סופשבוע מס' 9   ט"ז בחשון תש"ף,   14 בנובמבר 2019

כמעט שבת שלום לכולם,

משלחת ביה"ס לפולין נחתה בארץ בשעה טובה ביום שלישי בבוקר. היה זה מסע משמעותי, מוצלח, מלמד וממלא גאווה. גאווה על 96 תלמידינו שהתנהגו למופת וייצגו את מדינת ישראל, העיר כרמיאל ובית ספרנו בכבוד. נחתנו למדינה סוערת במצב חירום עם אזעקות הנשמעות ביישובים רבים ברחבי הארץ.

המסע הסתיים בתחושת גאווה והכרת תודה על שאנו חוזרים אל מדינת ישראל, הבית שלנו. הנחיתה אל המציאות המורכבת והכואבת שהפכה "שגרת חיים" עבור תושבי עוטף עזה ותושבי דרום המדינה הטילה אותנו ללא כל דיחוי לתחושות אחרות, מנוגדות, תחושות של דאגה וחשש מפני הלא נודע. מעבר זה מוכר לנו והוא חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו במדינת ישראל.

היה מעניין מאוד לשמוע את תלמידינו בעת שיחות הסיכום הקבוצתיות שערכנו ערב החזרה לארץ, מופתעים לגלות שהם מסוגלים לעבור בקלות יחסית מתחושות של עצב לתחושות של שמחה. מסוגלות זו לחזור לאיזון לאחר חוויה מורכבת היא גילוי של חוסן ששמחתי לשמוע שתלמידינו מצליחים לזהות בקרבם.

אנו, חברי הצוות החינוכי חזרנו לביה"ס הישר אל הישיבות הפדגוגיות לקראת ימי ההורים הקרבים ובאים בהמשך החודש הזה ותלמידינו, הישר אל לוח המבחנים המחכה להם.

אדם יוצא למסע לחיפוש אחר אמת, משמעות. אנו יצאנו למסע מתוך בחירה, עם יעד ברור ומועד חזרה. בשלב זה עדיין מוקדם להעריך את מידת ההשפעה של מסע משנה חיים זה על כל אחד מתלמידינו. אני תקווה כי כל התובנות אותן הביעו התלמידים ערב החזרה לארץ, אכן יחלחלו וישפיעו עליהם לטובה.

מי ייתן ויזכרו להביע במעשיהם הכרת תודה להוריהם, יהיו בני אדם טובים יותר ולא יעצמו עין לסבלו של האחר. תם אך לא נשלם המסע לפולין תש"ף ואנו כבר עם הפנים לקראת מסע ביה"ס לפולין תשפ"א.

כאן המקום להודות ליורם מימון על ניהול המשלחת בצורה מופתית, על גילוי אחריות ואכפתיות, על הפיכת המסע למשמעותי. תודה למרינה, רכזת השכבה והמחנכות יפעת בלזר וענבר אבידור ולמורים המלווים איילת תמם, אפרת אסנפי ואבי בן שושן על שהיו שם עבור התלמידים, יום וליל. תודה מיוחדת לירון ניר רכז ההדרכה ולמשה שנהר שיצא כמדריך. היה מעולה!

                                                                             שלכם תמיד,

                                                                                      שרה עובד


ברכות ליום ההולדת של....

16.11 – דורית שמיאן
20.11 – אולגה שפירו


מה היה לנו השבוע?

ההצגה קזבלן לסיום שבוע מעורבות וסובלנות

ביום חמישי צפו תלמידי שכבות ח’ ט’ ו- י’ במחזה “קזבלן” – מחזה שנכתב ע”י הסופר והמחזאי יגאל מוסינזון לפני 65 שנה ועדיין אקטואלי ורלוונטי לימינו. המחזה נגע במספר סוגיות הנוגעות בנפשה של החברה הישראלית, בהן השסע העדתי בישראל, יחסי אשכנזים–מזרחים, נישואים בין-עדתיים, קבלת האחר והשונה, פערים תרבותיים – חברתיים, מחאה

שבוע העליות באולפן

במסגרת “שבוע העליות”, הכינו תלמידי האולפן דגלים של המדינות מהן עלו: אוקראינה, רוסיה, מולדובה, בלרוס, אזרבג’אן, בריטניה וארגנטינה. התלמידים התחלקו לקבוצות ע”פ ארץ מוצאם, ציירו, צבעו והדביקו, ויחד יצרנו פינת דגלים בכיתה. כתבה: אורנה חייט פוסטים נוספים שבוע מעורבות וסובלנות אלופים בטניס שולחן ההצגה קזבלן לסיום שבוע מעורבות וסובלנות

אלופים בטניס שולחן

ביום שני 11.11.2019 התקיימה בבית הספר החקלאי כדורי האליפות המחוזית בטניס שולחן. תלמידי פסגות הגיעו להישגים בכל הקבוצות: בנות ז’ – ח’ – מקום ראשון ט’ מקום ראשון י’ – י”ב – מקום שני והעפלה לגמר הארצי בנים ז’ – ח’ – מקום שני ט’ – מקום שני י’ –

שבוע מעורבות וסובלנות

השבוע נפתח בציון יום הזיכרון ה- 24 להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל. בכל כיתות בית הספר התקיימו פעילויות  שהובילו לשיח פורה ומרתק   סביב החברה הישראלית לאן?  המחנכים סיפרו על פועלו ומורשתו של יצחק רבין וההשפעה של הרצח על החברה הישראלית בראי האקטואליה העכשווית. בשכבת כיתות י’ נעשה תהליך מקדים

מסיק זיתים בגינת בית הספר

בעיצומה של תקופת מסיק הזיתים ובשבוע בו ציינו את רצח יצחק רבין ז”ל, בחרנו, צוות מורי התנ”ך, לקיים פעילות של מסיק זיתים, בשכבה ט’. עץ הזית מוזכר פעמים רבות בתנ”ך בהקשרים שונים. בתכנית הלימודים בכיתות ט’ אנו מלמדים על היותו אחד משבעת המינים, על שמן המשחה במשיחה למלוכה, על המנורה

פרויקט ויצ”ו

ביום שני הוצגה בפני בנות שכבת ט’  תוכנית העצמה לנערות כרמיאליות מטעם סניף ויצ”ו כרמיאל. במסגרת הפרויקט תתקיים סדנת צילום, דרכה תעסוקנה הנערות בנושאים חברתיים בוערים כמו דימוי גוף, גיל ההתבגרות, מגדר ונשיות. מוזמנים לעודד את הבנות להירשם. כתבה: עדי אלון – רכזת שכבה ט’ פוסטים נוספים ביקור כיתה ח7

ביקור כיתה ח7 בחברת open valley

ביום שלישי 12.11 יצאו תלמידי כיתה ח’7 עם ירדן מנצור ויפעת קבסה לביקור בחברת open valley ביקנעם במסגרת פרויקט isteam. במהלך הפעילות התלמידים צפו בכוכבים בפלנטריום ועם המידע שניתן להם קיבלו משימה לבנות דגם התיישבותי במאדים. לאחר בניית הדגם, היה על הקבוצות לבחור לוגו לחברה ולהכין פרזנטציה למשקיעים. התלמידים עבדו

פרויקט עזריאלי דרכא יוצא לדרך

כחלק ממגוון מסגרות הסיוע הניתנות לתלמידים, התחיל השבוע פרויקט עזריאלי בשכבת כיתות ז’. הפרויקט נותן מענה לתלמידים במקצועות הליבה: שפה עברית, אנגלית ומתמטיקה. במסגרת הפרוייקט, התלמידים מקבלים שיעורים עיוניים בקבוצות קטנות, בד בבד עם גיבוש חברתי לילדים ופעילות odt. ההוראה מתבצעת, בין היתר, באמצעות מחשבים, מחשבים ניידים וטלפונים חכמים, המאפשרים להעשיר את הלמידה

פרויקט אל עמי בשכבה ז’

פרויקט אל עמי יצא השבוע לדרך בשכבת כיתות ז’. הפרויקט,שיש בו טעימה מערכי היהדות, הדת והמסורת, מעלה דילמות, תובנות וחומר למחשבה בנושא עשרת הדיברות בזיקה לחיינו כאן ועכשיו: האם אנחנו יכולים לעמוד במתווה הדרך שסללו עבורנו עשרת הדיברות? איך היינו מתנהגים בסיטואציות כאלה או אחרות? האם ניקח על עצמנו את


פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
22.11.19 – 17.11.19

יום ראשון 17.11.19

שכבה ח' חיסונים

שיעור 3 – שכבה ט' תדרוך לקראת הטיול באולם אלון

יום שני 18.11.19

כיתה י-3 יום שדה

שיעור 2-5 כיתה י-1 פעילות חברה משותפת ברשת

שעה 10:55 – שכבה יא' ירידה להצגה "הקיץ שלי"

שעה 11:05 – שכבה יב' ירידה להצגה "הקיץ שלי"

יום שלישי  19.11.19

שכבה ט' – טיול שנתי

תל' ז' – יב' תחרות ניווט בעפולה

תל' י' הגברת אזרחות סיור בתל אביב

כיתות י-3, י-6 מרכז גמילה

שיעור 2-3 כיתה ז-9 סדנא אלעמי

שיעור 4-5 כיתה ז-8 סדנא אלעמי

שיעור 6-7 כיתה ז-7 סדנא אלעמי

יום רביעי  20.11.19 

שכבה ט' טיול שנתי

תל' יב' הגברת בקרה סיור למספנה בחיל הים

שיעור 2-3 – כיתות יא' 2,3,8 פגיעות מיניות

שעור 2-3 - שכבה י' פאנל פעיל חברתי

שיעור 4-5 – כיתות יא' 4,5,7 פגיעות מיניות

שיעור 4-5 שכבה יב' פאנל פעיל חברתי

יום חמישי 21.11.19

שכבה ט' טיול שנתי

כיתות י-4 מרכז גמילה

סיור תל' יא' עיצוב ואמנות למוזיאון בתל אביב

ולסיום: משל הכלניות

לפני שנים רבות, במדבר רחוק מאוד, צמחו להן באושר זוג כלניות על גדותיו של אגם קטן. האחת הייתה כלנית לבנה פשוטה וצנועה, ואילו השנייה התהדרה בעלי כותרת בצבע אדום עמוק שבהם היא התגאתה מאוד. מדי שנה היו הציפורים הנודדות שעפו מעל האגם עוצרות כדי לשתות מעט מים, ונהנות ממראה שתי הכלניות שהוסיפו מעט צבע לנוף המדברי.

עונות התחלפו, שנים עברו, ולאט לאט החל האגם הקטן להתייבש. שתי הכלניות מצאו את עצמן ללא מקור מים, אך למרבה המזל הציפורים הנודדות עברו במקום שוב כדי להתפעל מעלי הכותרת הצבעוניים שלהן.

"האם תוכלי בבקשה להביא לנו מים?" שאלו הכלניות את אחת הציפורים שעברה במקום. "אני מוכנה להביא לכן מים", אמרה הציפור, "אך המסע במדבר הוא ארוך וקשה וכתגמול על מאמצי הייתי רוצה לקבל מכן עלה כותרת צבעוני".

חשבה הכלנית הלבנה: אם לא אשתה - אתייבש ואמות, וכל היופי שלי יתבזבז לשווא. אולם אם אתן לציפור עלה כותרת אחד - יישארו לי עוד מספיק, אשתה ואשאר בחיים.

חשבה הכלנית האדומה: אם אתן לציפור עלה כותרת - יופיי ייפגם ולא יהיה עוד טעם לחיי. אם הצלחתי לחיות עד עכשיו לבטח אשרוד עד שהמים יחזרו אל האגם, ולכן אחכה.

וכך קרה שהציפור לקחה עלה כותרת אחד מהכלנית הלבנה, עפה לאגם סמוך והביאה לה מעט מים כדי שלא תתייבש. הכלנית האדומה נשארה צמאה, אבל לפחות, כך היא אמרה עצמה, היא שמרה על כל עלי הכותרת שלה.

יומיים לאחר מכן ציפור נוספת הגיעה לבקר את הכלניות הצמאות למים. "האם תוכלו בבקשה להביא לנו מים?" שאלו הכלניות, וגם במקרה הזה הציפור הסכימה, אך רק תמורת עלה כותרת אחד מכל אחת משתי הכלניות. 

חשבה הכלנית הלבנה: כבר נתתי לציפור הקודמת עלה כותרת אחד, כך שאין זה משנה אם אתן עוד עלה. העיקר שלא אסבול מהצמא.

חשבה הכלנית האדומההצלחתי לשרוד עד עכשיו, אם אתאמץ עוד קצת האגם יתמלא במים, ואני אוכל לשתות לרוויה מבלי לאבד את עלי הכותרת היפים שלי.

 

וכך המשיכו הימים לעבור. בכל פעם שהגיעה לאזור ציפור נוספת, ויתרה הכלנית הלבנה על אחד מעלי הכותרת שלה בתמורה לקצת מים. חברתה האדומה המשיכה בסירובה לוותר על עלי כותרת, למרות שאלו כבר החלו להתקמט ולאבד מצבעם. לבסוף הגיע היום שבו הכלנית האדומה נבלה לחלוטין, אך גם מצבה של הכלנית הלבנה לא היה טוב יותר; אמנם היו לה מים, אך לא נשארו לה עלי כותרת כלל וכלל.

כשציפור נוספת שעפה מעל האזור ראתה ששתי הכלניות שצמחו במקום נעלמו, היא ירדה לאדמה וגילתה את הכלנית הלבנה, שלמעשה כל צבעה נעלם ממנה. "מה קרה לך?" שאלה הציפור, ולאחר ששמעה את סיפורה של הכלנית הלבנה ושל חברתה האדומה היא חשבה על פתרון. "בואי ואקח אותך איתי, אעקור אותך מהאדמה היבשה הזאת ונעוף ביחד אל מקום שבו תוכלי לגדול ולהצמיח מחדש את עלי הכותרת הנפלאים שלך".

"אני חושבת שיש לך טעות" ענתה הכלנית, "עלי הכותרת שלי לבנים ופשוטים, אלו של חברתי האדומה היו עלי הכותרת היפים""הטעות היא שלך", השיבה לה הציפור, "שכן הדברים היפים ביותר הם תמיד אלו שאנו נותנים לאחרים. לא משנה כמה יפים הם הדברים שאנו שומרים לעצמנו על פני השטח, סופם הוא להתקמט ולנבול כמו חברתך האדומה".

לאחר מכן עקרה הציפור את הכלנית הלבנה מאדמת המדבר היבשה ונשאה אותה הרחק משם, ללא עלי כותרת אך עם תובנה חדשה וחשובה.

שבת שלום