סופשבוע מס' 26  ט' בסיוון תשפ"א,   20 במאי 2021

כמעט שבת שלום לכולם,

מסתיים לו שבוע לימודים קצר שהחל מיד לאחר חופשת חג השבועות. חזרנו לביה"ס הישר לבחינת הבגרות במתמטיקה שהתמשכה על פני יומיים. לכאורה עוד בחינת בגרות (גם אם הבגרות במתמטיקה!) אבל במהלך היומיים הללו היו תלמידים במדינת ישראל שלא זכו להיבחן ונקבע להם מועד בחינה מיוחד כי באיזור מגוריהם מתקיימת מלחמה, אזעקות נשמעות ובתיה"ס סגורים. היו גם תלמידים שבמהלך הבחינה נשמעה אזעקה בביה"ס והם נאלצו לעזוב את הבחינה ולגשת למקלט. והיו גם תלמידים כמו אצלנו בביה"ס שפשוט ניגשו לבחינת הבגרות במתמטיקה כמו בכל שנה. ללא אירועים מיוחדים. לכאורה עולם כמנהגו נוהג, ובכל זאת, התחושה אחרת. שיבוש מערכות!

מסתיים לו עוד שבוע מתוח של לחימה, אזעקות וירי טילים לעבר מדינת ישראל והמתח ממשיך להצטבר בקרב אזרחי המדינה. מדברים על הפסקת אש החל מיום ו' בצהריים. כיצד ייראה היום שאחרי הפסקת האש? האם נחזור לחיינו הקודמים? לא מעט דובר על אובדן אמון בין תושבי המדינה היהודים והערבים. אין ספק שהמצב מורכב ואין פתרונות קסם של שחור או לבן שיתנו מענה למצב העדין בו אנו נמצאים. ישנם קולות הקוראים להחרמת הציבור הערבי. התחושה היא שבשני הצדדים יש הבוחרים בדרך של שן תחת שן ועין תחת עין. על פניו נראה כי הקיצוניים (משני הצדדים) משיגים את שלהם, ומצליחים להעמיק את הקיטוב, ההסתה והשנאה במדינה.

נראה כי קיים בלבול בין הקריאה המחייבת לעצור את האלימות וההסלמה ברחבי מדינת ישראל (כי על כולנו לומר לא לאלימות !) לבין תמיכה בצד "צודק" במאבק. כלומר, יש הרואים בקריאה "לא לאלימות" נקיטת עמדה בעד צד אחד ונגד צד אחר. 

בימים אלו, יותר מתמיד, תפקידנו כאנשי חינוך לחנך לערכים. "לא לאלימות!" הינה קריאה שאינה משתמעת לשני פנים ואיני חושבת שאיש חינוך כלשהו יכול לעמוד ולהצהיר כי בשל עמדה פוליטית זו או אחרת הוא/היא סבורים שאפשר לנקוט אלימות בנסיבות כאלו או אחרות. עלינו להשאיר את הלחימה והמאבק במחבלים ובפורעים לרשויות (משטרה וצבא) ולפעול בכל הכוח על מנת למגר את האלימות מרחובות ישראל, תוך נקיטת כל האמצעים הנדרשים לצורך כך. 

אנו חיים בעת חירום. במצבי חירום ישנה נטייה להגיב בקיצוניות ומתוך רגש. ימים קשים עוברים על מדינת ישראל – אל לנו להיכנע לאלימות ולאבד את התקווה הישראלית לחיים טובים יותר.

אני מאחלת לכולם שבת שלווה וחזרה לשפיות.

                                                                             שלכם תמיד,

                                                                                      שרה עובד


מזל טוב לילידי השבוע

21.5 - ירון ניר

23.5 - סבטלנה גרמש

26.5 - פאני אלקובי

 

 


שכבה ז'
נועם א.

ביאטריס ו.

שכבה ח'
אלעד מ.

מיכל ב.

אנדריי ק.

ליאונרדו א.

מקסים ל.

שכבה ט'

אושר ט.

אורי י.

נטלי ג.

נאור מ.

הילה ב.

פריאל א.

שכבה י'

ליאל ו.

מאיה ל.

דנה פ.

ליאור ש.

אגם א.

הדר י.

שכבה י"א

הילה ק.

קארן פ.

נועה א.

רומי פ.

ניב מ.

שכבה י"ב

שירן ש.

אור א.

מאי א.

אביה נ.

שוהם ט.

מור ח.

ליאור ל.

י"ד - מכללה

יעלי ל.

מה היה לנו השבוע?

פעילות גיבוש ספורטיבית לתלמידי ח’

כתבה: רבקה לזרוביץ’ – רכזת שכבה ח’ השבוע חוו תלמידי שכבת ח’ פעילות גיבושית ספורטיבית באוויר הפתוח בהנחיית עמותת ב”ראשית”. התלמידים הופעלו לפי כיתות, כשכל

בוקר מנהיגות לכיתות עמ”ט

כתבה: פאני חיון – מחנכת ז’4 תלמידי כיתות עמ”ט (עתודה מדעית טכנולוגית) ז4, ח4, ט4 יצאו לפעילות ייחודית בפארק דנוור. החוויות זימנו לתלמידים אפשרות לעידוד


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
 28.5.2021- 23.5.2021 

יום ראשון 23.5.2021
שיעור 2-3 – כיתה ט-8 פעילות חוץ עמותת בראשית
שיעור 4-5 – כיתה ז-5 פעילות חוץ עמותת בראשית
8:30-15:30 תחרות "יוזמות שומרי מסך" תל' י' חדר פל"א
13:00-15:00 ביקור תלמידי ו' מבי"ס כלנית בבית ספרנו

יום שני 24.5.2021
כיתה ט-3 יום שדה
8:30-13:30 מל"ח הארץ תל' ז', ח'
8:30-15:30 תחרות "יוזמות שומרי מסך" תל' י' חדר פל"א
שיעור 2-3 - כיתות ח' 6,7 פעילות חוץ עמותת בראשית
שיעור 4-5 - כיתות ח' 8,9 פעילות חוץ עמותת בראשית
שיעור 6-7 – כיתה ח-1 סדנה חינוך מיני מגדרי
תחרות טניס בכדורי תל ז', ח'

יום שלישי 25.5.2021
בדיקת ראיה כיתות ח'
כיתה יב-8 יום גיבוש
תל' עזריאלי ז', ח' – יום גיבוש ספורטיבי בעכו
שיעור 2-3 כיתה ח-6 סדנה חינוך מיני מגדרי
שיעור 4-5 כיתה ט-7 סדנה חינוך מיני מגדרי

יום רביעי  26.5.2021
שכבה ט' – טיול שנתי
בדיקת ראיה כיתות ח'

יום חמישי 27.5.2021
שכבה ט' – טיול שנתי

ולסיום:

סיפור עם מוסר השכל: חבילה של עוגיות

(ייתכן שכבר שלחתי בעבר, אבל נראה לי מתאים גם היום)

בחורה צעירה המתינה לטיסה שלה בשדה התעופה.
היא קנתה לעצמה ספר וחבילה של עוגיות והתיישבה באחד הכיסאות באולם כדי לקרוא בשקט.
את חבילת העוגיות היא הניחה בצד הכסא.
מישהו התיישב לידה והתחיל לקרוא עיתון.
כשהיא לקחה את העוגייה הראשונה האיש לקח לעצמו גם אחת, זה הכעיס אותה אבל היא לא אמרה דבר ורק חשבה בלבה:
“איזה גסות רוח, כמה חוצפה יש לאנשים היום…”.
על כל עוגייה שהיא לקחה, לקח האיש עוגייה גם הוא.
הדבר מאוד הכעיס אותה אבל היא לא רצתה לעורר מהומה.
כשנותרה העוגייה האחרונה היא חשבה לעצמה:
“מעניין מה החצוף הזה יעשה עכשיו!”.
לתדהמתה הגדולה, לקח האיש את העוגייה האחרונה חילק אותה לשני חלקים שווים והציע לה חצי…
זה כבר היה ממש מוגזם! היא הייתה ממש מרוגזת!
היא קמה במהירות רבה, אספה בכעס מופגן את הספר שלה ואת שאר החפצים שלה ויצאה בזריזות לעבר אולם הנוסעים.
כשסוף סוף ישבה במטוס, היא חיפשה משהו בתיק שלה ולהפתעתה גילתה שם… חבילת עוגיות מלאה, שלמה, וסגורה…
היא הרגישה כל כך רע והבינה כמה טעתה – היא שכחה לגמרי שהעוגיות שלה היו בתוך התיק… האיש הזר חלק אתה בעוגיות שלו בלי שום כעס או מרירות… ואילו היא כל כך כעסה כשחשבה שאלו העוגיות שלה… וכעת אין שום אפשרות להסביר את עצמה… או להתנצל…
(מקור לא ידוע)

שבת שלום ומבורך!