סופשבוע מס' 25  ז' באדר ב' תשפ"ב,   10 במרץ 2022

כמעט שבת שלום לכולם,

השבוע התקיים כנס מנהיגות רשת אורט בטבריה. לאורך היום נחשפנו לעשייה חינוכית מרשימה המתרחשת בבתיה"ס של אורט בעיר, כאשר מוקד היום היה "למידה חוץ כיתתית". מהם היתרונות של למידה חוץ כיתתית, האם מתרחשת אצלנו בביה"ס למידה חוץ כיתתית? ואם כן, באלו תחומים ועד כמה? האם בכלל חושב שתתרחש למידה חוץ כיתתית?

הקורונה העלתה למודעות את הצורך לצאת ללמידה במרחבים שמחוץ לכיתה, תחילה בשל הרצון להימנע ממגע וממרחבים סגורים, אבל מאוחר יותר איכשהו התברר כי ללמידה במרחבים שמחוץ לכיתה יתרונות נוספים וערך מוסף פדגוגי: היציאה ללמידה במרחבים פתוחים מאפשרת גם למידה משמעותית יותר עבור הלומד, כזו המאפשרת התנסות, שילוב אינטראקציות חברתיות בלמידה, למידה רלוונטית המתרחשת תוך שילוב הקשרים מחיי היום יום, וכמובן פיתוח כישורי חיים כתוצאה מלמידה המתרחשת מתוך מעורבות חברתית בקהילה.

עוד טרם עידן הקורונה התקיימו איים של למידה חוץ כיתתית גם אצלנו בביה"ס: שיעורים  בגינת ביה"ס (הטיפולית) אותה הקימה היועצת שירה לוי אספינו, שיעורים בחווה החקלאית, ועוד התנסויות כאלו ואחרות בהם במקצועות השונים יצאו למרחב ביה"ס לניסויים (במקצועות המדעיים) או שיעורי מחנך וכישורי חיים.

כאמור הקורונה הטילה את מערכות החינוך למים עמוקים של ניסוי וטעיה תוך כדי תנועה וכפתה שינוי פרדיגמות בהתאמה לביה"ס כחלק מהקהילה אותה הוא משרת. זום, למידה היברידית ולמידה מרחוק הם ביטויים שגורים בפי כל כיום, אך אלו עקרונות פדגוגיים יכולים אמצעים אלו לשרת במערכות החינוך בעידן שלאחר הקורונה? התשובה לכך תלויה אך ורק בביה"ס וקהילתו. כלומר, לצד הצורך בהבנה כיצד ניתן לייצר רצף פדגוגי בו למידה מחוץ לכיתה הינה חלק מלימודי המקצוע, יש לפעול לשינוי הסדירויות בביה"ס (מערכת שעות) ולייצר כמה שיותר מרחבים ללמידה חוץ כיתתית בביה"ס. יום פל"א המשולב במערכת השעות הבית ספרית הינו שינוי בסדירויות שהיו קיימת בביה"ס השנה, עלינו לפתח זאת ולהשתמש במרחבים בביה"ס ובעיר ככיתות הלימוד המעשי התומכות בלמידה התיאורטי שלא תיעלם לחלוטין (ובצדק) ותמשיך להתקיים בכיתה.

לא ייאמן שפורים בשבוע הבא. ומיד לפני חופשת פסח ימי ההורים של מחצית ב'. שנת תשפ"ב המעוברת לא משאירה לנו הרבה לסיום השנה לאחר חופשת הפסח. אנו כבר עסוקים בתכנון השנה הבאה. בי"ס המאמין במצוינות כדרך חיים, שואף תמיד לכך שהגג של כל שנה הוא הקומה הראשונה של השנה הבאה. מזמינה אתכם לקרוא ולראות את העשייה החינוכית הענפה שהתרחשה בביה"ס השבוע.

ולסיום, אבקש להודות למורות, אמהות, תלמידות ונשות המנהלה שנרתמו להשתתף בתערוכת הכוח הנשי של ביה"ס שלנו. מרגש מאוד לקרוא את הדברים שכתבו המשתתפות. מזמינה אתכם לקטע הסיום לצפות בסרטון קצר ובתמונות מהתערוכה שגם תוצג בהמשך בנעמ"ת. תודה רבה לענבר אבידור שעיצבה והקימה את התערוכה המקסימה והמיוחדת.

                                                                             שלכם תמיד,

                                                                                      שרה עובד


מזל טוב לילידי השבוע

13.3 - יפה אבקסיס

16.3 - אירינה קרימברג

17.3 - רוני שטקלר

 


שכבה ז'

תהל י.

אלי-יה ע.

שכבה ח'

נטע ש.

ארטיום פ.

אלכסנדרה פ.

כרמיאלה ו.

שירה כ.

שכבה ט'

איתי ש.

עמית א.

אור-יה ע.

דניס ק.

דימיטרי ג.

נועה ג.

ורוניקה ח.

שכבה י'

טל ר.

 

שכבה י"א

מריה ל.

שלי ק.

ירין ז.

שכבה י"ב

עומר ז.

טגיו מ.

י"ג - מכללה

יואב ג.

 

י"ד - מכללה

שקד י.

מה היה לנו השבוע?

שכבה ט’ מתנדבת (שוב) בקהילה

כתב: שאולי כהן – רכז מעורבות והתנדבות חט”ב, מחנך ז’6 ביום שלישי יצאו תלמידי שכבה ט’ ליום התנדבות נוסף ברחבי כרמיאל, במסגרת מיזם ‘שכבה מעורבת’

תעודות למשתתפים בחידון התנ”ך

כתבה: שרה פרדס – רכזת תנ”ך היום קיבלו שלושה תלמידים משכבה ט’ תעודות הוקרה על השתתפותם בשלב המקדים בכתב של חידון התנ”ך המחוזי לנוער.  מנהלת

מגדר וכל השאר

כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי-ערכי חט”ב ביום שני צפו תלמידי חטיבת הביניים, כל שכבה בנפרד, בהצגה “מגדר וכל השאר” ההצגה עוסקת בדילמות המרכיבות

לפגוש את האחר

כתבה: שולה רוזן – רכזת שכבה ח’, מחנכת ח’1 בשכבה ח’ התקיים סמינר ייחודי, שבו הוענקו לתלמידים כלים להתמודדות אמיצה ומשותפת עם שאלות שעלו על

סיוע לחיים – תרומה לניצולי שואה נזקקים בשכבה ח’

כתבה: שולה רוזן – רכזת שכבה ח’, מחנכת ח’1 תכנית ‘לתת סיוע לחיים’ פותחה במטרה להוביל לשיפור איכות חייהם והקלה מידית על מצוקתם של ניצולי

תרומת משחקים וספרים לילדים במחלקות אונקולוגיה

כתבה: שולה רוזן – רכזת שכבה ח’, מחנכת ח’1 תלמידי הנהגת שכבה ח’ העלו רעיון של מכירת עוגות בבית הספר ובכסף נקנה משחקים וספרים לילדים

פעילות עירונית של שומרי מסך להעלאת המודעות לסכנות ברשת

כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי-ערכי חט”ב, רכזת פרויקט “שומרי מסך” ביום חמישי 3.3, לאחר שבועות של שיתוף פעולה ושל עבודה מאומצת, הציגו התלמידים

אורח חיים בריא בשכבה י”א

כתבה: עדי אלון – רכזת שכבה י”א ביום שלישי התקיימה פעילות לקידום אורח חיים בריא בשכבת י״א. יום זה כלל הרצאות מרתקות בנושאים שונים –

“מערכים למעשים” – תלמידי שכבה ח’ מתנדבים בקהילה

כתבו: שולה רוזן – רכזת שכבה ח’, מחנכת ח’1, ואוראל פרץ – מחנכת ח’5 במהלך השבועיים האחרונים, השתתפו תלמידי שכבה ח’ בשיעורים, שהועברו ע”י מדריכים

כדורשת בנות

כתב: שי בן שטרית – סגן מנהלת חטיבת הביניים ביום שני 28.2 התקיימו בעין חרוד משחקי חצי הגמר והגמר של אליפות מחוז צפון בכדורשת לתלמידות י’-י”ב. נבחרת


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
13.3.2022 – 18.3.2022

יום ראשון 13.3.2022
תל' יא'+יב' סמינר משואה בקיבוץ תל יצחק
שיעור 2 – שכבה ח' תדרוך לטיול שנתי באולם אלון
שיעור 3 – שכבה ז' תדרוך לטיול שנתי באולם אלון


יום שני 14.3.2022
תל' יא'+יב' סמינר משואה בקיבוץ תל יצחק
שיעור 2-3 כיתה ז-2 חינוך מיני מגדרי
שיעור 2 – כיתה ט-3 כניסת השומר הצעיר
שיעור 3 – כיתה ט-7 כניסת השומר הצעיר
שיעור 5 – כיתה ט-5 כניסת השומר הצעיר
שיעור 6 – כיתה ט-4 כניסת השומר הצעיר
הכנת משצי"ם ברמת הגולן

יום שלישי  15.3.2022
שעות 8:30-12:30 הפנינג פורים

יום רביעי  16.3.2022 – יום שישי 18.3.2022
חופשת פורים

ולסיום:

כוח נשי מתפרץ

עיצבה, ביצעה וכתבה: ענבר אבידור - רכזת חינוך חברתי חט"ע, מחנכת י"א-י"ב 8
 
תערוכת "הכוח הנשי" הוקמה אצלנו השבוע, והזמינה נשים מקהילת בית הספר לספר על אישה שמעוררת בהן השראה ועל מסר שהן רוצות להעביר לנשים אחרות.
כ-50 עובדות בית הספר, אמהות ותלמידות אמיצות השתתפו במיצג וכתבו בגילוי לב על מקורות ההשראה הנשיים שלהן.
 
אנחנו מאחלות לכל אישה באשר היא, שתדע שיש בכוחה לשנות, להשפיע ולעורר השראה 
 
*בהשראת התערוכה "השראה במראה" - כפר מסריק, 2019 (ותודה לבית הספר הרעות על הניצוץ!).

שבת שלום ומבורך!