סופשבוע מס' 33 י"ח באייר תשע"ט, 23 במאי 2019
כמעט שבת שלום לכולם,
מסתיים לו שבוע בו צוין ל"ג בעומר. האם הבערתם מדורות או הלכתם לבריכה העירונית שפתחה שעריה לתושבי בעיר על מנת להמעיט במספר המדורות שהובערו ביום אולי הכי חם בשבוע? משום מה בסופו של שבוע זה עולות לי לראש שוב ושוב מחשבות הקשורות ב"התנגשות ערכים" ומשמעויותיהן . בחברה הישראלית בה לכל אחד דעה ועמדה נחרצת בכל נושא, הדבר בא לידי ביטוי שוב ושוב. בהקשר ל"ג בעומר עלינו לשקול: מה עושים כאשר את חג ל"ג בעומר חוגגים באמצעות הבערת מדורות אך ברור לכולנו כי מבחינת הטבע והסביבה מדובר בעניין שמן הראוי היה לוותר עליו? לא מעט דיונים וכתבות עסקו בשאלות אלו כאשר כל אחד מן הצדדים בטוח בצדקת הדרך...
בשגרת היום יום שלנו אנו מוצאים את עצמנו מתלבטים שוב ושוב בדילמות (גם מוסריות) כאלו או אחרות בהן אנו נדרשים לקבל החלטה כאשר ברור שאין דרך אחת ויחידה המתאימה ומוסכמת על הכלל. יתרה מכך, בנקודת קבלת ההחלטה איננו יכולים לקבוע בנחרצות כי הדרך בה בחרנו טובה יותר מהדרך שלא נבחרה. מה כן ברור? ברור כי אדם בוחר על פי סט הערכים המוביל אותו בחיים. מה עוד ברור? שעלינו לדבר האחד עם השני, לשמוע ולנסות להבין גם אם לא לקבל...
ואצלנו בביה"ס, בעיצומה של ההיערכות לשנה"ל הבאה אנו נדרשים על בסיס יומיומי ואולי אפילו רגעי, לקבל החלטות שאינן תמיד קלות או מקובלות על הכלל ובכל זאת, מתוך אמונה בצדקת הדרך ובסט הערכים המוביל אותנו אנו מעצבים אט אט את שנת הלימודים הבאה. כל החלטה המתקבלת מעוררת תגובות של הסכמה לצד תגובות התנגדות מצד שותפינו הטבעיים – אנחנו עצמנו, הצוות, תלמידינו, הוריהם, הרשות והמשרד. אני מאמינה בדיאלוג מתמיד בו ניתן לומר את הדברים ולהגיע להבנה גם אם לא להסכמה בכל נושא. יש לנו שותפות חזקה וביחד נמשיך ונצמיח את ביה"ס לפסגות.
שלכם,
שרה עובד

מה היה לנו השבוע?

פעילות ייחודית לכיתה ז’2
ביום שלישי 21.5.2019 יצאו תלמידי כיתה ז2 – ספורט ליום פעילות ייחודי לכיתה. בחלקו הראשון של היום התקיימה פעילות במרכז טניס שדה בעכו ובחלקו השני במרכז ספורט אתגרי. התלמידים נהנו מאוד והוציאו המון אנרגיות… תודה לאסף שהצטרף ללוות את הכיתה. כתבה: מירית שלי – מחנכת כיתה ז’2 – ספורט ורכזת

כיתות ח’ במדעטק
במסגרת לימודי המדעים בשכבת ח’ יצאו תלמידי השכבה לביקור במוזיאון למדע וטכנולוגיה – ה”מדעטק” בחיפה. במהלך הסיור השתתפו התלמידים בהדגמות מדעיות המציגות עקרונות מדעיים מגוונים בנושאים שונים כגון: ננוטכנולוגיה, אלכוהול, עישון והשפעתם, מופע של רובוטים מתקדמים וגם התנסויות חדשניות וחווייתיות בנושא אלקטרוסטטיקה. לאחר מכן התנסו בפעילות עצמאית במעבדות המכילות ציוד

תלמידי ח’1 וט’1 “עושים תקשורת”
ביום ראשון 19.5.2019 נסעו תלמידי כיתות תקשורת – ח’1 וט’1 לראשון לציון, לסיור “עושים תקשורת” של ידיעות אחרונות. במהלך הסיור צפו התלמידים בסרטון שהציג להם את תהליך קבלת ההחלטות לפרסום כתבה, כיצד מגיעה ידיעה לעיתון ובנוסף הכירה להם את בעלי התפקידים השונים בעיתון. לאחר מכן, הם הפכו לרגע קט לכתבים,
פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
26.5.19 – 31.5.19
יום ראשון 26.5.19
כיתות ח' חיסון פפילומה
כיתות י-3, י-4, י-5- 8 לוחמי הגיטאות
שיעור 3 – כתה ז-1 ביקור בספריה
שיעור 3-4 כיתה י-6 פעילות ניווט
יום שני 27.5.19
שכבה ז' סיור לירושלים
כיתת ח' חיסון פפילומה
שיעור 2 – כיתות ח' 3,5,6,8 בדיקת רופא שיניים
שיעור 3 – כיתה ח-9 בדיקת רופא שיניים
שיעור 4-5 חצי כיתה ט-7 פעילות העצמה
שיעור 5 – כיתות ח' 1,2,4,8 בדיקת רופא שיניים
יום שלישי 28.5.19
שכבה ח' טיול שנתי
שיעור 2 – כיתה ז-4 הרצאת אחות על נזקי מסכים
שיעור 3 – כיתה ז-2 הרצאת אחות על נזקי מסכים
שיעור 4 – כיתה ט-2 הרצאת אחות על נזקי מסכים
שיעור 5 – כיתה ז-1 הרצאת אחות על נזקי מסכים
שיעור 6 – כיתה ז-6 הרצאת אחות על נזקי מסכים
שיעור 7 – כיתה ט-1 הרצאת אחות על נזקי מסכים
יום רביעי 29.5.19
שכבה ח' טיול שנתי
שיעור 3 – כיתה ז-2 ביקור בספריה
שיעור 4 – כיתה ז-2 ביקור בספריה
תחרות ניווט בביריה תל' ט' – י'
יום חמישי 30.5.19
נציגי שכבה ט' - סיור בירושלים
ולסיום: ראיון עם אלוהים
לילה אחד חלמתי שזכיתי לראיון עם אלוהים.
"גש הלום" אמר האל, "רצית לראיין אותי "?
"אם יש לך זמן" אמרתי.
אלוהים חייך ואמר : "הזמן שלי הוא נצחי ומספיק לעשיית כל דבר... מה שאלתך בני?"
"מה הכי מפתיע אותך בקשר למין האנושי?" שאלתי אני.
ענה אלוהים:
"הכי מפתיע אותי בבני האדם שהם משתעממים מלהיות ילדים, ממהרים להתבגר ואז משתוקקים לשוב ולהיות ילדים...
שהם מאבדים את בריאותם כדי לצבור כסף ואז מאבדים את כספם כדי לשקם את בריאותם...
שהם חושבים בחרדה על העתיד ושוכחים את ההווה, כך שאינם חיים, לא בהווה ולא בעתיד ....
שהם חיים כאילו לעולם לא ימותו ומתים כאילו שמעולם לא חיו..."
אלוהים חפן את ידי בידיו והיינו שקטים זמן מה.
"כהורה, אילו שיעורים היית רוצה שילדיך - בני האדם , ילמדו?" שאלתי.
אלוהים ענה בחיוך:
"ללמוד שהם אינם יכולים לגרום לאף אחד לאהוב אותם, אך ביכולתם לאפשר לעצמם להיות נאהבים...
ללמוד שהערך הרב ביותר אינו טמון במה שיש להם בחיים אלא במי שיש להם בחיים ...
ללמוד שלא רצוי להשוות עצמם לאחרים אלא להיות נאמנים לעצמם...
ללמוד שאדם עשיר אינו זה שיש לו הכי הרבה אלא זה שזקוק להכי מעט...
ללמוד שזה לוקח כמה שניות לפצוע אדם אהוב פצעים עמוקים, והרבה שנים לרפאם...
ללמוד לסלוח על ידי תרגול סלחנות....
ללמוד שיש אנשים שאוהבים אותך מאוד , אך אינם יכולים להביא או להראות את רגשותיהם...
ללמוד שכסף יכול לקנות הכל מלבד אושר....
ללמוד שחבר אמיתי הוא אחד שיודע הכל עליך ואוהב אותך בכל זאת....
ללמוד שלא תמיד זה מספיק שאחרים יסלחו לך , עליך לסלוח לעצמך..."
ישבתי זה זמן מה, נהנה מהרגע. הודיתי לאלוהים על הזמן שלו ועל כל מה שעשה עבורי ועבור משפחתי והוא ענה:
"בבקשה...אני נמצא כאן 24 שעות ביממה , כל מה שעליך לעשות הוא לקרוא לי ואני אענה... ועוד עצה לסיום - זכור - אנשים ישכחו מה שאמרת, אנשים ישכחו מה שעשית. אנשים לעולם לא ישכחו מה שגרמת להם להרגיש...