מה חדש ומה קורה בפדגוגיה של חטיבת הנעורים?

כתבה: רבקה לזרוביץ’ – רכזת פדגוגית של חטיבת הנעורים

בחטיבת הנעורים אנו שואפים ללמידה דינמית, פעלתנית, רלוונטית השואפת לטפח דמות בוגר בעל זהות אישית מגובשת, לומד עצמאי המתנסה בדרך של חוויות אישיות, בעל תחושת שייכות ומסוגלות.
בוגר המקבל ולוקח אחריות ומגלה עצמאות.
 
אז מה קרה וקורה לנו בפרק הזמן שחלף מהמחצית הראשונה ובתחילת המחצית השנייה בחטיבת הנעורים?
 
1. מערכת מבחנים למחצית השנייה יצאה לדרך. בחלק מהשיעורים התלמידים נדרשים להגיש עבודת חקר ולומדים בשיטת למידה מבוססת פרויקטים.
2.תלמידי שכבות ז’ – ח’ בחרו קורסים חדשים בהוראה בינתחומית כשהדגש הוא למידה אחרת ובחירת התלמיד בנושאים  המעניינים ומסקרנים אותו.
3.  פוש – פרויקט שבו מורים שהגיעו לגיל הפרישה מתנדבים ונותנים שיעורים פרטניים ומתגברים תלמידים במקצועות מתמטיקה, מדעים ועברית.
(פוש הוא אחד ממענים רבים הניתנים לתלמידים הזקוקים לסיוע לימודי).
4. עידוד וטיפוח למצוינות– בית הספר שואף לטפח ולהעצים גם את התלמידים המצוינים.
במהלך המחצית השנייה יתקיימו סדנאות באורט בראודה וימי שיא בטכניון לכיתות עמ”ט.
לכיתות ח4, ט’4 פעילות בפלנטריום בנוף הגליל.
כיתה ז’4 תיסע לטכניון ותחווה הרצאות, ניסויים וסדנאות בנושא חלל.
בשבוע האחרון נערכה חשיפה לתוכנית מגשימים.
זאת בנוסף לקידום מצוינות אישית בתוכניות העשרה (חינוך לפסגות, אקדמיה בתיכון, נבחרות ספורט, מגשימים וסטארטק).
5. למידה חוץ כיתתית– תלמידי שכבה ח’ יוצאים ללמידה בשטח באתרי שביל הסנהדרין  כגון: יודפת, ציפורי ומובילים שם למידה.
כיתות ז’ משתתפות בפעילות חוץ של רשות העתיקות במסגרת שנת בר המצווה וכחלק מהתכנית החינוכית ערכית בשיעורי זהות. התלמידים עוסקים בזהות יהודית, במפגש בין תרבויות ובהיכרות עם הארכיאולוגיה של כרמיאל.
6. שילוב סדנאות ולימודי אומנות בשכבה ז’.
פרסתי לפניכם טעימה קטנה מהמתרחש בחטיבת הנעורים, חידושים ועדכונים נוספים יוצגו ויחשפו בהמשך המחצית השנייה.