סופשבוע מס' 3  כ"ו באלול תשפ"ב,   22 בספטמבר 2022

שנה טובה לכולם,

היום אנו יוצאים לחופשת ראש השנה ומסכמים בתחושה חגיגית עוד שבוע עמוס באירועים, פעילויות והתרגשות על עשייה חינוכית ונתינה מכל הלב.

אנו יוצאים לחופשה כשמעלינו (עדיין) מרחפת בשקט בשקט הקורונה, כאשר בכל יום אנו מקבלים מידע על תלמיד/מורה שנמצאו מאומתים לקורונה. אין מדובר במספרים המכניסים לסגר, אך עדיין הדבר משבש את שגרת הלמידה ומקרין על מערכת השעות בביה"ס. אני מקווה שגם עניין זה יתייצב ונחזור לשגרה, מיד אחרי החגים.

בשבוע שעבר יצאנו לדרך עם מערכת שעות במתווה חמישה ימי לימוד. והשבוע סיימנו להרכיב את פאזל מערכת השעות הבית ספרית המעודכנת. מדובר בדגם משופר, אשר נבנה לאור הערות/הארות/צרכים שעלו בעקבות פרסום המערכת ראשונית, תוך שימת דגש והקפדה שהמערכת החדשה אכן מאפשרת את שינוי הפדגוגיה המתבקש עם המעבר לחמישה ימי לימוד. אזכיר שוב כי המעבר לחמישה ימי לימוד הינו בעיקר שינוי פדגוגי ולא רק שינוי קוסמטי של אותו מספר שעות הנלמדות בחמישה ימים במקום בשישה. מדובר בהשוואת ימי ההוראה לימי הלמידה (קודם מורים עבדו חמישה ימים, תלמידים למדו שישה ימים, מה שיצר קשיים בבניית המערכת). דבר נוסף ואולי הכי חשוב הוא כי במתווה חמישה ימים כאשר תלמידים נמצאים בביה"ס יותר שעות ביום אפשר לשנות ולהעמיק את הלמידה, אפשר ללמד אחרת, לבצע תגבורים בכיתות, לחלק קבוצות לימוד, ללמד במרחבים שונים ולעבוד מלמידה של המאה ה20 ללמידה של המאה ה21. אציין כי השינוי קשה גם לצוות מורי ביה"ס אך אט אט נחוש כולנו, תלמידים ומורים בשינוי שרק יצמיח את התלמידים ואת ביה"ס.

אין קשר בין המערכת הזמנית שפורסמה בתחילת שנה הלימודים לזו שתפורסם לאחר ראש השנה. לאחר למידה והתבוננות במערכות שעות של בתי"ס שונים, קבענו מסמרות למערכת ואני חושבת שהמערכת החדשה מצוינת!  ברור לי כי אף פעם לא כולם יהיו מרוצים וחשוב לציין כי מובן מאליו שתלמידי החט"ע עדיין ילמדו יותר מתלמידי חטה"ב, וגם בקרב תלמידי החט"ע יהיו כאלו שילמדו  יותר שעות מאחרים, אבל כאן המקום להזכיר כי שעות הלימוד בחט"ע נגזרות ממספר ההגברות/מגמות שהתלמיד לומד. בכל מקרה, אנו ערים לקשיים וניתן מענה לכל קושי שיעלה. על כן, אני מזמינה אתכם לפנות אלינו, לרכזי השכבות והנהלת ביה"ס ואנו נמצא את המענים הנדרשים. שוב אודה לעדי אלון על העבודה המאומצת, המסירות והחשיבה הרבה שהושקעו בבניית המערכת. תודה ענקית, עדי.

בסוף השבוע שעבר פנו אליי ממשרד החינוך, שניקח על עצמנו להיות ביה"ס הראשון בארץ המפעיל יוזמה של מנכ"לית המשרד לחיזוק הערבות ההדדית והקשר בין הארץ ויהדות התפוצות. ולרגל ראש השנה, הוצע לנו כאמור לקיים את הפעילות בזמן ששרת החינוך והמנכ"לית נמצאות בביקור בישיבת רמ"ז בניו יורק, זאת על מנת להפתיע אותן בפעילות המתרחשת ממש בזמן בו הן מבקרות בביה"ס היוקרתי במנהטן. וכך, אתמול, יום ד' אחה"צ נפגשנו, באמצעות הזום, כיתת תלמידים משכבה ט' עם כיתת תלמידים מהישיבה וקיימנו פעילות הכרות וחידות לראש השנה. תלמידינו הפגינו אנגלית טובה, דיברו בצורה יפה על כרמיאל, ביה"ס וישראל ואף כתבו בעצמם חידות באנגלית לראש השנה. היה מרגש ומוצלח על אף מעט קשיים טכניים. שרת החינוך, אכן נכנסה לכיתה בזמן הפעילות וההתרגשות היתה רבה. השרה שוחחה עם תלמידינו ועם תלמידי הישיבה בעברית ובאנגלית. אנו מקווים כי נמשיך לשמור על קשר עם ישיבת רמ"ז גם בהמשך השנה. תודה לרכזות האנגלית סוזנה קרבייניק וקארה טנצר שהכינו את התלמידים לקראת המפגש. תודה לשולה רוזן, רכזת השכבה שליוותה את התלמידים לאורך ההכנה והאירוע.

לתמונות וסרטונים בפייסבוק: https://bit.ly/3UzeYO7

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

                                                                             שלכם תמיד,

                                                                                      שרה עובד


מזל טוב לילידי השבוע

29.9 - הנאדי הייב ח'לאילה


שכבה ז'

ספיר ע.

דניאל א.

ליאם ד.

אלון מ.

שכבה ח'

מייק ד.

דיאנה ק.

שחף ל.

אפרת מ.

ארינה ט.

שכבה ט'

דוד ר.

אוראל ג.

איתי ש.

נתנאל א.

עידן ע.

שכבה י'

תמיר א.

עדן ק.

איתן א.

ליאב צ.

חיה ק.

שרית ק.

שכבה י"א

נבו ע.

עמית א.

קורל מ.

שכבה י"ב

אורלי ס.

אנג'לינה צ.

אוראל ש.

נתנאל א.

אמילי ס.

מה היה לנו השבוע?

סיור סליחות

כתבו: רותם שמואל בינימין – רכזת כיתות אגף שח”ר ולאה שחרור – מחנכת י’7 ביום חמישי יצאו תלמידי כיתות י’ וי”א של אגף שח”ר לסיור

ביקור משלחת מגרמניה במרכז להוראת השואה

כתב: קווין שליאפוצ’ניק – תלמיד י”ב2 היום, יום ה’, 22/9/2022, ביקרה בבית ספרנו משלחת תלמידים בוגרים מגרמניה. כחלק מביקורם, ביקרו גם במרכז להוראת השואה בבית ספרנו. תלמידי

טופוגרפיה וניווט בשכבה ט’

כתב: משה שנהר – רכז של”ח וידיעת הארץ במסגרת שיעורי של”ח וידיעת הארץ לומדים התלמידים טופוגרפיה וזיהוי צורות נוף במפה ובשטח. בשבוע האחרון החל סבב

פעילות יצירה בעץ בחטיבת הנעורים

כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי-ערכי בחטיבת הנעורים שילוב פעולה מקסים בין מכינת יפתח לחטיבת הנעורים הוביל לפעילות יצירה בעץ. בכל שבוע, בימים שלישי

תלמידי שכבה ז’ בוחרים

כתבה: רבקה לזרוביץ’ – רכזת שכבה ז’ בשכבה ז’ התלמידים בחרו את תחומי הדעת המעניינים אותם ממגוון הקורסים: על בנים ועל בנות אתגרי התזונה הרגלי

האקתון רעיונות לניסויים בתוכנית spacelab לכיתה ט4

כתבה: ליאורה יורמן – רכזת כיתות עמ”ט, מחנכת ז’4 במסגרת תוכנית ספייסלאב לשנה ב’, השתתפו השבוע תלמידי ט’ בהאקתון לחשיבה על ניסויים עליהם יעבדו לקראת

Spacelab – פעילות פתיחת שנה

כתבה: ליאורה יורמן – רכזת כיתות עמ”ט, מחנכת ח’4 השבוע, התקיימה פעילות פתיחת שנה בכיתה ח’ במסגרת פרויקט spacelab. במהלך הפעילות התלמידים התנסו במגוון משימות


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
25.9.2022 – 29.9.2022

יום ראשון 25.9.2022 – יום שלישי 27.9.2022
ראש השנה התשפ"ג

יום רביעי  28.9.20220
שיעור 1 – שכבה ח' כינוס באולם אלון
כיתות ח' 1-3 גיחה
כיתה ט-6 גיבוש
שיעור 3-4 שכבה יב' פאנל פוליטי במבנה מקצועות
שיעור 8-9 ישיבת רכזי מקצועות בחדר פל"א

יום חמישי 29.9.2022
גיחה כיתות ח' 1-3
שיעור 6 – כינוס שכבה ז' לכבוד חגי תשרי
תחרות כדורסל תלמידי י'-יב'

ולסיום:

לכו תדעו איך עושים פדגוגיה חדשנית באמצעות ספרי לימוד דיגיטליים? השאלת ספרים דיגיטלית- לא מה שחשבתם. הכנו עבורכם מורה נבוכים, ריכוז המידע שחשוב לדעת על השאלת ספרים דיגיטליים. הכנסו לקישור ומצאו בו מידע מידע בנושא: https://view.genial.ly/63270de7af5e7c001ab86222/interactive-image-

תודה לענבר אבידור על איסוף החומרים.

שבת שלום ושנה טובה!