ממ”צים

בכיתות י’ – י”ב מתבקשים התלמידים להתנדב בקהילה. כדי לייעל את הפעילות ולסייע לרכזת המעורבות וההתנדבות בבית הספר, ממונה בכל כיתה ממ”צ – מוביל מעורבות צעיר. הממ”צים מהווים קבוצת מנהיגות ייעודית בנושאי ההתנדבות ומקבלים כלים לניהול המתנדבים מכיתתם.

ממ”צ מהו? 

מ – מדריך, ממליץ, מציע, ממלא מקום, מארגן, מבצע, משנה ל.., מנהיג, מחליט, משנה, מוביל, מסייע, מתנדב, ממריץ, משתף, מטפל

צ – צעיר, צרכים, צידה, ציפיות, צינור, צופה, ציבור.

תפקידי הממ”צ:

עזרה להניע את התוכנית “מעורבות חברתית והתפתחות אישית”

איש/ אשת הקשר בין המורה לכתה:

  • לאיסוף שמות ופרטים של התלמידים
  • לליווי אורחים – קבוצות מתנדבים ביום המוקד / עזרה בימי מוקד
  • להעביר את רשימת המקומות שנבחרו על ידי התלמידים
  • לחלק כרטיסי הנוכחות
  • להוות צינור פנייה של תלונות תלמידים
  • לאתר בעיות במקומות ההשמה
  • לחלוקת קריטריונים לעבודת הגמר
  • לאיסוף העבודות
  • לבקר במקומות השמה
  • לתיעוד במקומות ההשמה, לוח מודעות, עיתון ביה”ס, עיתון מקומי
  • לפרסום העשייה – סרט לסוף שנה, חוברת מסכמת פעילות: ראיונות, תמונות
  • מבצעים מיוחדים לחגים
  • עזרה בהפעלת נושא להיות אזרח פעיל – חלוקת תעודות זהות
  • עזרה לתלמידים באסוף חומר להגשת דוח הפעילות – עבודת סיכום הפעילות
  • עזרה בהעברה משובים
  • טקס סיום – תעודות הוקרה למצטיינים
  • יום שיא
  • פעילות על פי נושא העוסק בסולידריות חברתית.

 

מורה מלווה במסגרת מעורבות והתנדבות: מיכל רוזנטל