סופשבוע מס' 5  ח' בחשוון תשפ"ב,  14 באוקטובר 2021

כמעט שבת שלום לכולם,

השבוע התחלנו באופן רשמי מהלך שנתי לביסוס מיומנויות חשיבת עתיד שיבואו לידי ביטוי בזיהוי מגמות עתיד בחינוך בכלל ובבית ספרנו בפרט. לאורך השנה נבנה ידע חדש בנושא, וננתח כיצד מגמות העתיד בחינוך משפיעות עלינו כארגון. נעשה זאת תוך בירור ההזדמנויות והאתגרים הניצבים לפתחנו. על בסיס תהליכים אלו נפתח יוזמות שיהוו מענה לאתגרים ולהזדמנויות העתיד בחינוך. אנו עסוקים בכך מזה מספר שנים והשנה אף נקים צוות מו"פ (מחקר ופיתוח) שיתפתח בתחום ויפתח את ביה"ס.

מערכת החינוך שואפת להצמיח בוגר פעלן, המסוגל ליזום, לקבל החלטות ולפעול באופן אחראי ועצמאי כדי לעצב לעצמו עתיד רצוי. פעלנות היא גם תוצר הלמידה, אך גם תהליך למידה. על מנת לסייע לתלמידינו להתפתח כבוגרים פעלנים עלינו לשלב בכל תהליכי הלמידה בביה"ס ידע, מיומנויות וערכים. במסגרת תכנית העבודה הבית ספרית השנתית בשנת הלימודים הנוכחית אנו פועלים לקידום תחומים אלו בפדגוגיה הבית ספרית: אנו מאפשרים יותר בחירה בלמידה, פועלים לפיתוח לומד עצמאי, ולפיתוח הזהות ותחושת השייכות של תלמידינו לביה"ס ולקהילה.  

בתכנית העבודה השנתית באים לידי ביטוי עקרונות שונים המקדמים תחומים אלו:

  • שיתופיות – ליצירת הלימה בין למידה טובה יותר ומטרות החברה וצרכיה.
  • פרסונליות - הלומד בוחר ומקדם את מאפייני הלמידה שלו בהתאם ליכולותיו למאפייניו האישיים.
  • אי-פורמליות: ניצול הזדמנויות ללמידה בכל מקום ובכל זמן (לא עוד רק למידה מסורתית, במסגרת הכיתה והשיעורים הפרונטליים).

מדובר בתהליכי עומק הלוקחים זמן ועל כן על כולנו לקחת נשימה ולאפשר לתהליכים להבשיל טרם נגדיר אותם כהצלחה או ככישלון. כמו בכל תהליך שינוי ישנם גורמים מעכבים וגורמים מאפשרים/מקדמים. ביה"ס הינו מערכת מורכבת שבה תוצאות תהליכים מושפעות ישירות מהסדירויות הבית ספריות וביניהן מערכת השעות על אילוציה הרבים, ההיסעים, המרחבים ללמידה וכיוב'. גם בתחום זה עשינו השנה צעד ראשון עם ימי שלישי: אפשרנו יום למידה אחרת – במרחבים שונים, ובלוחות זמנים שונים, תוך מתן דגש לצרכים השונים של השכבות השונות. אנו מאמינים כי זו הדרך להכשיר את תלמידינו למציאות המשתנה תדירות.

לכו תדעו...

אני מאחלת לכולנו שבת שקטה ונעימה.
בריאות טובה לכל.

                                                                             שלכם תמיד,

                                                                                      שרה עובד


מזל טוב לילידי השבוע

15.10 - יגאל לבנט

15.10 - איילת בן ארי

15.10 - אביב כהן


שכבה ז'

אליאס א.

מאיה ר.

אמילי ג.

אלכס ט.

לילך א.

אוריאן ב.

רומן ס.

שכבה ח'

ויטלי ב.

נועה י.

נועם מ.

שכבה ט'

מיכאל י.

ולדלן ז.

רוני מ.

שכבה י'

סתיו ב.

איתי ב.

אלמוג א.

אלמוג ט.

נדיה ב.

נועה ב.

אריק פ.

פז ק.

מיכאל ג.

ג'יאה ס.

שכבה י"א

יובל ב.

זיו ג.

יואב מ.

ערן מ.

שכבה י"ב

שקד ב.

קרולין א.

בן נ.

שיראל ז.

קדם ו.

 

י"ג - מכללה

אנסטסיה ב.

מה היה לנו השבוע?

יזמות חברתית בשכבה י”א

כתבה: ענבר אבידור – רכזת חינוך חברתי-ערכי חט”ע יום פל”א בשכבת י”א הוקדש השבוע לנושא היזמות החברתית. היום נפתח בכינוס שכבתי ובצפייה בראיון עם עדי

מסיק זיתים בגינת בית הספר

כתבה: שרה פרדס – רכזת תנ”ך השבוע החלה עונת מסיק הזיתים ובתחילת השבוע הבא נציין את רצח יצחק רבין ז” ל.  צוות תנך בחר לקיים

“ירושלים – העיר שחוברה לה יחדיו”

כתבה: אנה שוסטר – מחנכת ז’5 ביום שלישי יצאו תלמידי שכבות ז’-ח’ לסיור בירושלים. במהלכו ביקרנו באתרים היסטוריים וקדושים לעם היהודי. את היום התחלנו בשער

תערוכה מתחלפת בספרות

כתבה: אורלי עמרוסי –  מורה לספרות והפעם…כרזות ובלוגים בנושא “חינוך כלכלי לנוער” שיצרו תלמידי כיתות ז’, בהמשך לסיפור העממי “מהו רווח יקר” מיהדות יוצאי בבל.

מלך הטריוויה

כתבה: ליאורה יורמן – מחנכת ז’4, רכזת כיתות עמ”ט, רכזת פרוייקט SpaceLab במסגרת פעילויות Spacelab’ כיתה ח/4 העבירו משחק: “מלך הטריוויה” מקוון לחברי השכבה. מדובר

Spacelab – האקתון ניסויים מקוון

כתבה: ליאורה יורמן – מחנכת ז’4, רכזת כיתות עמ”ט, רכזת פרוייקט SpaceLab ביום רביעי התקיים  האקתון ניסויים מקוון לתלמידי ט/4 במסגרת פרוייקט Spacelab. התלמידים התכנסו

Spacelab – ארוע הזנקה

כתבה: ליאורה יורמן – מחנכת ז’4, רכזת כיתות עמ”ט, רכזת פרוייקט SpaceLab ביום שני התקיים אירוע הזנקה לתלמידי ח/4 במסגרת פרוייקט Spacelab. התלמידים התכנסו בחדר


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
17.10.21 – 22.10.19

יום ראשון 17.10.21 
שיעור 2-4 – כיתות יא' 3,4,6,8 הכנה לצה"ל צעד קדימה
שיעור 5-7 – כיתות יא' 1,2,5,7 הכנה לצה"ל צעד קדימה
שכבה יב' – בעקבות לוחמים

יום שני 18.10.21 
שיעור 1 – כיתה ט-8 מעגל שיח יום הזיכרון יצחק רבין ז"ל
שיעור 2 – כיתה ט-6 מעגל שיח יום הזיכרון יצחק רבין ז"ל
שיעור 2-3 שכבה ז' פעילות "אח שלי בוגר" בכיתות האם
שיעור 4 – כיתה ט-1 מעגל שיח יום הזיכרון יצחק רבין ז"ל
שיעור 4-5 שכבה יא' פעילות "אח שלי בוגר" במתנ"ס
שיעור 5 – כיתה ט-7 מעגל שיח יום הזיכרון יצחק רבין ז"ל 
שיעור 6 – כיתה ט' 2,3 מעגל שיח יום הזיכרון יצחק רבין ז"ל
שיעור 6-7 שכבה י' פעילות "אח שלי בוגר" במתנ"ס
שיעור 7 – כיתה ט-4 מעגל שיח יום הזיכרון יצחק רבין ז"ל 

יום שלישי  19.10.21
יום תנועות הנוער
כיתה ח-2 יום שדה
שיעור 2 – כיתה י-8 אוהל יזכור בעירייה
שיעור 2-3 כיתות יב' 2,3,7,8 פנתר לבן במתנ"ס
שיעור 3 – כיתה י-3 אוהל יזכור בעירייה
שיעור 4 – כיתה י-2 אוהל יזכור בעירייה
שיעור 4-5 כיתות יב' 1,4,5,6 פנתר לבן במתנ"ס
שיעור 5 – כיתה י-4 אוהל יזכור בעירייה
שיעור 6 – כיתה י-5 אוהל יזכור בעירייה

יום רביעי 22.10.2021
שיעור 4 – כיתה ז-8 הדרכה בספריה

יום חמישי 21.10.21 
שיעור 2 – כתה י-1 אוהל יזכור בעירייה
שיעור 3 – כיתה י' 6,7 אוהל יזכור בעירייה
שעות 11:00-12:00 – מחזמר "חשבון פשוט" חט"ע בהיכל תרבות

ולסיום:

בלי לתאם בכלל ובלי לדעת שדברים דומים קורים גם מחוץ למחוזותינו, לפניכם כתבה על בתי"ס נוספים שבחרו לייצר שינוי בסדירויות הבית ספריות על מנת לקדם שינוי בלמידה בביה"ס. וכמו בכל שינוי יש מתנגדים ויש אוהדים....

הכתבה בקובץ PDF: טעות או הזדמנות

קישור לכתבה ב"הארץ":

https://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.10283694?utm_source=App_Share&utm_medium=Android_Native&utm_campaign=Share

שבת שלום ומבורך!