סופשבוע מס' 35    ג' בסיוון תשע"ט,   6 ביוני 2019

כמעט שבת שלום וחג שבועות שמח לכולם,

במוצ"ש נציין את חג השבועות. ביום א' צוין ברחבי הארץ יום ירושלים, ביום ד' ציינו ערב סיום שנת בר מצווה לתלמידי שכבת ז' והוריהם בהיכל התרבות וביום ה' חגגנו עם שכבת י"ב את טקס סיום הלימודים. בין לבין התקיימו בביה"ס מועצות פדגוגיות ועוד ועוד פעילויות לרוב.

הכל מתכנס לסיום. עת סגירת מעגלים. (ראו קטע הסיום בעניין זה).

בספר שמות כ"ג נכתב: "שָׁלֹשׁ רְגָלִים תָּחֹג לִי בַּשָּׁנָה.... וְחַג הַקָּצִיר בִּכּוּרֵי מַעֲשֶׂיךָ, אֲשֶׁר תִּזְרַע בַּשָּׂדֶה;"

מהם הביכורים מעשי ידינו, אשר זרענו השנה ואנו יכולים לדבר על קצירתם, כבר כעת? במה אנו מתגאים? בעיקר בתוצאות העבודה החינוכית של תלמידינו. רק השבוע פגשתי מספר תלמידים ב"נקודות סיום" של פרויקטים חינוכיים או לימודיים. לכולם הייתה חווית למידה אחרת, משמעותית שהעצימה אותם. זה הכיוון אותו נרצה לראות גם בשנת הלימודים הבאה: למידה פעילה. שתי הדוגמאות הבאות מבהירות את העניין:

ביום ב', הצטרפתי לפאני חיון ולתלמידיה לפעילות סיום פרויקט התייעלות אנרגטית מטעם אורטוב בשיתוף חברת החשמל. בגאווה רבה ראיתי איך התלמידים שלמדו על הדרכים להפקת חשמל, קיימות, טביעת רגל אקולוגית, חשיבות החיסכון בחשמל והשמירה על כדור הארץ מסבירים לכל המבקרים על הפרויקט אותו הובילו בשכבות ז'-ח' בלהט, בתחושת בעלות. שאלתי את התלמידים האם לדעתם הייתה להם השפעה על תלמידי השכבה בכל הנוגע לחיסכון בחשמל ונעניתי בחיוב ולמרות שלא בדקתי זאת ברור לי שהם לא טועים.

ביום ד' פגשתי את הילה לוי שייצגה את ביה"ס בחידון הערבית הארצית – תשע"ט. הילה שיתפה אותנו  בחוויית הלמידה שגלשה גם לבני המשפחה. כמו כן הילה סיפרה על המוטיבציה הרבה שהתפתחה אצלה. לנו זה ברור כי הידע שרכשה יישאר אצלה וילווה אותה גם בהמשך חייה.

ביום ד' בערב סיום שנת בני מצווה של תלמידי שכבת ז' ראינו את עבודות החקר שהכינו התלמידים במסגרת כתיבת עבודת שורשים – ושוב מתחוור לנו כי כאשר התלמידים מתבקשים לחקור נושא וללמוד אותו באופן פעיל – הרי שהתוצרים מרשימים.

בכתיבת תכנית העבודה של שנה"ל תש"פ אנו נביע בבירור ערכים שיאפשרו גמישות מחשבתית, פרואקטיביות ודינמיות לנו ולתלמידינו. יישר כוח לכל המורים המובילים פרויקטים בביה"ס, ומלווים את התלמידים בתהליכי למידה משמעותית.

שרה עובד


מה היה לנו השבוע?

ערב שורשים- סיום שנת בר המצווה בשכבה ז’

ביום רביעי 5.6.2019, בערב, נפגשו צוות מחנכי כיתות ז’ עם הורי התלמידים ועם התלמידים עצמם בהיכל התרבות. בתחילה נהנו ההורים והתלמידים מתערוכת עבודות השורשים של תלמידי השכבה. לאחר מכן התקיים טקס שבו נאמו שרה עובד, מנהלת ביה”ס, נעמי משה, מנהלת חטיבת הביניים וסער גריידי, רכז השכבה. בנוסף הקריאו התלמידים קטעי

ניווט ביריה לזכרו של סמל ברוך בן שמעון ז”ל

ביום רביעי 29.5.2019 ליוויתי קבוצה של תשעה תלמידים משכבות ט’ וי’, שיוסי יוטל הכשיר במהלך השנה. התלמידים השתתפו בריצת ניווט ובטקס לזכרו של סמל ברוך בן שמעון ז”ל. ריצת הניווט התקיימה ביערות בירייה עם תצפית לרמת הגולן ולעמק החולה. ריצת הניווט הספורטיבי מתקיימת עם מצפן ומפה בה מסומנות מספר תחנות,

פעילות שומרי מסך לשכבה ז’

לקראת חופשת הקיץ העבירו תלמידי פרויקט “שומרי המסך” שיעורים לתלמידי שכבה ז’ בנושא תקשורת ברשת. תלמידי הפרויקט הסבירו לתלמידי ז’ מהו שימוש נכון באינטרנט, על חשיבות התקשורת החיובית בין משתמשי האינטרנט ועל חשיבות ההתערבות למען חבר שעובר ביריונות. מאחלים לתלמידים חופשה מהנה ובטוחה! כתבה: יפעת קבסה – רכזת פרויקט “שומרי

פעילות גיבוש לתלמידי י’8 וט’5

השבוע התקיימה בכיתות י’8  וט’5 פעילות גיבוש מיוחדת במינה, במהלכה למדו התלמידים על העצמה, על החוזקות של כל אחד ועל הבחירות שאנחנו עושים בחיינו. הפעילות התקיימה בהנחיית חיים לוקש, מרצה מומחה בתחום, שהעביר את הפעילות בהנאה רבה ולגמרי בהתנדבות. כתבה – חנה פרומקין – רכזת חנ”מ פוסטים נוספים חידון הערבית

משחקים בשיעורי תנ”ך

תלמידים משכבה ח’ הכינו משחקים שונים הקשורים לתכני הלימוד שנלמדו במהלך השנה בתנך ובשיעורי תנ”ך האחרונים, החלו לשחק בהם בכיתות, תוך קריאת ההוראות ויישום הידע של הנושאים שלמדו. בהכנת המשחקים הפגינו התלמידים יצירתיות רבה, מחשבה ומקוריות. במהלך המשחק בכיתה, שיתפו פעולה, הסבירו בקבוצות השונות את הכללים, שיחקו על פיהם, הביעו

יום ירושלים בשכבה ט’

ביום ראשון כ”ח באייר, “יום ירושלים” , הוקדשו שני השיעורים הראשונים בשכבה ט’ לנושאים שונים הקשורים לירושלים. תלמידי השכבה הפועלים בצוות “הנחיית בית מדרש” בהובלת רחל המאירי, התנדבו להכין פעילויות לכיתות השכבה בנושאים הבאים: חידונים על ירושלים בתקופת המקרא, מלחמת ששת הימים בירושלים, שערי ירושלים ומזמורי תהילים על ירושלים. כל

עבודת גמר מצטיינת לשקד סולומון

שקד סולומון, תלמידת כיתה י”ב 6, קיבלה ביום שלישי, 4 ביוני 2019, פרס על עבודת גמר מצטיינת בהיסטוריה ממוזיאון “בית לוחמי הגטאות”. שקד כתבה עבודת בנושא: “תנועות הנוער בגטו לודז’ – אלטרנטיבה מנהיגותית?”. בטקס מרגש, במעמד ההורים, העניק מנכ”ל לוחמי הגטאות את הפרס לשקד. כל הכבוד! כתב: ירון ניר פוסטים

תלמידי י’ מתכוננים להדרכת תלמידי ח’

ביום ראשון 2.6.2019, ערכו 16 תלמידים משכבה י’ סיור הכנה ב”פארק הארכיאולוגי”, שנמצא בחווה החקלאית בכרמיאל. תלמידי י’ התנדבו ללמוד ולהכיר את המתקנים החקלאיים העתיקים המשוחזרים, שהיו בשימוש יומיומי בארץ בתקופת התנ”ך והם ידריכו את תלמידי שכבת ח’ בשטח, במהלך השבוע הבא. תודה לצוות תנ”ך על הכנת המידע ודפי ההפעלה

כיתה ח’2 ספורט בכנס התייעלות אנרגטית

כיתה ח’2 ספורט השתתפה במהלך השנה בפרוייקט התייעלות אנרגטית מטעם אורטוב בשיתוף חברת החשמל. התלמידים למדו על הדרכים להפקת חשמל, על קיימות, על טביעת רגל אקולוגית, על חשיבות החיסכון בחשמל ועל השמירה על כדור הארץ. בהמשך העבירו שיעורי על התכנים שלמדו לכיתות אחרות בשכבות ז’-ח’, ערכו תחרות נושאת פרסים לחיסכון

טורניר לזכרו של דורון הרשקוביץ’ ז”ל

ביום שני 03/06/19 אירח בית הספר את הטורניר המסורתי בקטרגל לזכרו של דורון הרשקוביץ ז”ל, בוגר ביה”ס מגדים שנהרג במלחמת לבנון. ארבעה נבחרות התייצבו למשחקים מבתי הספר: פסגות, כרמים, אמי”ת והשחר. לאחר ליגה בת סיבוב אחד הגיעו לגמר בתיה”ס פסגות וכרמים. לאחר משחק מותח מאוד גברו תלמידי פסגות על כרמים בתוצאה

טיול שנתי לתלמידי ח’

תלמידי שכבת ח’ יצאו לטיול שנתי בן יומיים באזור רמת הגולן. ביום הראשון הלכו התלמידים לאורכו של נחל חרמון (הבניאס) וראו את שפע המים הזורמים בו בעקבות החורף הגשום. בהמשך, בקרו באנדרטת אסון המסוקים ותיצפתו מזרחה מהר בנטל. בערב נהנו מפעילות של צמד דרבוכיף ולנו בחאן אל על באבני איתן.

חידון הערבית הארצי

לראשונה, נציגה מבית ספרנו, הילה לוי מכיתה י’, העפילה לאירוע גמר חידון הערבית הארצי, שהתקיים בהיכל אומנויות הבמה של חיל האוויר בהרצליה. האירוע, שמיועד למגבירי 5 יחידות ערבית, היה מרשים ביותר, וקיבץ 14 תלמידים מכל רחבי הארץ, שעלו לשלב הגמר. באירוע חגיגי זה השתתפו המתמודדים, מלווים במשפחותיהם, בחברים מלווים ובמוריהם.


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
9.6.19 – 14.6.19

יום ראשון 9.6.19 – יום שני 10.6.19

שבועות

יום שלישי  11.6.19

דן קרטינג כיתות י-3, י-5, י-7, י-8

כיתות ח-1, ח-5, ח-6, ח-7 פעילות באתר ארכיאולוגי

שיעור 2 – כיתה ז-, הרצאת שיננית

שיעור 3 – כיתה ז-2 הרצאת שיננית

שיעור 3 – כיתה ח-2 החזרת ספרי לימוד

שיעור 4 – כיתה ז-5 הרצאת שיננית

שיעור 4-5 כיתה ח-4 החזרת ספרי לימוד

שיעור 5 – כיתה ז-1 הרצאת שיננית

שיעור 5 – כיתה ז-8 פעילות שומרי מסך

שיעור 6 – כיתה ז-6 הרצאת שיננית

שיעור 6 – כיתה ח-3 החזרת ספרי לימוד

שיעור 7 – כיתה ז-4 הרצאת שיננית

יום רביעי  12.6.19 

שיעור 1-2 כיתה ח-8 החזרת ספרי לימוד

שיעור 2-5 חצי כיתה ט-7 פעילות העצמה

שיעור 2 – כיתה ט-1 הרצאת שיננית

שיעור 3 – כיתה ח-6 החזרת ספרי לימוד

שיעור 3 – כיתה ח-8 הרצאת שיננית

שיעור 4 – כיתה ט-2 הרצאת שיננית

שיעור 4-5 כיתה ח-5 החזרת ספרי לימוד

שיעור 5 – כיתה ט-6 הרצאת שיננית

שיעור 5-6 חצי כיתה ח-1 סדנת תקשורת

שיעור 6 – כיתה ח-8 החזרת ספרי לימוד

שיעור 6 – כיתה ט-3 הרצאת שיננית

שיעור 7 – כיתה ט-4 הרצאת שיננית

יום חמישי 13.6.19

כיתות י-5, י-7 יום שדה

כיתה יב7 - בחינת בגרות - פרויקטים בבקרה במכונות

כיתות ח-2, ח-3, ח-4, ח-8, ח-9 פעילות באתר ארכיאולוגי

שיעור 2 – כיתה ח-1 החזרת ספרי לימוד

שיעור 2-3 כיתות ט-1, ט-5, ט-6, ט-8 הרצאה בנושא התנהגויות בסיכון

שיעור 4-5 כיתות ט-2, ט-3, ט-4, ט-7 הרצאה בנושא התנהגויות בסיכון

שיעור 5 – כיתה ז-2 פעילות שומרי מסך

שעה 13:100 מפגש מחנכים חגיגי

שעה 18:00 כיתה ז-4 הצגת פרויקטים

שעה 18:30 סרטי גמר תלמידי יב' תקשורת בכרמים

יום שישי 14.6.19

שיעור 5 – כיתה ז-3 פעילות שומרי מסך

 

ולסיום: לסגור מעגלים/ פאולו קואלו

אדם חייב לדעת מתי מסתיימת תקופה בחייו. ואז לקום וללכת.
אם נתעקש להישאר מעבר לזמן הנחוץ, נפספס את שמחת העתיד לבוא.
סיימו מחזור, סיגרו דלת, סכמו פרק – לא משנה איך תקראו לזה,
חשוב שתשאירו בעבר רגעי חיים שהסתיימו.

האם איבדת את העבודה שלך?
האם מערכת יחסים אוהבת הגיעה אל קיצה?
האם חברות ארוכת שנים הסתיימה כך לפתע פתאום?

אתם יכולים לבלות זמן רב בהרהור ובשאלה מדוע זה קרה.
אתם יכולים להמשיך ולנסות להיאחז בקצוות שנותרו.
אתם יכולים להבטיח לעצמכם שלא תתקדמו צעד נוסף אל עבר העתיד,
עד שתגלו מדוע כל שהיה חשוב ויקר לכם הפך בין רגע לאבק.

אבל עליכם להמשיך הלאה בתנועת חייכם.
דברים חולפים עוברים וזהו טבעם, זהו טבעך.
הטוב ביותר שתוכל/י לעשות הוא לתת להם להמשיך הלאה בדרכם.
ולהמשיך הלאה בדרכך.

לכן חשוב, למרות הכאב:
להיפטר ממזכרות, לעבור לבית חדש במידת הצורך,
לזרוק או למסור חפצים ישנים הצוברים בתוכם זיכרונות,
למכור או לתרום את הספרים שסיימנו לקרוא וסיימו את תפקידם.
עולם החומר הוא ביטוי של העולם הבלתי נראה, של המתרחש בליבנו.

להיפטר מזיכרונות מסוימים משמעו לפנות מקום לזיכרונות חדשים.
שחררו,  השתחררו.

לפני שמתחיל פרק חדש, יש לסיים את הפרק הקודם:
מה שעבר לא ישוב לעולם.
כל דבר הוא בר חלוף, בר החלפה.

סגרו מעגלים.
לא בגלל הגאווה, אי – יכולת או יהירות, אלא פשוט משום שזה נגמר.

סגרו את הדלת,
הפכו את התקליט.
טהרו את ביתכם,
נערו את האבק.

הפסיקו לחפש את האיש/ה שהייתם,
הפכו להיות מי שאתם.

 

המאמר מתוך האתר הרשמי של הסופר פאולו קואלו: http://paulocorlhobolog.com

סופ"ש נעים וחג שבועות שמח ולבן לכולם !!