סופשבוע מס' 22 כ"ב בשבט תשפ"ה, 20 בפברואר 2025
כמעט שבת שלום לכולם,
אנו מסיימים את השבוע בתחושות קשות בעקבות הבשורה על החזרת גופות חטופים וביניהן שירי ביבס וילדיה. סוף קורע לב. כל כך רצינו להאמין בסוף אחר, אבל התבדינו. עצוב כל כך. התחושות הקודרות חוברות לתחזית מזג האוויר המכינה אותנו לסערה וטמפרטורות נמוכות מאוד, כאלו שאיננו רגילים אליהן. נחכה ונראה...
בתחילת השבוע צוין יום ה500 שבו עדיין נמצאים בשבי בעזה 73 חטופים. ברחבי הארץ התקיימו אירועים שונים לציון יום זה. 500 ימים ועדיין לא כולם כאן. גם אצלנו יצאו תלמידי שכבות ט' וי"ב עם 500 בלונים להזכיר ולהיזכר שיש להחזיר את כולם עכשיו!
ככה זה נראה מהרחפן:
תודה לאיוון שצילם וערך את הסרטון. קרדיט לשי בן שטרית על הרעיון לצלם.
עוד השבוע הגיעה לביה"ס ניידת מד"א ותלמידי י"א-י"ב והצוות זומנו לתרום דם. מאז הקורונה לא קיימנו בבי"ס יום של התרמת דם. אין צורך לציין כי תרומות דם מצילות חיים וקיים מחסור במנות דם תמיד ובתקופה זו אף יותר מתמיד. אני מקווה כי המסורת שהתחדשה השנה תימשך גם בשנים הבאות. אך מעבר למסורת, הנכונות לתרום ולתת, להיות אכפתי לצרכי הקהילה ולהצלת חיים הם ערכים חשובים שחייבים לטפח בקרב בני הנוער.
אנו חייבים לעסוק באקטואליה ולוודא שתלמידינו יודעים מה קורה בארץ בכלל ובקהילה שלנו בכרמיאל בפרט. עצירה לרגע ביום ה500 כמו גם התרמת דם בביה"ס הן פעולות קטנות עם חשיבות רבה. פעולות כאלו כמו גם פעילויות התנדבות קבוצתית/בית ספרית בקהילה מקדמות את רלוונטיות ביה"ס לחיי התלמידים ומפוצצות את "הבועה" בתוכה נמצא ביה"ס המלמד על פי תכנית לימודים סדורה ואינו עוסק בענייני דיומא.
מאז החזרה הפיזית לביה"ס, משולבות במערכת השעות הבית ספרית פעילויות חברתיות, ערכיות, מקדמות חוסן לכלל שכבות ביה"ס. איננו חיים באשליה כי המלחמה "הסתיימה" והטראומה שעברנו כולנו חלפה ונשכחה. ברור לנו כי לתקופה שחלפה תהיינה (וכבר יש) השלכות על כולנו. אנו נמצאים שבוע אחד לפני סיום מחצית א'. כמו בכל שנה התלמידים כותבים סיכום אישי שמופיע בתעודות. מרגש מאוד לקרוא את דברי התלמידים ואת התייחסותם לתקופה שחלפה, הלמידה מרחוק, החזרה לביה"ס, החששות והפחדים שחוו במהלך המלחמה וכמובן מה שלמדו על עצמם בתקופה. מרשים לראות איך תלמידינו יודעים לזהות את הקשיים והחוזקות האישיות שלהם ומציבים לעצמם מטרות. עוד מרגש לגלות כי התלמידים יודעים להוקיר תודה למי שסייע להם, הורים, משפחה וצוות.
אני מאחלת לכולנו סופ"ש משפחתי, שהסערה הצפויה תחלוף כלא היתה (ואולי בכלל לא תהיה סוערת כמובטח). נישא תפילה לחזרת שבויינו, כולם, הביתה עכשיו!
שלכם תמיד,
שרה עובד - מנהלת ביה"ס
מזל טוב לילידי השבוע
22.02 - שרה פרדס
23.02 - סיגלית פרג'יאן
שכבה ז'
שלי ב.
אליה חיים ג.
מישל ש.
אדר ב.
איזבלה ס.
שכבה ח'
אליאב ש.
מקסים ז.
ראם ט.
דניאל א.
שכבה ט'
אלעד ו.
גאיה פ.
שכבה י'
איתי ק.
איליה פ.
שכבה י"א
ליאן ט.
שקד א.
אריקה פ.
עילאי ג.
זולפיה פ.
שכבה י"ב
שיר ב.
רודיון ל.
זכריה ס.
מה היה לנו השבוע?

רן בראון – לכודים ברשת
כתבה: גלי כהן – רכזת חינוך חברתי-ערכי בחטיבה העליונה תלמידי שכבות י”א וי”ב שמעו הבוקר (חמישי) את הרצאתו המרתקת והחשובה של רן בראון ממכון מתבגרים.

חידון ידיעת הארץ
ביום רביעי התקיים חידון ידיעת הארץ “סובב ישראל” לתלמידי כיתות ט’. להפעלת החידון שותפים מורי של”ח וידיעת הארץ ומורות גיאוגרפיה, אדם וסביבה. כל תלמידי השכבה

פעילות בִּיוֹבְּלִיץ עירונית לתלמידי שכבה ז’
כתבו: סער גריידי – רכז שכבה ז’, מחנך ז’1 ונועה אוזן, מישל שרגו ואוולין פישר – תלמידי שכבה ז’ ביום רביעי השתתפו תלמידי שכבה ז’

תלמידי י”א2 מטפחים את הגינה
כתב: יונתן מריק – מחנך י”א2 ביום רביעי 19.02.2025 השתתפו תלמידי כיתה יא’2 בפעילות גינון בגינה הבית ספרית לכבוד ט”ו בשבט. הפעילות התקיימה במסגרת המעורבות

הצגת תוצרים בתכנית “גשרים”
כתב: שי בן שטרית – סגן מנהלת חטיבת הנעורים ביום שלישי ציינו בשכבה ט’ יום שיא לתוכנית “גשרים”. ביום הצגת התוצרים כיבדו אותנו בנוכחותם ובירכו

טורניר קטרגל ז’-ח’ תלמידים
כתב: שי בן שטרית – סגן מנהלת חטיבת הנעורים במסגרת המחזור השלישי של טורניר קטרגל בנים ז’-ח’ השתתפה נבחרת בית הספר ואף ניצחה 6-2 את

פרויקט שש-בש שחר: מחברים בין דורות ויוצרים זיכרון
כתבה: מיכל לבנצ’וק – מחנכת י”ב4 פרויקט “שש-בש שחר” הוא קרן אור של תקווה, חיבור בין דורות והנצחה של גיבור. שחר כהן-מבטח, בוגר בית ספר

יצירת תרשימים ב- napkin
כתבה: נורית ברנע – רכזת מגמת מדעי הרפואה במסגרת ההשתלמות הבית ספרית “יישומי AI בהוראה” אנחנו נחשפים לכלים מגוונים של בינה מלאכותית ולדרכים לשלבם בהוראה.

נראתה לאחרונה
כתבה: אפרת אסנפי – רכזת שכבה ח’ תלמידי שכבה ח׳ צפו בהצגה ״נראתה לאחרונה״ שעוסקת באלימות ברשת ובהשלכותיה. נופר, דניאלה ושקד, מוצאות את עצמן בחדר

עד להודעה חדשה
כתבה: יפעת קבסה – רכזת חינוך חברתי-ערכי בחטיבת הנעורים ביום חמישי 13.02.2025 צפו תלמידי שכבה ז׳ בהצגה ״עד להודעה חדשה״ של תיאטרון השעה הישראלי. תום ואיתמר היו

תלמידי שכבה י”א מסכמים מחצית
כתבה: יפעת בלזר – רכזת שכבה י”א ביום ראשון, יצאו תלמידי שכבה י״א ליום כיף ומאוורר בקארטינג חיפה, לאחר תקופה עמוסה של בגרויות החורף. התלמידים

מפגש עם צחי הלוי
כתב: דליה ורדי – מורה לערבית בחט”ע תלמידי הגברת ערבית והגברת מדעי החברה האזינו להרצאה מפי הזמר והשחקן צחי הלוי. צחי גולל בפנינו את סיפור חייו

קורס מחלץ קל
כתבה: אפרת שרעבי – רכזת שכבה י’ בשבוע שעבר, בימים שלישי ורביעי השתתפו תלמידי שכבה י’ בקורס מעשי של מחלץ קל על ידי חברת מגן.

AI בשיעורי אמנות
כתבה: ליאת הלוי – מורה לאמנות אחת המיומנויות הנלמדות בשיעור תולדות האמנות בשכבה י׳ היא ניתוח יצירות אמנות. הפעם התלמידים פעלו הפוך, הם תיארו במילים
פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
23.02.2025 –27.02.2025
יום ראשון 23.02.2025
שיעורים 1-3 מופע לסיום המחצית חט"ע, היכל התרבות
שיעורים 4-5 מופע לסיום המחצית חט"נ, היכל התרבות
יום שני 24.02.2025
שיעור 1 מערכים למעשים ט4
שיעור 2 מערכים למעשים ט3
שיעור 3 מערכים למעשים ט1
שיעור 4 מערכים למעשים ט6
שיעור 5 מערכים למעשים ט7
שיעור 6 מערכים למעשים ט2
שיעור 7 מערכים למעשים ט5
שיעורים 1-6 סדנת מצמיחים ח9
שביל הסנהדרין ח'5, ח'6, ח'7, ח'8
שיעורים 2-5 סיור לישקר תפן - מגמת מערכות הנדסיות י"א
יום שלישי 25.02.2025
שיעורים 1-6 סדנת מצמיחים ח9
יום שדה ט'4
שיעור 1 ואילך צו אחוד י"א1, י"א7
שיעור 4 ואילך צו אחוד יא'6, יב'8
יום רביעי 26.02.25
יום שדה ח'3
יום חמישי 27.02.25
סיום מחצית א'
שיעורים 2-3 שכבה ט' פעילות הפוגה
שיעור 4 חינוך – חט"נ+ חט"ע
שיעור 5 חלוקת תעודות – חט"נ + חט"ע
שיעור 6 ישיבת צוות כללית לסיום המחצית
תחרות ניווט חט"נ בעפולה
ולסיום:
"המורה" סיפור לשבת שראיתי..
איש זקן פוגש בחור צעיר ששואל אותו: "זוכר אותי?”
והזקן אומר: "לא".
ואז הבחור הצעיר אומר לו שהוא היה תלמיד שלו, והמורה שאל: "מה אתה עושה, מה אתה עושה בחיים?"
הבחור הצעיר עונה: "ובכן, נהייתי מורה.”
"אה, כמה טוב, כמוני?” שואל הזקן.
"ובכן, כן. למעשה, הפכתי למורה כי נתת לי השראה להיות כמוך.”
הזקן, סקרן, שואל את הצעיר מתי החליט להיות מורה. והבחור הצעיר סיפר לו את הסיפור הבא:
"יום אחד, חבר שלי, גם תלמיד, נכנס עם שעון חדש ונחמד, והחלטתי שאני רוצה אותו.
גנבתי אותו, והכנסתי אותו לכיס שלי. זמן קצר לאחר מכן, חבר שלי הבחין שהשעון שלו חסר ומיד התלונן בפני המורה שלנו, שהיה אתה. פנית לכיתה ואמרת, 'השעון של התלמיד הזה נגנב במהלך השיעורים היום. מי שגנב שיחזיר בבקשה’.
לא החזרתי את זה כי לא רציתי.
סגרת את הדלת ואמרת לכולנו לקום וליצור מעגל. התכוונת לחפש בכיסים שלנו אחד אחד עד שהשעון יימצא. עם זאת, אמרת לנו לעצום עיניים, בזמן שחיפשת בכיסים שלנו.
עשינו כפי שהורית לנו.
עברת מכיס לכיס וכשחיטטת בכיס שלי מצאת את השעון, לקחת אותו המשכת לחפש בכיסים של כולם, וכשסיימת אמרת 'תפקחן את העיניים. יש לנו את השעון. ’
לא הלשנת עלי ומעולם לא הזכרת את זה גם לא אמרת מי גנב את השעון. באותו יום הצלת את הכבוד שלי לנצח. זה היה היום הכי מביש בחיי.
אבל זה גם היום בו החלטתי לא להפוך לגנב, אדם רע וכו'. מעולם לא אמרת כלום, ואפילו לא נזפת בי או לקחת אותי הצידה כדי לתת לי שיעור מוסרי.
קיבלתי את השיעור שלך בבירור. בזכותך הבנתי מה מחנך אמיתי צריך לעשות.
אתה זוכר את הפרק הזה, פרופסור?''
הפרופסור הזקן ענה, "כן, אני זוכר את האירוע עם השעון הגנוב, שחיפשתי בכיס של כולם. לא זכרתי אותך, כי גם אני עצמתי את העיניים בזמן שחיפשתי.''
זוהי תמצית ההוראה:
אם כדי לתקן אתה חייב להשפיל; אתה לא יודע איך ללמד.
שבת שלום לכולם!