית ואזרחית. גם אם אין חובה בחוק להצביע, ההשתתפות בבחירה היא חובה מוסרית השומרת על השלטון הדמוקרטי במדינה ומאפשרת לכל תושב להשפיע, בין אם על המרחב המקומי ובין אם על המרחב הלאומי.
אנו שולחים את ברכתנו ומאחלים הצלחה רבה לראש העיר, מר משה קונינסקי, על היבחרו לקדנציה נוספת.
מבקשת כאן גם למסור תנחומינו לשרה עובד מנהלת בית הספר על מות אביה.שרה יקרה שלנו, מי ייתן ולא תדעו עוד צער.
בברכת שבת שלום ובשורות טובות,
שלכם,
יעל מיקל - מנהלת חטיבת הנעורים
מזל טוב לילידי השבוע
שכבה ז'
קלריבל פ.
יקטרינה ג.
אדר י.
עילאי י.
שליו ק.
שכבה ח'
אליזבט פ.
יארוסלב א.
טום ש.
אדר ש.
הודיה א.
מריה פ.
שכבה ט'
מרגריטה ג.
לינוי ס.
רועי ב.
טל ק.
נעמי ס.
שכבה י'
רודיון ב.
הדר ג.
שכבה י"א
ליאם ש.
רון ד.
תומר ט.
שכבה י"ב
שקד א.
מה היה לנו השבוע?

“בין הקישורים”
כתבו: מילנה שיינין – תלמידת ט’5 ושירה אלון – תלמידת י’4 החודש מציינים את מניעת הפגיעה ברשת. ביום רביעי שמעו תלמידי שכבות ט’ וי’ את

פעילות בגינה
כתבה: שירה לוי אספינו – יועצת שכבה י”א ביום רביעי פעלו התלמידים בגינה וקטפנו את החסה הענקית שצמחה במהלך החורף. במטבח של בית הספר, כל

סדנת מצמיחים
כתבה: מירית שלי – רכזת שכבה ח’ תלמידי שלוש כיתות בשכבה ח’ השתתפו השבוע בסדנת מצמיחים. בסדנה משתתפים התלמידים בפעילות קבוצתית הנעשית תוך כדי שימוש

הרצאתו של הזמר זיו יחזקאל
כתבה: ענת בן משה – רכזת ערבית תלמידי הגברת ערבית (וכמה תלמידי ט’) הקשיבו ביום ראשון להרצאתו של הזמר זיו יחזקאל. זיו הוא יהודי חובש

“עד להודעה חדשה”
כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי-ערכי בחטיבת הנעורים בהמשך לפעילויות השונות לחודש האינטרטנט הבטוח, צפו תלמידי שכבת ז’ בהצגה “עד להודעה חדשה” של תיאטרון
פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
03.03.2024 –07.03.2024
יום ראשון 03.03.2024
שיעור 3 – פעילות ליום הנערה, י'1 + י'4 – במעבדת פיזיקה, כיתה י'2 בכיתת האם
שיעור 4 – פעילות ליום הנערה, י'5 + י'6 – באודיטוריום
שיעורים 3-4 יום שיא בנושא זוגיות – שכבת י"א
שיעור 5 – סדנה בנושא זוגיות בכיתות האם - שכבה י"א
שיעור 6 - חשיפה לתוכניות "המרכז לחינוך סייבר" – ט'4 , אודיטוריום
שיעור 7 - חשיפה לתוכניות "המרכז לחינוך סייבר" – כיתות ט', הקבצה א'1, אודיטוריום
שיעור 8 - חשיפה לתוכניות "המרכז לחינוך סייבר" – כיתות ט', הקבצת מצוינות, אודיטוריום
סיור "קהילה בדרך" – י'7 + י'8
יום שני 04.03.2024
שיעור 1 - הדרכת שיננית, ח'7
שיעור 2 - הדרכת שיננית, ט'3
שיעור 3 - הדרכת שיננית, ט'5
שיעור 4 - הדרכת שיננית, ט'4
שיעור 5 - הדרכת שיננית, ז'8 + ז'9
שיעור 5 – פעילות ליום הנערה, י"א1 –י"א7 - בכיתות האם
שיעור 6 - הדרכת שיננית, ח'4
שיעור 7 - הדרכת שיננית, ז'1
שכבת י"ב – צילומים לספר המחזור
יום שלישי 05.03.2024
שיעור 2-5 סיור לבראודה הגברת פיזיקה י"ב
שיעורים 3-4 חצי כיתה ט'6 סדנה חינוך פיננסי
שיעורים 5-6 חצי כיתה ט'6 סדנה חינוך פיננסי
שיעורים 1-4 רשות העתיקות כיתות ז' 1,7 פארק רבין
שיעורים 5-6 רשות העתיקות כיתות ז' 4,6 פארק רבין
יום רביעי 06.03.2024
פעילות ב V-Plannet בנוף הגליל – כיתות ח'4, ט'4
סיור "קהילה בדרך" – י'2
יום חמישי 07.03.2024
יום שדה – ח'3 + ח'4
שיעור 3 "ואם כולם היו קופצים" – שכבת י"ב, אולם אלון
שיעור 4 "ואם כולם היו קופצים" – שכבת י', אולם אלון
שיעור 5 "ואם כולם היו קופצים" – שכבת י"א, אולם אלון
שיעורים 9-12 סיור לבראודה הגברת פיזיקה י"א
ולסיום:
האנשים עושים את המקום
"מקום הוא דבר פשוט. הוא אגן. והכל הוא מקום. הוא החלל שבו את, אתה או מישהו נמצא. השאלה "איפה?" בעברית שואלת: אי הוא ה"פה"? איפה הוא המקום שמשהו או מישהו יאמר עליו "פה"? השאלה מפרקת את המקום לשני חלקים, ורק התשובה עליה הופכת אותם לדבר אחד. המלה "כאן" היא לעולם - חיבור. השאלה הזאת מגלה כי בתוך הפשטות הזאת חבוי מסתורין גדול: המקום אינו דבר העומד בפני עצמו, אלא הוא זיקה בין דבר לדבר. לא יהיה מקום בלא משהו או מישהו המתייחס אליו, היושב בו, עומד עליו או נכסף אליו. המלה מקום היא, לכן, לעולם - חלק ממשפט, כפסוק המפורסם בספר שמות: "המקום אשר אתה עומד עליו קודש הוא" (פרק ג', פסוק ה') בלי "אשר אתה עומד עליו" לא היה המקום- מקום".
אריאל הירשפלד, "רשימות על מקום", הוצאת עלמה / עם עובד, 2000