כתבה: עדי שרגא – מחנכת י”ב5, מורה לביולוגיה ולמדעי הרפואה
במהלך ההאקתון ‘הכן עצמך לקיץ’ תכננו – תלמידים ומורים – פעילות בנושא ניהול זמן. בחרנו לעסוק ביצירת ארגון שבועי מאוזן. את הפעילות העבירו התלמידים.
במהלך הפעילות, התלמידים- שהעבירו את הפעילות, שוחחו עם התלמידים על סוגי מטלות ועל עיסוקים שלהם וחילקו את המטלות לקבוצות לפי צבעי הרמזור: מטלות אדומות – מטלות שחייבים לעשות (לדוגמה- להכין עבודה בתנך) מטלות צהובות – מטלות רשות (לדוגמה- ללכת לחדר כושר) ומטלות ירוקות- מטלות פנאי (וזוללי זמן כמו משחק בטלפון).
כל תלמיד קבל מערכת שבועית ובה שיבץ את המטלות שלו בעזרת דפי ממו ציבעוניים.
מעבירי הפעילות דיברו על חשיבות האיזון בתכנון בין סוגי המטלות השונים. התלמידים נחשפו לכלי שימושי לארגון זמן והיו כאלה שישמחו להשתמש בו גם בחופש, “שנספיק את מה שאנחנו רוצים לעשות”, לפי דבריהם.