סופשבוע מס' 34 כ"ה באייר תשע"ט, 30 במאי 2019
כמעט שבת שלום לכולם,
תשעה חודשים תמימים חלפו מאז תחילת שנה"ל תשע"ט. הגענו לסיומו של חודש מאי. השבוע החלו המועצות הפדגוגיות לקראת הפקת תעודות סיום שנה"ל. במוצ"ש נקיים טקס חלוקת תעודות בגרות לבוגרי מחזור ח' שסיימו לימודיהם בשנה שעברה, במעמד ראש העיר. בשבוע הבא יתקיים טקס הסיום של שכבת י"ב. אט אט שנת הלימודים תשע"ט מכלה את ימיה ואנו שקועים בהיערכות לפתיחת תש"פ.
בתקופה זו מורגשת באוויר תחושת לחץ שלעתים נותן אותותיו ומשפיע על האווירה בביה"ס. ריבוי המשימות והמטלות שאנו רוצים להשלים טרם סיום השנה וניסיונותינו לשמר שגרה, לעתים מקשים עלינו להבחין בין "החשוב" לבין "הדחוף" שעלינו לעשות בעת הזו. אנו חייבים למצוא את האיזון ולזכור כי העומס המובנה בעבודתנו לא משתנה ומאז ומתמיד היה חלק מחיינו. אנו עוברים זאת כל שנה ומסיימים בסופו של דבר עם חיוך על השפתיים. בתקופה זו, יותר מתמיד, עלינו לסייע האחד לשני ולוודא כי עומס המשימות המוטלות עלינו בימים אלו לא הופך לעומס רגשי המשפיע על תפקודנו.
כיצד אם כן ניתן להתמודד עם תחושת העומס? השבוע, במסגרת השתלמות המפקחת ומנהליה, שמענו הרצאה מעניינת בנושא עומס רגשי בעבודה. משתפת אתכם בכמה הצעות שהועלו בהרצאה שניתנה ע"י סימונה אלונה לוי – ממכון פירם:
- לקבל בהשלמה את מאפייני התפקיד שלנו
- למצוא את הדרך (האישית שלנו) לווסת את העומס
- להיות מודעים למקורות הלחץ, לקחת אחריות לשינוי המצב ולהתמיד
- לזהות את מקורות השקט שלנו ולאפשר לעצמנו פינות רוגע במהלך היום
- לא לדאוג רק לעצמנו אך גם לא לוותר על עצמנו
אני מזמינה אתכם לבחור את הדרך המתאימה לכם ומאחלת לכולנו שנשכיל לעבור את התקופה הקרובה בצורה טובה ונסיים את השנה בתחושת סיפוק.
שלכם,
שרה עובד
נפרדים לשלום ואומרים תודה לטל החיילת שלנו
השבוע סיימה את תפקידה בבית הספר טל המורה - חיילת, שליוותה ותמכה במתן עזרה לתלמידים עם קשיים בלימודים, העבירה שיעורים כחלק מההכנה לצה"ל לשכבות יא' ו- יב', ליוותה את תלמידי שכבת יא' בגדנ"ע, הייתה חלק מצוות ההקמה של לוחות הזיכרון שהוקמו ביום הזיכרון לחללי צה"ל ליד האנדרטה ועוד.

מה היה לנו השבוע?

שכבה ז’ סיירה בירושלים
ביום שני 27.05.19 יצאו תלמידי שכבה ז’ לסיור בירושלים לקראת יום ירושלים שיתקיים ביום ראשון. התלמידים צפו על העיר העתיקה ועל ירושלים כולה מהתצפית בטיילת ארמון הנציב ולאחר מכן סיירו ברובע היהודי וברחבת הכותל. תלמידים רבים ניצלו זמן זה כדי לשים פתקים בכותל ולהניח תפילין. כתב: סער גריידי – רכז

מסיבת סיום בפרויקט עזריאלי-דרכא
מסיבת סיום עזריאלי דרכא פסגות יצאה לדרך. תלמידי שכבות ז’ וט’ המשתתפים בפרויקט הגיעו לערב גיבוש, שכלל פעילויות odt, כיבוד והרבה הפתעות . אחרי דברי ברכה למורים ולמתרגלים, סיכמנו את שנת העשייה העשירה בתחום הלימודי והחברתי. אושרי אלון הופקד על ארגון הפעילויות והכיבוד העשיר. תודה לנעמי משה – מנהלת חטיבת

תלמידי ח’2 בפעילות בוינגייט חדש
תלמידי כיתת הספורט ח’2 יצאו למכון וינגייט מוכנים לפעילות ספורטיבית בליווי של המורה לחנ”ג אסף רוטנשטיין, המחנכת פאני חיון והחייל גל. את הבוקר התחילו התלמידים באימון כושר גופני באצטדיון אתלטיקה קלה בליווי מאמן ריצה וכושר מקצועי מוסמך. לאחר ריצה קצרה ותחרות קפיצה למרחק, עברו לאולם ממוזג להמשך פעילות גופנית תחרותית ומשעשעת גם יחד.

לקראת סיום…
בעוד כשלושה שבועות מסתימת שנת הלימודים, שהייתה מבורכת בעשייה ופעילות חברתית – ערכית ענפה. כל שכבה תציין זאת באירוע חגיגי המותאם לשכבת גילה. שכבת כיתות ז‘ – חותמת את תוכנית בני מצווה בערב הורים ותלמידים, שבו תוצגנה עבודות השורשים וצפייה בהצגה ” אהבת הדסה” – דרמה משפחתית מרגשת ומלאת הומור החושפת ומעמתת
פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
2.6.19 – 7.6.19
יום ראשון 2.6.19
כיתה י"ב-7 מרתון ספרות
שיעור 2-3 שכבה ט' פעילות ליום ירושלים
שיעור 2-3 כיתה י'-1 החזרת ספרים
שיעור 4 כיתה י'-7 החזרת ספרים
שיעור 4-5 תל' י' פעילות הכנה בחווה החקלאית
שיעור 5-6 – כיתה י'-2 החזרת ספרים
יום שני 3.6.19
כיתה י'-6 מרתון מתמטיקה
שיעור 3-5 טורניר לזכר דורון הרשקוביץ ז"ל
תל' ח' כנס בחברת חשמל בחדרה
שיעור 2-3 כיתה י'-3 החזרת ספרים
שיעור 4-5 כיתה י'-4 החזרת ספרים
שיעור 4-5 חצי כיתה ט'-7 פעילות העצמה
שיעור 7 – כיתות ז'-4, ז'-7 פעילות שומרי מסך
יום שלישי 4.6.19
כיתות ח'-7, ח'-8 מדעטק
כיתות ט'-6, ט'-7 יום שדה
כיתות ח' חיסון פפילומה
שיעור 5- כיתה ז'-1 פעילות שומרי מסך
שיעור 6 – כיתה ז'-6 פעילות שומרי מסך
שיעור 2-3 כיתה י'-5 החזרת ספרים
שיעור 4-5 כיתה י'-6 החזרת ספרים
יום רביעי 5.6.19
יום האחדות
כיתות ח' חיסון פפילומה
שיעור 4 – כתה ז'-3 פעילות שומרי מסך
שיעורה 1-2 כיתה ט'-1 החזרת ספרים
שיעור 3 - כיתה ט'-2 החזרת ספרים
שיעור 4-5 כיתה ט'-3 החזרת ספרים
שיעור 5-6 כיתה ח'-1 סדנת תקשורת
שיעור 6 – כיתה ט'-7 החזרת ספרים
שעה 18:00 שכבה ז' הצגה "אהבת הדסה"
יום חמישי 6.5.19
כיתות י'-1, י'-4, י'-8 יום שדה
שיעור 1-2 כיתה ט'-4 החזרת ספרים
שיעור 2 – כיתות ח' 1,2,3,5 חשיפה לתוכנית נטע
שיעור 3 – כיתה ח'-4 חשיפה לתוכנית נטע
שיעור 3 – כיתה ט'-5 החזרת ספרים
שיעור 4 – כיתות ח' 6,7,8,9 חשיפה לתוכנית נטע
שיעור 4-5 כיתה ט'-8 החזרת ספרים
שיעור 6 – כיתה ט'-6 החזרת ספרים
שיעור 6-7 כיתה ח'-4 פעילות
יום שישי 7.6.19
שיעור 2 – כיתה ח'-2 הרצאת שיננית
שיעור 2 – שכבה ט' פעילות לשבועות
שיעור 3 – כיתה ט'-8 הרצאת שיננית
שיעור 4 – כיתה ז'-9 פעילות שומרי מסך
שיעור 4 – כיתה ט'-5 הרצאת שיננית
שיעור 5 – כיתה ז'-7 הרצאת שיננית
שיעור 6 – כיתה ט'-7 הרצאת שיננית
ולסיום: בדיחה על אלברט איינשטיין
יום אחד לפני שנים רבות, התבקש אלברט איינשטיין לשאת דברים בכנס מדע יוקרתי במיוחד. בדרך לשם, הוא פנה לנהג שמזכיר אותו במקצת ואמר, "נמאס לי כבר מכל הכנסים האלה. אני תמיד אומר את אותם הדברים!". הנהג הנהן בהסכמה והשיב, "אתה בהחלט צודק. אני תמיד מסיע אותך לכל הכנסים האלה ולמרות שאני לא מבין חצי ממה שאתה אומר, אני משוכנע שהייתי יכול לנאום במקומך". איינשטיין חשב מספר שניות והכריז, "זה רעיון נהדר! אם כך, בוא נתחלף!".
כאשר הגיעו השניים לחניית הכנס, החליפו את בגדיהם והנהג אשר לבש את בגדיו של איינשטיין, צעד אל הכנס בביטחון, עלה על הבמה והחל לשאת את הנאום המוכר, כל זאת בזמן שאיינשטיין האמיתי, לבוש כנהג, צפה בו מהקהל.
אך בקהל היה מדען צעיר עם תכנית להרשים את יושבי הכנס. הוא חשב רבות על שאלה קשה במיוחד שתצליח לערער את איינשטיין, בתקווה שהוא לא יהיה מסוגל להשיב עליה מצא שאלה שכזו. כך, בסיום נאומו של הנהג נעמד המדען הצעיר ובקול רם שאל את שאלתו הקשה.
כל יושבי הכנס השתתקו, עצרו את נשימתם וחיכו בצפייה לתגובתו של איינשטיין. הנהג היישיר את מבטו אל אותו מדען צעיר, כאשר מבט נוקב בעיניו ואמר, "אדוני, השאלה שלך כה קלה שאני מוכן לתת לנהג שלי לענות עליה במקומי!"
שבת שלום ומבורך!