סופשבוע מס' 24 ו' באדר תשפ"ה, 06 במרץ 2025
כמעט שבת שלום לכולם,
השבוע ציינו את יום המשפחה – מועד שמזכיר לנו את הערך החזק והמשמעותי ביותר בחיינו. המשפחה היא מקור הכוח, העוגן והמשענת לכל אחד ואחת מאיתנו. אך השנה, יום זה היה טעון ועמוק מתמיד, שכן אי אפשר היה לחשוב על יום המשפחה מבלי להזכיר את משפחות החטופים שמחכות כשנה וחצי לשובם של יקיריהן, חיים או מתים, בחוסר ודאות בלתי נתפס, ללא חיבוק קרוב, ללא קול מוכר, ועם כאב שאין לו מזור.
ביום המשפחה, לצד החגיגות האישיות, חשוב שנעצור ונחשוב על ערך המשפחה כחברה: איך אנו יכולים להיות כתף תומכת עבור מי שנמצא במשבר? איך נוכל לפעול כדי להחזיר את כולם הביתה? הסולידריות, האחדות והערבות ההדדית הן שמרכיבות את ה-DNA של החברה שלנו, והן שצריכות להנחות אותנו בימים המורכבים הללו.
אנחנו, בבית הספר, עוסקים לא רק בלמידה פורמלית אלא גם בהכנה לחיים, בעיצוב זהות ובחיזוק הערכים שמלווים אותנו גם מחוץ לכותלי הכיתה. זה הזמן לחזק את ההקשבה, את השיח הפתוח ואת הרגישות לאחר – אם זה חבר לכיתה שחווה קושי, אם זו משפחה בסביבתנו שזקוקה לתמיכה, ואם זו הקריאה המתמשכת למען השבת יקירינו.
ביום הזה, נוקיר תודה על הקרובים אלינו, ונשאף להיות חברה שמקדשת את החיבור, את החמלה ואת התקווה.
עוד השבוע, בימים רביעי-חמישי יצאנו צוות מביה"ס לסמינר למידה לקידום התכנון לשנת הלימודים הבאה. הסמינר התקיים במסגרת התכנית FUTURE READY שאנו משתתפים בה זו השנה השלישית. התכנית פועלת לקידום סדר יום חדש בבתיה"ס של רשת אורט. בסדר היום החדש נראה למידה בשיטת פדגוגיה מצמיחה, הבינה המלאכותית תשולב בפדגוגיה וכן מיומנויות הלמידה ישוכללו בתכנית הלימודים של ביה"ס.
העולם משתנה בקצב מסחרר, והטכנולוגיה תופסת מקום מרכזי בחיינו האישיים, החברתיים והתרבותיים. כיצד ההתפתחות הטכנולוגית מעצבת את ההתנהגות שלנו, ואת הדרך שבה אנו תופסים את העולם ואת עצמנו?
האם הטכנולוגיה מחברת אותנו או דווקא מרחיקה? מצד אחד, יש לנו נגישות חסרת תקדים למידע, לקשרים חוצי יבשות ולהזדמנויות חדשות. מצד שני, אנו רואים יותר ויותר עדויות לירידה באינטראקציות אישיות, להתמכרות למסכים ולתחושת בדידות דווקא בעידן שבו כולם מחוברים.
ממהפכת הבינה המלאכותית לא ניתן להתעלם. היא נמצאת בכל מקום. מהפכה זו ללא ספק תשפיע על חיינו, אך לא תפתור את כל בעיות העולם. כמוסד חינוכי, אנו שער הכניסה לעולם עבור תלמידינו. על כן, מחד, אין לנו את הזכות או האפשרות להתעלם ממנה ומאידך אל לנו לשכוח שמהפכה זו לא תחליף את האדם בכלל ואת המורה בפרט. אנו מחויבים להכשיר את תלמידינו בכלים וביישומי הבינה המלאכותית, תוך כדי שאנו שומרים על איזון כל העת! ביד אחת עלינו לחבק טכנולוגיות חדשניות שבדקנו וטובות לנו (ואת אלו שלא, לזרוק...) ולהכשיר את תלמידינו להכיר את הכלים ולהשתמש בהם תוך הפעלת חשיבה ביקורתית, וביד השנייה לזכור תמיד מי אנחנו ומה תפקידנו. לשמור על המצפן הערכי שלנו, על זהותנו.
עלינו לחשוב כיצד אנו יכולים לרתום את הטכנולוגיה ללמידה משמעותית מבלי לוותר על מרחבים אנושיים, על שיח מעמיק ועל קשרים אמיתיים. זהו אתגר שכולנו שותפים לו – תלמידים, הורים ומורים כאחד.
ושוב אסיים בתפילה וקריאה להחזרת כל חטופינו ושבויינו הביתה. כולם. עכשיו!
שלכם תמיד,
שרה עובד - מנהלת ביה"ס
מסיבות של אבטחת מידע, הודיע משרד החינוך על שינוי סיסמאות הזדהות אחידה של תלמידים ועובדי הוראה. במהלך השבועיים הקרובים יפוג תוקפן של הסיסמאות הקיימות.
לקראת השינוי נעדכן בפרטים נוספים.
מזל טוב לילידי השבוע
08.03 - ענת בן משה
08.03 - אנדריאה גילוני
שכבה ז'
אור ק.
מיכאל ר.
ינון ב.
זויה א.
אילי ב.
שכבה ח'
מיה ג.
ליאם ל.
ארטיום א.
יקטרינה ג.
מעיין ה.
איתן א.
שכבה ט'
גיא צ.
חושן ב.
דריה ר.
עלמה ל.
ליאן מ.
מריה פ.
שכבה י'
טל ק.
שיר פ.
ירין ח.
תהל י.
שכבה י"א
אלכסנדרה פ.
ליאם ש.
שכבה י"ב
דניס ק.
רון כ.
איתי ש.
נועה ג.
זינאידה ו.
מה היה לנו השבוע?

שבוע הנערה
כתבה: גלי כהן – רכזת חינוך חברתי-ערכי בחטיבה העליונה שבוע הנערה הגיע לשיאו ביום חמישי כאשר נשות “אלביט” היקרות, כ-40 נשים, הגיעו אלינו בהתנדבות לבית

סיורי ביולוגיה
כתבה: עדי שרגא – רכזת ביולוגיה בחט”ע במסגרת לימודי הגברת ביולוגיה בחטיבה העליונה יצאו תלמידי י”א, י”ב לסיורים בשטח. תלמידי י”א ביקרו במעגן מיכאל, נחשפו

נבחרת טניס שולחן ז’-ח’ העפילה לגמר הארצי
כתב: שי בן שטרית – סגן מנהלת חטיבת הנעורים נבחרת טניס השולחן של אורט פסגות כיתות ז’-ח’ העפילה לגמר הארצי אחרי שזכתה במקום השני במחוז

מקום שני בקטרגל ז’-ח’
כתב: שי בן שטרית – סגן מנהלת חטיבת הנעורים ביום רביעי התקיימה אליפות קטרגל של מחוז הצפון. תלמידי ז’-ח’ סיימו את האליפות בהצלחה במקום השני

ביקור בישקר
כתב: חיים סויבלמן – רכז מגמת מערכות הנדסיות ביום שני 24.2.25 יצאו תלמידי י”א, הלומדים במגמת מערכות הנדסיות, לסיור מקצועי במפעל ישקר. התלמידים קיבלו הסברים

ביקור בשעב ובערב אל נעים
כתב: תייסיר נעים – מורה לערבית ביום רביעי יצאו 52 מתלמידי שכבה ח’, הלומדים ערבית בהקבצה א1, לסיור ולפעילות במוזיאון למורשת עממית “מן זמאן כאן”

פאי בכיתה ז’4
כתב: שי בן שטרית – סגן מנהלת חטיבת הנעורים, מחנך ז’4 בשיעורי מתמטיקה עם המורה נועה צור, יצאו תלמידי כיתה ז4 יצאו לחקור במרחבי בית

ממילה לתמונה
כתבה: ליאת הלוי – מורה לאמנות בשיעור אמנות בנושא קוד חזותי, למדו התלמידים איך המסר והרגש ביצירה באים לידי ביטוי באמצעות צבעים, קומפוזיציה ומרכיבים חזותיים
פעילויות מתוכננות לשבוע הקרוב
09.03.2025 –13.03.2025
יום ראשון 09.03.2025
יום שני 10.03.2025
שיעור 3 ואילך סיור לבראודה מגמת מערכות הנדסיות שכבת י'.
שיעור 4 חשיפה לתוכנית עתידיסטים, הקבצות מצויינות וא'1, שכבת ט', אודיטיוריום חט"ע
יום שלישי 11.03.2025
שיעור 4-5 – הרצאה של אסף פרי – שכבה יא' – אולם אלון
שיעורים 6 פעילות שנת שירות - שכבת י"א – כיתות האם
יום רביעי 12.03.25
פורים שמח!
הפנינג פורים בית ספרי
יום חמישי 13.03.25
יום שדה ט'5
ולסיום:
צפו בסרטון קצר, של דקה בלבד, שהוא חלק מסרטון בו סטיב ג'ובס חוזה את כניסת הבינה המלאכותית לחיינו לפני למעלה מ20 שנה... ומתייחס לתפקיד המורה בעידן הטכנולוגי, שבו תהיה בינה מלאכותית (היום). כבר אז, טען ג'ובס, ש"תלמידים זקוקים למנטורים ולא לעוזרים".