סופשבוע מס' 6   כ"ד בכסלו תשפ"א,   10 בדצמבר 2020

חג אורים שמח לכולם,

"ניסים" /יהודה עמיחי

"מְרָחוֹק כָל דָבָר נִרְאָה נֵס
אֲבָל מִקָרוֹב גַּם נֵס לֹא נִרְאֶה כָךְ.
אֲפִלּוּ מִי שֶעָבָר בְיָם-סוֹף בִבְקִיעַּת הַּיָם
רָאָה רַּק אֶת הַּגַּב הַּמַּזִיעַּ שֶל הַּהוֹלֵךְ לְפָנָיו
וְאֶת נוֹעַּ יְרֵכָיו הַּגְדוֹלוֹת."

תענוג לסיים שבוע שכולו "מתנות קטנות" שעיקרן תשומת לב, הוקרה והכרת הטוב.

חג החנוכה, חג האורים, חג הנסים, מאפשר לנו התבוננות במושג הנס ולשאול שאלות גדולות כמו:  מהו הפער בין ניסיות לאחריות? האם מתרחשים נסים במציאות, בחיינו?

בחלוף למעלה משלושה חודשים מאז תחילתה הרשמית של שנה"ל תשפ"א יש שיאמרו שאנו נמצאים בעיצומו של "נס". מי היה מאמין, לפני שנה אחת בלבד, שבתיה"ס בעולם בכלל ובישראל בפרט יעברו בין רגע ללמידה היברידית, המתנהלת מרחוק ועושה שימוש בפדגוגיות חדשניות (חלקן יותר חלקן פחות, למצער)? בהקשר זה, אני נזכרת שוב ושוב בתרגילי הלמידה מרחוק שביצענו בכל שנה ובהם נדרשו תלמידים להיכנס למערכת ולבצע משימה לימודית מרחוק, משימה שרכזי התקשוב העלו לאתר ביה"ס. בכל פעם נאבקנו על עצם קיום התרגיל, לאורך כל השנים לא הפסקנו לטעון כי "בזמן אמת אף אחד לא יתחבר, ולא תתקיים למידה מרחוק". ואז הגיעה הקורונה, וגילינו כי תחזיותינו התבררו כלא נכונות בעליל. האם זה נס? אני סבורה שלא. מדובר בעבודה קשה ואחריות אישית של כל אחד ממורי ביה"ס שלנו ויתר המורים ברחבי הארץ והעולם שלקחו על עצמם לבצע את השינוי בין יום על מנת להמשיך בעבודה החינוכית. באופן עצמאי, אחראי, במלוא המסירות והאיכפתיות לקחו על עצמם המורים למידה עצמית על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות ללמידה איכותית חדשנית שתתקיים מרחוק, תוך פריצת המרחב והזמן כפי שהכרנו אותם באופן מסורתי. והנה הגענו עד הלום, ולפתע החזרה לביה"ס ולכיתה כפי שהכרנו אותה בעבר, כבר אינה נראית אפשרית ויתרה מכך, נראית ארכאית ופחות רלוונטית. תלמידים ומורים מפנימים ואף מבטאים זאת במילים: ביום שאחרי הקורונה נידרש לשלב ולהמשיך בלמידה היברידית העושה שימוש בשני העולמות.

אז מה היה לנו כאן? נס או אחריות? אכן מפליא הדבר שניסיונות של שנים להוביל מהלך של שינוי במערכת לא צלחו, ולפתע, באבחת סכין, עברה המערכת מאופן הפעלה אחד לאחר ואין כבר דרך חזרה. האם בעקבות הדברים השתנה גם מעמד המורה בעקבות הקורונה? בכך איני בטוחה, יחד עם זאת, נראה כי לכולם כבר ברור כעת, כי לא היום ולא בעתיד, לא ניתן להחליף את המורה האדם ברובוט .למורים תפקיד משמעותי ביותר בחינוך הדור הצעיר ובסופו של דבר בעיצוב עתידה של מדינת ישראל.

אנו מסיימים את השבוע בציון יום המורה (תשפ"א), בו זוכים המורים לתשומת הלב הציבורית ולהוקרת תודה ובהדלקת נר ראשון של חנוכה. השבוע זכינו להרבה אור ונתינה. אנו יוצאים לחופשת חנוכה עם תקווה בלב כי נחזור מהחופשה לימים "פתוחים" יותר. מזמינה אתכם ליהנות משפע העשייה החינוכית שהתרחשה אצלנו השבוע ומופיעה כאן במידעון בהמשך.

בהזדמנות זו ברצוני להודות להנהגת ההורים הבית ספרית והעירונית על השי המתוק שקיבלנו. כמו בכל שנה, מורי ביה"ס זוכים להערכה והוקרה מהורי ביה"ס ואין זה דבר של מה בכך. על כך תודה רבה להנהגת ההורים הבית ספרית.

ברכת הנהגת ההורים:

חג אורים שמח לכל קהילת אורט פסגות.

                                                                             שלכם תמיד,

                                                                                      שרה עובד


מזל טוב לילידי השבוע

10.12 - ליטל שחר

10.12 - מיטל סגל

11.12 - שובל אקריש

11.12 - אביב שקולניק

16.12 - יעל מיקל


לאווה טרנובן - מזל טוב להולדת הנכד


שכבה ז'

נופר צ.

ליאור א. 

אורי ט.

עילי א.

פלג ו.

שכבה ח'

ארטיום ר.

שהם פ.

יהב ר.

עידן ע.

שכבה ט'

אוריה ב.

אלינה ק.

אלינה מ.

לילך א.

שכבה י'

טליה ב.

אנסטסיה ס.

ירין כ.

שכבה י"א

שרה א.

איל מ.

אביטל פ.

מאור פ.

 

שכבה י"ב

אורן ו.

אפרת כ.

נוי ק.

אלכסנדרה ש.

נופר א.

אליהו ק.

נטלי ק.


מה היה לנו השבוע?

הוקרה לצוות בית הספר ממרכז פסג”ה

כתבה: שרה עובד – מנהלת בית הספר אלורך כל השנה אנו משתפים פעולה עם מרכז הפסג”ה והמנהלות מיכל מימון וסגניתה שרית. לרגל יום המורה זכינו

חזרת תלמידי חטיבת הביניים

כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי חט”ב השבוע בשמחה גדולה קיבלנו את תלמידי חטיבת הביניים שהצטרפו לתלמידי החטיבה העליונה בבית הספר. ליום-יומיים, בקפסולות ובכל

יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ולנפגעי האיבה

כתבה: דנה מדייבסקי – תלמידת ט’4 ביום ראשון השתתפו תלמידי כיתה ט’4 במפגש עם לייזי אגסי שלחם בתל סאקי ברמת הגולן. המפגש התקיים במסגרת יום

הרצאה של השחקן דורון בן דוד לשכבות י”א-י”ב

כתבו: רועי ענבר – תלמיד י”ב3, ענבר אבידור – רכזת חינוך חברתי חט”ע השבוע פגשו תלמידי שכבות י”א-י”ב את השחקן דורון בן דוד (פאודה, מטומטמת, מנאייכ).

י’2 ביום גיבוש

כתבה: עדי אלון – רכזת שכבה י’ צילם: ניר אשכול – מחנך י’2 כיתה י’2 נהנתה מיום גיבוש בפארק הגליל ע”ש שמעון פרס. היום הועבר

רצים להדלקת חנוכיה

כתבה: מירית שלי – מחנכת ט’2 תלמידי כיתה ט’2 – כיתת ספורט קיימו מירוץ שליחים להדלקת חנוכיה (מקונוסים). גם ספורט…גם שיעור חברה וגם חנוכה. היה אשששש🔥

תוכנית עזריאלי – דרכא יוצאת לדרך

כתבה: אפרת אסנפי – רכזת עזריאלי – דרכא מפגש פתיחה של תוכנית עזריאלי- דרכא נערך היום עם תלמידי שכבת ז’. במפגש קיבלו התלמידים הסבר על

מחברים בין עולמות – מפגש שני

כתבה: עדי אלון – רכזת שכבה י’ במסגרת פרויקט אורטוב ״מחברים בין עולמות״, התקיים היום המפגש השני בין שני בתי הספר השותפים בפרויקט – מעכו

מופע לחנוכה

כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי חט”ב לקראת חג החנוכה, צפו תלמידי שכבות ז’ – י’ במופע סטנדאפ של עופר ומאור, כוכבי ה”צחוקייה”. עם

שומרי המסך רצים למיליון

כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי חט”ב, רכזת שומרי מסך השבוע התקיים מירוץ וירטואלי של שומרי מסך. המירוץ קידם תכנים שמעודדים גלישה בטוחה, שיח מכבד

יום המיחזור

כתבה: איילת תמם – רכזת מדעים ופרויקט קיימות 121 תלמידי כיתה ח2, שלוקחים חלק בפרויקט “קיימות 121” של אורטוב, השתתפו באתגר של צילום זריקת אריזות

אור התלמידים – בכיתה ז4

כתבה: פאני חיון – מחנכת ז’4, מורה למדעים כיתה ז4 (עתודה מדעית טכנולוגית) מעמיקה בתחומים: מדע, מחשב ומנהיגות לאורך כל הדרך. עם חזרתנו ללימודים בבית

׳אח בוגר׳

כתבה: שירן בר אור חכם – רכזת מעורבות והתנדבות כחלק מתכנית מעורבות חברתית נתחיל בפרויקט של חונכות אישית ׳אח בוגר׳.  17 תלמידי שכבת י’ בחרו

השיעור הגדול בעולם

כתבה: שיפרה קרויטור קריף – מחנכת י’7 השיעור הגדול בעולם, הוא שיעור המתרחש בו זמנית במדינות שונות ורבות בעולם, על מנת להעלות את המודעות של

סיכום נושא “יחסי הורים וילדים” – ספרות

כתבה: ענבל גילאור – מורה לספרות ת  למידי כיתה ט’7 סיכמו את היצירות שנלמדו בספרות בנושא “יחסי הורים וילדים” בצורה יצירתית התלמידים, כל אחד בדרכו,

כל הכבוד לתלמידי ז’

כתבה: ענבל גילאור – מחנכת ז’2 ביום חמישי 3.12 נערך טקס “כל הכבוד” בשכבת ז’ אשר במהלכו חולקו תעודות הערכה “כל הכבוד” לתלמידים על רצינות

פעילות גיבוש לכיתה י’1

כתבה: עדי אלון – רכזת שכבה י’   ביום שני התקיימה פעילות בפארק הגליל לקפסולה ב’ מכיתה י1. התלמידים שיחקו במשחקים שונים, כמו “העיירה” – משחק


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
13.12.2020 – 18.12.2020

יום ראשון 13.12.2020 - יום שישי 18.12.2020

חופשת חנוכה

 

ולסיום:

חומר למחשבה על משמעות האור (לקוח מאתר בא-במייל):

חג אורים שמח ושבת שלום!