סופשבוע מס’ 29    ו’ בניסן תשע”ט,   11 באפריל 2019

כמעט שבת שלום לכולם וחג שמח,

עם היציאה לחופשת הפסח, חג האביב, המביא עימו לבלוב והתחדשות, ברצוני לאחל לכל אחד ואחת מכם חופשה נעימה וחג שמח. כמו כן, ברצוני להביע הערכתי הרבה לעיריית כרמיאל והעומד בראשה, מר משה קונינסקי ולמחלקת חינוך והעומד בראשה מר מנחם שיכל שפורש בימים אלו מתפקידו, להורי ביה”ס, לרשת אורט ומנהל האיזור שלנו אבי אבירם, למפקחת ביה”ס אפרת בן צור וכמובן לכם עמיתי לצוות החינוכי בביה”ס – על השותפות בדרך, על התמיכה ועל העבודה הרבה המושקעת למען הצלחת התלמידים וביה”ס. תודה!

שבוע מקוצר וממלא גאווה ועשייה איכותית שגם זכתה להכרה רבה (כפי שניתן לקרוא כאן בהמשך) חלף לו. ביום ג’ נערכו הבחירות לכנסת ה-21 ואנו יצאנו למלא את חובתנו האזרחית ולהצביע, (גם) מתוך רצון להשפיע.

מהו העיקרון המנחה אותנו בבחירות שלנו בחיים בכלל ובבית הספר שלנו כארגון בפרט? האם אנו פועלים על פי עקרון “בור הסוד שאינו מאבד טיפה” לפיו משמרים את המסורת ומעבירים אותה כמות שהיא (למתי מעט) או על פי עקרון “המעיין המתגבר” המתבונן בפרטים (במסורת, בעבר) ומוציא מהם תובנות תוך גילויי יזמות וחדשנות ושינוי פרדיגמות קיימות?

בתיה”ס נדרשים כל העת לשינוי פרדיגמות (דפוסי הפעולה ומכלול התפיסות על פיהן פועל ארגון) ובצדק, כי אנו חיים בעולם המשתנה כל העת ועלינו להתאים עצמנו לשינויים התדירים.

בהגדה של פסח אנו קוראים על ארבעת הבנים המייצגים טיפוסים שונים המסתובבים בקרבנו, בביתנו, משפחתנו. ברור כי גם התלמידים בבית ספרנו הינם טיפוסים שונים הזקוקים למענים מגוונים.

הרב שי פירון כתב כי כל היסודות החינוכיים הבסיסים מגולמים בפסוקי ארבעת הבנים:

“בתשובת ההגדה לבן החכם, נאמר לו למעשה: תמתין בסבלנות לתשובה עד אחרי האפיקומן. מכאן אנו למדים שלא חובה לתת לכל שאלה תשובה מהירה. לפעמים מותר לחכות, להמתין כדי לראות תמונה שלמה.

מהשיח עם הבן הרשע, זה שעליו נאמר כי הוציא עצמו מן הכלל, ולו חסרה תחושת השייכות עולה כי עלינו לחדד את תחושת השייכות של הילדים שלנו למשפחה וגם לאומה.

הבן השלישי, הוא הבן התם, מבקש מאתנו להכיר בעובדה שיש גם ילדים פשוטים שמבקשים לבנות את חייהם על תובנות פשוטות, ללא תחכום וללא חיפוש של משמעות רוחנית. זוהי איננה מגרעה, אדרבא: עלינו ללמוד להעריך גם תכונות של פשטות.

והבן הרביעי, זה שנאמר עליו ש’אינו יודע לשאול’? ובכן, זהו הילד ששקוע בעצמו. הוא כל-כך שקוע בעצמו ובעולמו עד אשר אינו יודע מה לשאול. עלינו להעניק לו כלים ללימוד – כיצד לשאול.”

אני סבורה כי לטווח הרחוק מסוגלותנו לתת מענה מיטבי וייחודי לשונות התלמידים בביה”ס תגדיר את רלוונטיות העשייה שלנו ואת איכות המעשה החינוכי המתקיים בבית ספרנו. אין ספק כי מדובר במשימה מורכבת הדורשת חשיבה ובחירה אחראית בדרך, כיצד עושים זאת. אנו פועלים ונמשיך לפעול לכך.

חג שמח!

שרה עובד

ימי הולדת 11.4

מה היה לנו השבוע?

והזוכים הם…. שומרי המסך של אורט פסגות

תלמידי י”א: חושן גפני, סתיו זריהן, אליה בן שטרית, נוה מושון וניב ונטורה, הפעילים בפרויקט … לקרוא את ההמשך

WhatsApp Image 2019-04-11 at 11.09.40 (2)




מופע אנסמבל טרמולו לתלמידי חטיבת הביניים

תלמידי שכבות ח’ ו-ט’ נחשמפו השבוע למופע מוזיקלי ייחודי של אנסמבל טרמולו. בעזרת כלים מכל … לקרוא את ההמשך

20190407_114352



סדר פסח באולפן

השבוע התקיים סדר פסח לתלמידי האולפן, שחלקם חוו זו הפעם הראשונה בארץ. ויויאן … לקרוא את ההמשך

20190408_123643



המשלחת לקירוב הלבבות חזרה מארצות הברית

לפני כשבועיים טסו לארצות הברית ארבעה תלמידי י”א מאורט פסגות: אלכס דרויאן, דיאנה שפיץ, תאי רז ושון קפלונסקי… לקרוא את ההמשך

IMG-20190404-WA0025



טיול שנתי לשכבה ז’

בימים ראשון ושני 7-8/4/19 יצאו תלמידי שכבה ז’ לטיול שנתי ברמת הגולן. ביום ראשון ביקרנו … לקרוא את ההמשך

56408571_2277546095848044_4356780276345470976_o



תלמידי י”ב תורמים דם

ביום שני התקיים יום התרמת דם לשכבת י”ב. כ-50 מתלמידי השכבה התנדבו ותרמו. אליהם הצטרפו גם מורים … לקרוא את ההמשך

IMG-20190411-WA0001



פעם בחיים – מועדון גלישה

במסגרת פרויקט “מועדון גלישה” נתבקשו התלמידים להפיק סרטון לקראת תחרות “חיים בסרט”. … לקרוא את ההמשך

פעם בחיים - מועדון גלישה



שבת ישראלית בסימן אחדות

רגע לפני היציאה לחופשת חג הפסח, צפו תלמידי חטיבת הביניים במופע :”שבת ישראלית … לקרוא את ההמשך

20190410_123735



פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
28.4.19 – 3.5.19

יום ראשון 28.4.19

כיתות ז-4, ח-4, ט-4 פעילות במכון ויצמן

שעה 14:15 – 16:30 – השתלמות הערכה חלופית

יום שני 29.4.19

שיעור 1-4 כיתות י’ 2,3,4,6,7 קורס מחלץ עיוני

שיעור 5-8 כיתות י’ 1,5 קורס מחלץ עיוני

שיעור 5-8 כיתה י-2 קורס מחלץ מעשי

כיתה יא-6 מרתון מתמטיקה

יום שלישי  30.4.19

כיתות י-3, י-8 יום שדה

שיעור 2-5 – כיתה י-7 קורס מחלץ מעשי

שיעור 5-8 כיתה י-1 קורס מחלץ מעשי

שעה 14:15-15:45 השתלמות פסיכופדגוגיה

שעה 19:30-20:30 משלחת פולין פעילות ליל שימורים

יום רביעי  1.5.19 

כיתה ט-3 יום שדה

שיעור 2-5 כיתות י5, י6 קורס מחלץ מעשי

שיעור 5-8 כיתות י,3 י,4 קורס מחלץ מעשי

יום חמישי 2.5.19

שיעור 2-5 שכבה ט’ פעילות “מרד של תקוה”

שיעור 4-5 כיתה ח-1 מועדון גלישה

שעה 19:00-21:00 משלחת פולין בטקס מרכזי בלוחמי הגיטאות

יום שישי 3.5.19

שכבה ח’ – סדנא “לבחור בטוב”

שכבה ט’ – צעדה לזכר הבנים

שיעור 2 – כיתה ז-2 הרצאת שיננית

שיעור 3 – כיתה ז-4 הרצאת שיננית

שיעור 4 – כיתה ז-9 הרצאת שיננית

שיעור 5 – כיתה ז-3 הרצאת שיננית

 

ולסיום: סרטון קצר על ליל הסדר הממתין לנו מעבר לפינה….

 

שבת שלום ומבורך!

 

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.