אמנויות העיצוב

במגמת אמנויות העיצוב שני אשכולות:

אשכול עיצוב גרפי וצילום – סה”כ 5 יח”ל בגרות

למה עיצוב?

כאשר תהליך העיצוב מתורגם לחינוך, הוא מאפשר למידה מיטבית, משמעותית ורלוונטית.
נקודת המוצא – לאפשר לתלמיד להעלות במעבדת העיצוב אתגרים או בעיות הדורשות פתרון.
כאשר התלמידים הם אלו המביאים בעיה לפתרון – המוטיבציה והמעורבות בתהליך הלמידה גבוהים,  הם היוזמים,  הם האחראים, הפרויקט הוא שלהם.

במסגרת הלימודים ילמדו התלמידים את המקצועות הבאים:

יישומי עיצוב –  סדנת עיצוב גרפי וצילום
סדנת העיצוב היא מסגרת המאפשרת לרכוש מיומנויות חשיבה להשגת מטרות ספציפיות. הסדנה תוקדש לפתוח חשיבה עיצובית אצל התלמיד, תוך דגש על יצירתיות וחשיבה ביקורתית. התלמיד ייפתח מיומנויות נדרשו  המאפשרות ליצור בעולם החזותי לצד היכולת לחדש.

המקצוע יאפשר לתלמיד להכיר את מרכיבי השפה החזותית ולרכוש מיומנויות יסוד תוך התנסות בעבודה אישית. תחום היישומי רוכשים התלמידים ידע יישומי וטכניקות רבות, תוך הקניית ידע מעמיק בעיצוב גרפי, צילום, צורה וצבע, טיפוגרפיה, עיצוב תלת ממד, עיצוב המוצר, ולימודי תוכנות מחשב.  אנו מדגישים במהלך שנות הלימוד את התחום העיוני והיישומי.

בתום שלוש שנים יגיש התלמיד פרויקט מסכם.

 

יסודות העיצוב
מקצוע יסודות העיצוב הוא תנאי להצלחה במעבדת העיצוב:

התכנים שילמד התלמיד ישמשו לו ככלים לצורך גיבוש פתרונות אלטרנטיביים, ממש כמו בתהליך של מחקר אמפירי, כל אלה – תוך טיפוח ושמירה על הסגנון האישי. דגש יושם על הוראת השפה ועל מילון מושגים.

עבודת חקר
תהליך לימוד המתמקד במתן תשובה לשאלת חקר המלווה את הפרויקט המעשי, אותו מגיש התלמיד בכיתה י”ב. הפרויקט יבטא שליטה בשפה החזותית ובאמצעי העיצוב בהם התמקד התלמיד.

 

אשכול האמנות השימושית – סה”כ 5 יח”ל בגרות

התנסות באמנות שימושית
סדנאות יצירה בהן יודגשו מושגי היסוד של שפת האומנות על ביטוייה: רישום, ציור, פיסול, והדפס.

היבטים בהבנת האמנות
המקצוע מתמקד בהיבטים בהבנת האמנות מהווה מרכיב מרכזי עבור הלמידה הן בחלק המעשי והן בחלק התאורטי. הלימודים באמנות שימושית מתבססים על ארבעה יסודות: הבנת השפה החזותית, קריאה ביקורתית, הבנת התפתחויות היסטוריות בעולם האמנות והתרבות ויישום בהתנסות מעשית.

אלו משלימים זה את זה, ומעניקים לתלמיד רוחב יריעה להבנה ותרגום משמעותיים של המציאות והתרבות סביבו. מגמת אמנויות העיצוב זימנה מאז ומתמיד למידה משמעותית עבור התלמיד באמצעות ארבעה יסודות אלו.

מתוך התפיסה הרעיונית של תכנית הלימוד, מבוא ורציונל:
“פענוח שפת האמנות פותח צוהר לתחומיה השונים של היצירה הפלסטית ולעולמות חדשים ומגוונים בתחומי התרבות האנושית ובתחומי הדעת השונים. לימוד מרכיביה של שפת האמנות הוא מפתח להבנת יצירות אמנות ולהנאה מהן.”

 

בוגרי מגמת העיצוב יוכלו להמשיך בלימודים אקדמיים במוסדות  להשכלה גבוהה (כדוגמת: בצלאל, שנקר, המכון האקדמי טכנולוגי חולון הטכניון בחיפה) ולהשתלב בתום לימודיהם בתעשייה ובמשרדי עיצוב.