סרט שצפיתי בו, סיפור שקראתי, טיול שיצאתי אליו. פריחת התפוז, רשרוש עלי שלכת יבשים, טעם לביבה חמה. כל דבר סביבנו הוא מקור להשראה. מדוע לא לכתוב עליהם?
תלמידי כיתה ח’ יישמו כתיבה יצירתית מסוגים שונים והוסיפו לטקסטים את מילות השבוע.
כתבה: אורלי עמרוסי
תפוח הצדדים/ דנה מדייבסקי, ח’ 4
תפוחים תפוחים מהעץ נופלים
כמו שלכת בסתיו
כמו תינוק שהדמעות זולגות מעיניו
ברגעו הראשון של חייו
לכל אחד מאתנו שני צדדים
גן יפיפה מקסים כולו זוהר ומנצנץ
שר סולו לכל אורחיו ואחיו הבאים.
אך אי אפשר בלי הצד הרקוב
חסר הטעם והכאוב
אינו אהוב אך גם לו יש קיום
אנחנו בוחרים בצד
ויכולים לעשות מהגן הקטן יישוב
עם תושבים טובי לב או אולי חטטנים וקמצנים
את הרקוב וחסר הטעם שאנו מתפתים לקחת
או את היופי המנצנץ ששובה אותנו באופן מסתורי
אנחנו בוחרים באיזה גן יהיה התפוח שלנו
ועל איזה עץ יגדל או בעצם באיזה צד תהיה האישיות שלנו
דעתי האישית על סיפור שלמדנו…/ מזור הילה, ח’ 8
“לשבור את החזיר” הינו סיפור חינוכי שיכול לקרות גם ביום- יום.
יש לו השפעה רבה על הקוראים או לפחות על חלקם.
איכות הכתיבה יוצאת דופן.
הסופר מביע את העמדה של הילד, וכך הסיפור מעניין אף יותר.
העקרונות שהוא מעביר, הלקחים, המסרים, נחרטים במוח הקורא וכך הוא מחנך את הקוראים בתהליך מעניין ומהנה.
לשבור את החזיר – סיכום קצר/ פומברג ליאור, ח’ 8
הדמויות בסיפור זה הן אבא, אמא וילד.
לאבא יש השפעה רבה על הילד, והוא אינו מקשיב לדעות האם.
הילד עובר תהליך של למידה על איך לחסוך כסף.
לאב יש עקרונות ועמדה משלו והוא לא מוכן לוותר על חינוך הילד לפיהם.
השפה יומיומית אך זה לא פוגע באיכות של הסיפור.
סיפור קצר/ נועה דמרי, ח’ 8
שלום לכם, קוראים לי אור ואני הולך לספר לכם סיפור על מקרה שקרה לי בגיל שמונה. באותו יום ביקשתי מאבי שיקנה לי פלאפון. אבא לא מאמין בטלפונים, חושב שזה בזבוז זמן. לכן החליט להעמיד לי אתגר. אם תעבור תהליך, ותקבל לפחות 90 במקצוע חשבון, אקנה לך את המכשיר הנכסף. מאותו היום שיפרתי את איכות הלמידה, השקעתי ועבדתי קשה. במבחן קיבלתי 91! באתי לאבא והראיתי לו את המבחן. הוא הסתובב אל אמא ואמר: “ראית? אני השפעתי עליו ולימדתי אותו עקרונות לחיים!”