איך מתמודדים עם השעמום בחופש בלי להיסחף להתנהגויות ממכרות?

כתב: קווין שליאפוצ’ניק – תלמיד י”א2

לפני כשבועיים, במסגרת הקאתון ‘הכן עצמך לקיץ’ הכנו פעילות בנושא “מניעת התמכרויות – איך מתמודדים עם השעמום בחופש בלי להיסחף להתנהגויות ממכרות?” השבוע נכנסנו עם הפעילות לכיתות. כאשר פגשנו את התלמידים, חשבנו שלא נצליח להעביר את הפעילות שלנו כמו שרצינו. המורה עצמה לא האמינה שנצליח, אך ההיפך הוא הנכון! בכיתה הראשונה שאליה הגענו, הייתה נוכחות מלאה, ההקשבה הייתה בשיאה וכל התלמידים יצאו לבצע את המשימות וחזרו עם תוצרים נהדרים! קבוצה אחת אפילו הצליחה לגייס איש חיצוני שיספר את סיפורו האישי בהקשר לנושא שאותו העברנו. התלמידים שאלו שאלות וענו עליהן בעצמם. אנחנו היינו מלאי תקווה והרגשת הצלחה.
אח״כ עברנו לכיתה השנייה, שבה התלמידים קיבלו אותנו בברכה ורוח חברית מאוד שררה בחדר. ניהלנו שיח כנה, למדנו מעט על הנושא וביצענו את הנדרש כהלכה. בסוף הפעילות, התלמידים אמרו לנו תודה והעניקו לנו חיבה גדולה, אחת אפילו חיבקה את מדריך הפעילות! (אני) אין ספק שאמשיך בפעילויות מן הסוג הזה, כדי שאמשיך לטפח את יכולות ההדרכה שלי שהחלידו ואקבל ביטחון עצמי נוסף מכל האהדה שקיבלנו.